امروز قراره روز تلخی برای طرفدارای سری The Last of Us باشه!

بالاخره بعد از کلی اخبار ضد و نقیض استودیو Naughty Dog اعلام کردش که بازی چندنفره The Last of Us برای همیشه کنسل شده.

شناسه خبر: ۳۸۹۲۹۲
امروز قراره روز تلخی برای طرفدارای سری The Last of Us باشه!

راهنماتو- می‌گن که بازی چندنفره The Last of Us رسماً لغو شده. این بازی یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای بازی‌های ویدیویی بودش و به نظر خیلی‌ها، بهترین سری‌ای که PlayStation روی خودش داشته. البته، مثل God of War و Spider-Man هم فرانچایزهای زیادی هستن، ولی موفقیت این دو بازی و همچنین سریال تلویزیونی جدیدشون نشون میده که The Last of Us از موفقیت بازی‌ها فراتر رفته و الان یک برند محبوب در دنیای سرگرمی و سرگرمی خارج از بازی‌هاست.

به گزارش راهنماتو، بیشتر مردم The Last of Us رو به خاطر داستان و شخصیت‌های غنیش دوست دارن، ولی Naughty Dog یه گیم‌پلی قوی هم همراه این دو عنصر مهم توی بازیهاش داشته، به ویژه تو بازی دوم. بازی اول یک حالت چندنفره‌ به اسم Factions داشت که گیم‌پلی دونفره رو با یه محیط PvP ترکیب می‌کرد و یه تجربه آنلاین خشن و بی‌مثال رو ارائه می‌کرد.

بخش دوم The Last of Us قرار بود یه نسخه جدید از این حالت رو داشته باشه، ولی تصمیم گرفتن که جدا از بازی اصلیش این روند رو ادامه بدن. ولی ما به مدت سال‌ها منتظرش موندیم و فقط یه سری طرح‌های هنری و جزئیات مبهم تنها اطلاعاتی بودن که استودیو در مورد این بخش چندنفره بهمون نشون داد. اوایل همین امسال بودش که شایعه شدش بازی چندنفره The Last of Us به دلیل مشکلات توسعه‌ی فعلی موقتاً متوقف شده، ولی اون موقع هنوز به طور کامل کنسل نشده بود.

tlou-multiplayer-game-got-cancelled

متأسفانه، از اون موقع تا حالا یک سری تغییراتی اتفاق افتاده و Naughty Dog رسماً تأیید کرده که بازی چندنفره The Last of Us کنسل شده. Naughty Dog همچنین یه پست بلاگ منتشر کرده که درش توضیح داده که چرا این تصمیم رو گرفتن. در نهایت، متوجه شدن که برای پشتیبانی از این بازی و تولید محتوای پساعرضه باید تمام منابع استودیو رو صرف این کار کنن، و سال‌ها بعد از عرضه هم منابع زیادی رو برای حمایت ازش قراره صرف بشه. این باعث میشه که تمرکز استودیو از روی ساخت بازیهای تک‌نفره‌ای که بهش معروفن برداشته بشه. بنابراین، Naughty Dog تصمیم گرفتش که به جای این کار، به تولید بازی‌هایی که طرفداراشون دوست دارند ادامه بدن و بازی چندنفره The Last of Us رو به طور کامل لغو کنن.

توی پستی که Naughty Dog منتشر کردش گفتن که:"هنگامی که به تولید کامل میرسیم، محدودیت‌های بزرگ آرزوهایمان روشن می‌شود. برای عرضه و پشتیبانی از The Last of Us Online باید تمام منابع استودیو رو برای حمایت از محتوای پس از عرضه سال‌ها به کار گرفته بودیم، که توسعه‌ی بازی‌های تک‌نفره‌ای آینده‌ی ما رو به شدت تحت تأثیر میذارد. بنابراین، دو مسیر پیش رو داشتیم: یا استودیویی شویم که فقط بازی‌های لایو سرویس میسازد باشیم یا به تمرکز روی بازی‌های تک‌نفره‌ای داستانی که به میراث Naughty Dog تعلق دارند ادامه دهیم."

tlou-multiplayer-game-got-cancelled

Naughty Dog هم اشاره کرده که از تجاربشون و فناوری به نام "The Last of Us Online" استفاده می‌کنن و اون رو به بازی‌های آینده‌ی خودشون اعمال می‌کنن. اما هیچ اشاره‌ای به تلاش برای نجات این پروژه به یک پروژه چندنفره‌ای در آینده نداریم، به نظر میاد که فقط به بازی‌های تک‌نفره تمرکز خواهیم داد. نمی‌دونم آیا The Last of Us Part III یک حالت چندنفره کوچک مشابه بازی اول داشته باشه یا نه. با توجه به محبوبیت این حالت، اگر دیگه نتونیم مشابهش رو توی این سری نداشته باشیم خیلی جای تعجب داره. شایدم در آخر سونی یک استودیو رو زیر نظر Naughty Dog برای ساخت حالت چندنفره TLOU به کار بگیره.

در هر صورت، Naughty Dog قول داده که تجربیاتی که از این پروژه یادگرفته رو مثل تکنولوژی "The Last of Us Online" رو در بازی‌های آینده‌ی خودش به کار بگیره. ما هم به امید اینکه بازی‌های دیگه از این تجربه بهره‌مند بشن و توسعه‌ی بازی‌های تک‌نفره‌ای دیگه از طریق این یادگیری‌ها بهبود پیدا کنه باید چشم‌انتظار بازیهای بعدیشون باشیم.

مطمئناً برای همه طرفدارای The Last of Us این خبر حس تلخی داره. امیدوارم که بازی‌های آینده از استودیوی Naughty Dog مثل همیشه، تجربه‌های حماسی و خاصی رو ارائه بدن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها