طبع سرد قهوه رو با این چند مورد خنثی کن!

در طب سنتی ماجرای طبع سرد و گرم خوراکی‌ها مساله قابل اهمیتی است. اگر شما به خوردن مرتب قهوه عادت دارید آیا از اینکه چه طبعی دارد هم اطلاع دارید یا خیر؟!

شناسه خبر: ۳۸۵۰۱۸
طبع سرد قهوه رو با این چند مورد خنثی کن!

راهنماتو- «بدون قهوه زندگی هرگز!»

افراد بیشماری در دنیا هستند که تصور گذراندن یا حتی شروع یک روز بدون قهوه را هم نمی‌توانند در ذهن بیاورند! این نشان‌دهنده‌ی محبوبیت بالای این نوشیدنی است که علاوه بر اینکه عادت خیلی از افراد را ایجاد کرده است، تاثیرات زیادی بر بدن دارد و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت!

به گزارش راهنماتو، در طب سنتی ماجرای طبع سرد و گرم خوراکی‌ها مساله قابل اهمیتی است. اگر شما به خوردن مرتب قهوه عادت دارید آیا از اینکه چه طبعی دارد هم اطلاع دارید یا خیر؟! اکثر افراد نمی‌دانند.

قهوه تا وقتی که رُست نشده و یک دانه‌ی سبز است طبعی گرم داد اما با رُست شدن طبع قهوه سرد و خشک خواهد شد!

این موضوع ربطی به نوع قهوه ندارد. از هر نژادی که قهوه‌ی رُست شده مصرف کنید طبع آن سرد خواهد بود. البته این به معنی نیست که برای رهایی از طبع سرد قهوه به سراغ دانه‌ی سبز و رُست نشده‌ی آن بروید! چون متخصصان معتقدند استفاده از قهوه‌ی تازه مشکلات زیاد گوارشی ایجاد خواهد کرد.

طبع سرد قهوه با بدن چه می‌کند؟!

ممکن است شما طبع بدنتان سرد نباشد و چندان متوجه این خاصیت قهوه نشوید اما اگر فردی که طبع خودش سرد است قهوه مصرف کند یا اینکه زیاد استفاده کند تغییرات بدنش را مشاهده خواهد کرد. این تغییرات چه هستند؟ عرض می‌کنم!

  • ایجاد اگزما و خشکی پوست
  • اختلال در خواب
  • اضطراب و استرس
  • یبوست

طب سنتی برای اینکه این مشکلات رفع بشوند راهکاری برای شما درنظر گرفته است. در واقع مصرف یک سری مواد در کنار قهوه باعث می‌شود طبع سرد آن کنترل بشود و شما درگیر عوارض آن نشوید و با خیال راحت فنجان فنجان از این نوشیدنی جذاب میل کنید!

طبع سرد قهوه

طبع سرد قهوه را با این چند خوراکی خنثی کنید:

  • پودر زنجبیل

پودر زنجبیل خواص بسیار زیادی دارد. ضمن اینکه وقتی مقداری از آن را در قهوه بریزید هم طعم آن عطرآگین می‌شود و هم اینکه به خاطر طبع گرم بالایی که دارد مصلح خوبی برای قهوه است.

  • خرمای رسیده

مصرف خرمای رسیده در کنار قهوه فوق العاده است. به جای شکلات که برای گرفتن تلخی قهوه استفاده می‌کنید خرمای رسیده بخورید! در انرژی‌زایی آن هم که شکی نیست. پس با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم طبع سرد قهوه را از بین می‌برید و هم انرژی آن را افزایش می‌دهید.

  • پودر دارچین

پاشیدن کمی پودر دارچین یا انداختن یک عدد چوب دارچین در فنجان قهوه یا حین دم کردن آن، علاوه بر اینکه طبع سرد آن را تعدیل می‌کند و انرژی‌زایی آن را بالاتر می‌برد یک چربی سوز فوق العاده هم است! دارچین کاهش دهنده قند خون و کلسترول است. پس در استفاده از آن کنار قهوه درنگ جایز نیست!

یک نکته:

افزودن شیر به قهوه، مثل قهوه‌های لته، کاپوچینو، موکا به دلیل اینکه شیر هم طبعی سرد دارد این خاصیت را دو برابر می‌کند پس حتما این مساله را در نظر بگیرید که از مصلح استفاده کنید تا بدنتان متوجه عوارض این سردی نشود و از نوشیدن قهوه در یک عصر یا صبح دل انگیز پاییزی کمال لذت را ببرید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها