ماهی رو تو سرخ کن بدون روغن درست کن! بی نظیر می‌شه!

ماهی سرخ شده یکی از لذیذترین غذاهاست و طرفداران بسیار زیادی دارد. مخصوصا اگر در کنارش سبزی پلو هم سرو شود! به به! به ویژه اگر داخل سبزی پلو حبه‌های سیر هم باشد!

شناسه خبر: ۳۸۵۵۴۵
ماهی رو تو سرخ کن بدون روغن درست کن! بی نظیر می‌شه!

راهنماتو- «هواپز برای سیب زمینی خوبه فقط! بقیه غذاها توش خشک می‌شه!»

اگر شما هم دستگاه هواپز یا همان سرخ کن بدون روغن دارید ولی به جز سیب زمینی غذای دیگری در آن درست نکرده‌اید یا حتی اقدام به تهیه کرده‌اید ولی نتیجه‌ی خوبی نگرفته‌اید اشکال از عملکرد دستگاه نیست! درجه و زمان و نوع مزه‌دار کردن غذاهایی که داخل هواپز پخته می‌شود اهمیت بالایی دارد.

به گزارش راهنماتو، ماهی سرخ شده یکی از لذیذترین غذاهاست و طرفداران بسیار زیادی دارد. مخصوصا اگر در کنارش سبزی پلو هم سرو شود! به به! به ویژه اگر داخل سبزی پلو حبه‌های سیر درسته هم باشد و با دم کردن برنج پخته شود و کنار ماهی میل کنید! دیگر بهتر از این نمی‌شود! اما برای اینکه ماهی را به جای غوطه ور کردن در روغن در سرخ کن بدون روغن درست کنید کار سختی در پیش ندارید! فقط مزه دار کردن آن مهم است و چند نکته‌ی ریز اما قابل اهمیت که خدمتتان عرض می‌شود.

مواد لازم:

ماهی به هر اندازه و تعداد دلخواه

نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پول بیبر، پودر سیر، پودر پیاز، روغن زیتون و آب لیموترش تازه به میزان لازم!

ماهی

تمام موادی که لازم دارید همین است! ادویه‌های نام برده که تقریبا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود و مشکلی نیست.

ماهی‌ها را بعد از شست‌وشو و برش زدن با این ادویه‌ها خوب مخلوط کنید. اگر حداقل برای یک ساعت در یک ظرف دربسته داخل یخچال قرار بدهید تا خوب طعم‌دار شود کار فوق‌العاده‌ای کرده‌اید!

بعد از اینکه زمان مورد نظر طی شد، ماهی‌ها را داخل هواپز قرار بدهید. اینکه داخل ظرف مناسب می‌گذارید یا کاغذ نسوز درون هواپز می‌اندازید به خودتان بستگی دارد. اهمیتی در نحوه پخت ماهی ندارد! درجه ی دستگاه را روی 160 قرار داده و به مدت 20 دقیقه زمان بدهید تا ماهی‌ها خوب سرخ شوند. بین این مدت آنها را کمی این ور و آن ور کنید که تمام زوایا خوب سرخ شود.

یک ماهی فوق العاده خوشمزه و عطردار با طعمی بی نظیر و تردی دوست داشتنی برای شما آماده است. در کنار سبزی پلو با سیر عزیز میل کنید و از آن لذت ببرید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها