بالاخره معلوم شد چرا Rockstar Games نسخه کامپیوتر بازیاشو با تاخیر منتشر میکنه

یکی از کارمندای سابق راکستارگیمز از سیاست های این شرکت در مورد پورت های کامپیوتر بازیهای ساخته شده صحبت میکنه.

شناسه خبر: ۳۸۹۲۱۹
بالاخره معلوم شد چرا Rockstar Games نسخه کامپیوتر بازیاشو با تاخیر منتشر میکنه

راهنماتو- یک توسعه‌دهنده‌های سابقی که قبلا سابقه کار توی Rockstar Games رو داشته، بالاخره توضیح داده که چرا این شرکت اغلب روی انتشار بازی‌ها روی کنسول بیشتر اولویت قائل میشه و بعد به فکر پورت اون بازیها روی کامپیوتر میفته و چرا نسخه‌های PC معمولاً مدت‌ها یا سال‌ها بعد از نسخه کنسولیشون منتشر می‌شن.

به گزارش راهنماتو، این توسعه‌دهنده سابق اخیراً گفته که Rockstar معمولاً اول بر روی کنسول‌ها متمرکز میشه و بعد از مدتی نسخه PC رو منتشر میکنه. گفته که مثل تریلر رسمی GTA 6 که هفته پیش از سوی Rockstar منتشر شدش، این بازی تقریبا 10 ساله که داره ساخته میشه و تازه فقط تریلر این بازی تونسته کلی از رکورد های یوتیوب رو بشکنه چه برسه به وقتی که بازی اصلی منتشر میشه.

پس از انتشار تریلر، راکستار تایید کردش که بازی برای Xbox Series S/X و PlayStation 5 منتشر میشه. حالا اینکه کی و آیا نسخه‌ای برای PC هم میاد یا نه، هنوز معلوم نیست. به طور کلی، Rockstar همیشه عادت داشته که اول بازی‌هاش رو روی کنسول‌ها منتشر کنه و بعداً نسخه PC رو اضافه کنه.

توسعه‌دهنده‌ای به اسم مایک یورک که قبلاً رو GTA 5 کار کرده بود، تو یوتیوب یک ویدیو گذاشته و گفته که اکثر مواقع برای این شکرت، نسخه PlayStation بازی اولویت داره و بعد از اون به Xbox پورت میشه و بعدش، یه جورایی مدت‌ها یا سال‌ها بعد، نسخه PC رو منتشر میکنن.

why-rockstargames-doesnt-care-about-pc-ports

"یکی از دلایل اصلی اینه که چرا نسخه PC زمان زیادی بعد از انتشار بازی میاد، اینه که توسعه‌دهنده‌ها میخوان که بازی در بهترین حالتش باشه. یعنی باید بشنینن و همه اون باگهای ریز و درشت رو حل کنن که تا اون زمان بهشون فکر نکردن و توی کنسول های دیگه تا اون موقع خودشون رو نشون دادن."

یورک تازه یکی از دلایلی که PC port همیشه بعدا میاد رو این دونسته که چون شرکت راکستار میخواد اول اون چیزی که بهترین میفروشه، روی کنسول‌ها منتشر کنن برای همین هم به اونا اولویت میدن. بعد توضیح داده که اصلا چرا اینطوریه.

اون میگه که: "اکثراً، به ویژه در گذشته، PlayStation فروش بیشتری داشت... پس توسعه‌دهنده میومد و همه‌ی انرژیشو میذاشت رو اینکه نسخه PlayStation و اینکه بازی بتونه روی سخت‌افزار سونی بهترین عملکرد رو داشته باشه. وقتی که من رو GTA 5 کار میکردم، ما اول روی PS3 و بعدش روی Xbox کار می‌کردیم ولی خب متاسفانه کنسول PS3 رو ما تا جایی که تونستیم بردیمش ولی همچنان به خاطر سخت‌افزار ضعیف‌تر این کنسول، نتونستیم بهترین عملکرد بازی رو روی این کسنول ارائه کنیم."

خلاصه که فعلا باید واستیم و ببینیم که نسخه کنسولی GTA 6 چجوری توی بازار عمل میکنه و بعدش میتونیم در مورد اینکه آیا این بازی بالاخره میتونه روی پلتفرم PC هم منتشر بشه صحبت کنیم. البته این قضیه بیشتر در مورد زمانه چو ن بازی‌ای که شایع شده توسعش روی دست راکستار و تیک‌تو 1 تا 2 میلیارد دلار خرج گذاشته باشه چرا نباید فروش خودش رو با اومدن روی PC بیشتر نکنه. تنها بازی‌ای که تابحال از راکستار روی کنسول مونده Red Dead Redemption هستش اونم بخاطر اینکه بازی روی کنسول های نسل هفتم توسعه پیدا کرده بودش و همین هم پورت کردن کدی که روی PS3 اجرا میشد رو برای اونا تبدیل به کاری سخت و طاقت‌فرسا میکنه که همین میتونه دلیل نیومدن این بازی به کنسول های جدیدتر باشه. تازه یک چیز جالب اینکه نسخه PS4ای که Red Dead Redemption 1 داشت در واقع پورت نسخه Xbox 360 این بازی هستش نه PS3.

نظرات
پربازدیدترین خبرها