این غذا رو هرچقدر بخوری سیر نمی‌شی!

یکی از غذاهایی که هرچقدر بخورید باز هم احساس سیری نخواهید کرد پیش روی شماست! بادمجان کباب غذایی شمالی است که هرچقدر از عطر و طعم آن گفته شود باز هم کم است!

شناسه خبر: ۳۸۸۸۰۱
این غذا رو هرچقدر بخوری سیر نمی‌شی!

راهنماتو- «بادمجون دوست داری؟! با این غذا عاشقش می‌شی!»

یکی از غذاهایی که هرچقدر بخورید باز هم احساس سیری نخواهید کرد پیش روی شماست! بادمجان کباب غذایی شمالی است که هرچقدر از عطر و طعم آن گفته شود باز هم کم است!

به گزارش راهنماتو، در این غذا اثری از گوشت نیست پس اگر گیاه خوار هستید کاملا باب دل شماست! اسم کباب را هم یدک می‌کشد چون از هرچه کباب با گوشت است خوشمزه‌تر و دلرباتر است!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان

7 عدد

گردوی آسیاب شده

یک پیمانه

پیاز

یک عدد

رب انار

نصف پیمانه

سیر

5 حبه یا بیشتر!

سبزیجات معطر شمالی

یک کیلوگرم

زردچوبه، فلفل سیاه، پودر دارچین و نمک

به میزان لازم

طرز تهیه:

غذا از این مظلومتر؟! مواد مورد نیازش را دیدید؟ پس دست به کار شوید!

اول از همه به سراغ بادمجان‌ها بروید. پوست آنها را بگیرید و داخل شکم آنها یک برش بزنید. بادمجان‌ها باید درسته باشند. در غذاهای شمالی حضور بادمجان نقش پررنگی دارد مخصوصا اگر شکم پر باشد! بادمجان‌ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

سبزیجات معطر شمالی را اگر در دسترس ندارید هیچ مشکلی نیست. می‌توانید به راحتی ریحان، پیازچه، نعناع، مرزه، ترخون و شوید را جایگزین کنید. سبزیجات را تازه تهیه کرده آنها را بشویید و خرد کنید. سبزیجات خرد شده را در تابه بریزید و تفت بدهید. پیاز را هم رنده کنید و به همراه سیرهای له شده به آن اضافه کنید. کمی که تفت دادید زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین و کمی نمک را هم به میدان بیاورید! گردوها را هم خوب آسیاب کنید تا له بشوند می‌توانید از خردکن یا هاون هم استفاده کنید. گردو را هم کمی تفت بدهید. بوی خامی آن که گرفته شد نوبت به رب انار می‌رسد. بهتر است از رب انار ملس استفاده کنید تا ترشی و شیرینی آن به اندازه باشد. مقداری آب هم داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید و اجازه بدهید بپزد. حرارت گاز را فراموش نکنید، آن را کم کرده و منتظر جا افتادن این مواد باشید.

داخل بادمجان‌ها را با این مواد پر کنید و همه را در تابه بچینید. کمی از مواد را هم نگه دارید تا اطراف بادمجان‌ها بریزید. در تابه را گذاشته و 45 دقیقه زمان بدهید تا بادمجان کباب شما به خوبی و خوشمزگی و سلامتی حاضر بشود. اگر دوست دارید مقداری انار دانه شده هم داخل ظرف بریزید راه دوری نمی‌رود! بلکه باعث خوش طعم و جذابتر شدن غذای شما می‌شود.

در فاصله‌ای که این غذا در حال جا افتادن است شما هم مشغول کته زعفرانی تهیه کردن بشوید. یک کته با کره یا روغن حیوانی درست کنید که با بادمجان کباب معرکه خواهد شد.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها