چرا خالق سری God of War از کریتوس جدید متنفره

به نظر میاد خالق اصلی سری خدای جنگ یا همون God of War از شیوه نمایش جدید کریتوس متنفره و فکر میکنه که اون خیلی ضعیفه.

شناسه خبر: ۳۸۹۵۳۷
چرا خالق سری God of War از کریتوس جدید متنفره

راهنماتو- خالق اصلی سری بازیهای God of War یعنی آقای دیوید جف، خیلی بی‌پرده نارضایتی خودش رو در مورد شیوه و طریقه‌ای که سری جدید بازیهای پیش گرفتن رو اعلام کرده و گفته کریتوس جدید چیزی نیست که اون از اول در ذهن خودش داشته. ما برای اولین بار کریتوس رو در سال 2005 دیدیم، قهرمانی که هیچ ابایی از کشتار و خونریزی نداره ولی با گذشت زمان و بازیهای بعدی متوجه میشیم که شخصیت اون فقط به یک ماشین کشتار ساده خلاصه نمیشه و لایه‌های زیادی از شخصیت اون برامون خیلی وقت بود که مخفی بودن.

به گزارش راهنماتو، طی سالیان گذشته، سری بازیهای God of War رو زحمت ساخت و توسعش رو استودیوی Santa Monica کشیده و خب طبیعیه که توی 20 سالی که از تاسیس این استودیو میگذره همیشه یک سری تغییراتی هم با توجه به دوره زمانی روی بازیهایی که میسازن تاثیر بزارن. این سری توی این مدت تونسته طراحی‌ها و ایده‌های داستانی جالبی رو تجربه کنه. ریبوت God of War در سال 2018 نشون دادش که کریتوس میتونه یه زندگی آروم و تنهایی رو با پسرش آتریوس داشته باشه. البته توی داستان بازی، مشخص میشه که کریتوس به طور عاطفی تکامل پیدا کرده و گاهی وقتا از توانایی‌های بی نظیرش با احتیاط استفاده می‌کنه. بازی بعدی God of War Ragnarok هم همین مسیر رو ادامه دادش و کریتوس با جایگاه خودش در دنیا و رابطه با پسرش مبارزه می‌کنه. جف که از استودیوی Santa Monica در سال 2007 جدا شدش، کلا از هر تغییر جدیدی که به شخصیت کریتوس طی سالهای گذشته داده شده، خوشش نمیاد.

gow-creator-hates-the-new-kratoes

تو ویدیویی که جف تو یوتیوبش گذاشته، میگه که سازنده‌های جدید بازی‌ها خطاب قرار میده که داستان‌ها و مشکلات شخصی خودشون رو روی کریتوس منتقل می‌کنن، که به نظر جف باعث شده که این خدای یونانی، به نسخه‌ای ضعیف‌تری از اون چیزی که باید نماینده‌اش باشه، تبدیل بشه. اون برای درک بهتر اینکه یکسری از شخصیت های خیالی با توجه به داستانشون و دوره زمانی ضعیف‌تر میشن اشاره‌ای به ایندیانا جونز داشت و گفتش که همونطور که جونز با هر فیلم افت میکرد، کریتوس هم به همچین سرنوشتی داره دچار میشه.

gow-creator-hates-the-new-kratoes

جف توضیح می‌ده که مشکلش با تغییرات اساسی در نمایش اصلی کریتوسه، نه با اضافه کردن شخصیت‌های جدید که مسائل عاطفی پیچیده‌ای دارن. به طور کلی، لحاظ کردن لحظات احساسی کریتوس در بازی‌های اخیر خیلی مورد استقبال بازیکنان این سری بوده. خیلی از طرفدارا فکر می‌کنن که تکامل شخصیت برای یکی که زندگی کریتوس رو تجربه کرده طبیعیه. البته بازی‌های جدید هم تونستن تحسین منتقدا و گیمرهارو باهم داشته باشن. به طوری که هر دو بازی منتشر شده از سری ریبوت یعنی God of War در سال 2018 و God of War Ragnarok تونستن امتیاز 94 رو در Metacritic برای خودشون کسب کنن.

gow-creator-hates-the-new-kratoes

خوشبختانه به نظر میاد که استودیو Santa Monica هنوز تصمیم نگرفته که کریتوس رو به طور کامل کنار بزاره و همچنان داستان زندگی کریتوس سر دراز داره. به خاطر همین هم بود که یکی از نویسنده‌های God of War اشاره کردش که DLC اخیر God of War یعنی Valhalla پایان داستان کنونی این سری نیستش. البته این ممکنه به این معنی هم باشه که آتریوس ممکنه به عنوان شخصیت اصلی God of War جایگزین کریتوس بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها