معرفی خودروهایی که در تریلر GTA ۶ دیدیم

بعد از یک دهه انتظار داریم که خودروهای جدیدی بدزدیم؛ بدون شک راکستار برای حفظ جذابیت سری GTA، برنامه ویژه‌ای برای روایتی جدید از سرقت بزرگ خودروها خواهد داشت.

شناسه خبر: ۳۸۹۶۶۷
معرفی خودروهایی که در تریلر GTA 6 دیدیم

ویجیاتو نوشت: بعد از یک دهه انتظار داریم که خودروهای جدیدی بدزدیم؛ بدون شک راکستار برای حفظ جذابیت سری GTA، برنامه ویژه‌ای برای روایتی جدید از سرقت بزرگ خودروها خواهد داشت و به منظور اجرای این روایت، لازم است که ضمن حفظ حس نوستالژی نسخه‌های سابق، گزینه‌های جدیدی برای دزدیدن هم وجود داشته باشد. به طور رسمی اطلاعات ما حاصل از نخستین تیزری باید باشد که چند هفته پیش منتشر شد؛ اما به واسطه اطلاعات درز شده فراوان می‌توان دید مناسبی از آنچه قرار است پیش‌رویمان قرار بگیرد داشته باشیم.

وقتی ذهنمان را معطوف به فریم‌های تیزر می‌کنیم، اولین صحنه‌ای که از این نمایش به چشم می‌خورد خودروی معروف «چیتا» است که اولین بار در نسخه سوم از GTA ظاهر شد؛ اما باید گفت که چیتای نشان داده شده در این تریلر درواقع از فراری تستاروسا الهام گرفته شده و این درحالی است که در نسخه سوم به نوعی شاهد فراری انزو بودیم. در واقع این چیتا براساس تستاروسای سفید رنگی ساخته شده که در مجموعه میامی وایس (Miami Vice) توسط قهرمان اصلی رانده می‌‌شد.

1

پورشه در نسل جدید

در پشت همین چیتا، کامت آبی رنگی دیده می‌شود که به یکی از استانداردها در GTA تبدیل شده و در این نسخه نیز براساس آخرین نسل از پورشه ۹۱۱ یعنی نسل ۹۹۲ ، کامت با سقف قابل تبدیل یا کانورتیبل وجود دارد و احتمالا همچون نسخه آنلاین، نامی مثل (Pfister Comet) داشته باشد. دو خودرو دیگر نیز در این قاب به یادماندنی وجود دارند که هر دو در رده سوپراسپرت‌ها قرار می‌گیرند، خودرو قرمز رنگ احتمالا فراری کالیفرنیا باشد و کوپه‌ای که بعد از موتورسیکلت پارک کرده هم احتمالا شورولت کوروت در نسل هشتم یا C8 با تیپ استینگری باشد. به این صورت حضور گروتی کاربونیزار (Grotti Carbonizzare) و اینوترو کوکیته (Invetero Coquette) از GTA 5 نیز تایید شده است. لامبورگینی اونتادور هم با پوشش سبز رنگ در یکی از صحنه‌های ابتدایی این سکانس دیده شده است. پس از آن در سکانسی دیگر سوپراسپرتی در حال گذر از اتوبان طی شب هست که به نظر می‌رسد الهام گرفته از خودرو برقی پینین فارینا باتیستا و به نوعی گروتی فوریا (Grotti Furia) باز هم از نسخه پنجم باشد.

1

کادیلاک و شورولت‌های درخشان

در سکانس‌های بعدی خودروهایی همچون کرایسلر ۳۰۰، کادیلاک سویل اس‌ال‌اس و شورولت ساب‌اوربن را شاهد هستیم که از این میان کرایسلر ۳۰۰ در نسخه چهارم تحت عنوان PMP 700 حضور داشت و دو خودرو دیگر نیز از کالکشن GTA V یعنی آلابانی پریمو کاستوم (Albany Primo Custom) و آلبانی کاوالکاده (Albany Cavalcade) در نسخه جدید هستند. با کمی دقت می‌توان نسخه تیون شده از شورولت مالیبو ( تحت عنوان دکلاسه تولیپ در نسخه پنجم) را هم مشاهده کرد که مجهز به رینگ‌های عظیم شده و می‌تواند تایید کننده حضور شخصی‌سازی‌های عمیق تا ابعاد رینگ همچون GTA Online باشد. در پشت بانوی معترض (Look who's back) هم احتمالا دکلاسه واموس قرار دارد.

1

خودروی احتمالی شخصیت اصلی

با دقت بر پلیس‌های داخل شهر درمیابیم که انتخاب راکستار برای انجام این وظیفه دو مدل مشهور فورد یعنی کرون ویکتوریا و اینترسپتور بوده است. در یکی از سکان‌های پایانی تیزر نیز شاهد استفاده از پورشه‌های دهه ۸۰ در فضای مجازی هستیم که به احتمال زیاد می‌تواند همان پیفستر کامت رترو (Pfister Comet Retro)‌ از GTA Online باشد. در صحنه پایانی دریفت کشی با سابر توربو را می‌بینیم که احتمالا در حال فرار از صحنه‌ای باشد، خودرویی که باز هم از نسخه پنجم بازگشته و براساس ترکیب اولدزموبیل ۴۴۲ و بیوک GSX شکل یافته بود. باتوجه به تعدد تکرار حضور این خودرو از نماهای مختلف (کابین، تعقیب و گریز و حمله به فروشگاه) می‌توان انتظار داشت که اگر این خودرو یکی از شخصیت‌های اصلی نباشد، حداقل نقش مهمی در روایت ششمین نسخه برعهده خواهد داشت.

1

سایر حاضرین

در دسته خودروهای سوپراسپرت و اسپرتی که در تیزر به نمایش درآمد می‌توان به براوادو بانشه، براوادو بوفالو «خودرو کارکتر فرانکلین»، اوبرماخ سیپر،‌ کارین سیپر و فوتو، ئابی اومنیس ای‌-جی‌تی، مایباتسو پنومبرا، بنفاکتور دوبستا و شافتر وی ۱۲، کارین سلطان و احتمالا پگاسی زوروسو اشاره کرد. از بین شاسی‌بلندها گالوانتر بالر، براوادو بیسون، واپید باب‌کت، واپید در مدل‌های کاراکارا، کانتندر، چینو و دومیناتور؛ دوج هم با وانت رم و همچنین کاروان دیده شده، اما مشخص نیست که برند متناظر آن در نسخه ششم چه باشد. در ابتدایی‌ترین صحنه تیزر که یک اتوبان دو طرفه در هنگام غروب به نمایش درمی‌آید چند نمونه ون دیده می‌شود که احتملا مدل‌های رامپو، اسپیدو، کراس‌اوور بالر و کامیون فانتوم هستند.

1

از بین خودروهایی که در لیک‌ها دیده شده می‌توان به آلبانی آلفا، دینکا بالیسا، آنیس الجی، اوچلوت جوگلار و لوکاست و همچنین دکلاسه تورناتو اشاره کرد، در یکی از دموهای لو رفته هم پگاسی زنتورنو را می‌بینم که همگی در دسته اسپرت‌ها قرار می‌گیرند ولی در بین شاسی‌بلندهای لیک شده می‌توان به پفیستر آسترون (پورشه کاین)، گالیوانتر بالر، دیکلاسه گرانگر، براو گرسلی و کانیس فرونتیر را نام برد. ضمن اینکه تویوتا راو۴ با برخی از تغییرات شبیه به لکسوس NX طی درزی که ‍۱۸ سپتامبر سال قبل اتفاق افتاده بود دیده شد.

1

آنچه علاقه‌ داریم تا ببینیم

شکی وجود ندارد که بخش زیادی از خودروها از لس‌سانتوس به وایس‌سیتی منتقل خواهند شد؛ اما از آنجایی که رقابت بخشی از روح جی‌تی‌ای‌ را تشکیل داده و در صنعت خودرو نیز طی یک دهه گذشته خودروهای سریعی به بازار عرضه شده‌اند، انتظار داریم که برای گرم‌تر شدن این مسابقات هم که شده خودروهای جدیدی را ببینیم که از جمله آنها می‌توان به سایبرتراک از تسلا اشاره کرد که به نام کویل (Coil) شناخته می‌شود و باید انتظار چیزی شبیه به کویل دیجی‌تراک را داشته باشیم. از آنجایی که این محصول قرار است در سال آینده میلادی عرضه شود و تا زمان انتشار GTA یک سال از حضور این خودرو در خیابان‌ها می‌گذرد، انتظار بی‌جایی نداریم.

1

هامر برقی

ماموت یا (Mammoth) به عنوان هامر در بسیاری از نسخه‌ها وجود داشت و باوجود تمام نقدهای منفی راجع‌به نسخه برقی شده، می‌دانیم که ارتش ایالات‌متحده برای استفاده از این خودرو برنامه دارد،‌ بنابراین می‌توان تصور کرد که در هنگام شش ستاره شدن، چنین خودرویی قصد جان شما را داشته باشد.

1

سریع‌ترین شاسی‌بلندها

باتوجه به برقی بودن هامر جدید شاید بسیاری علاقه داشته باشند که شاسی‌بلندهایی که اخیرا از سوی برندهای سوپراسپرت‌ساز عرضه شده‌اند را نیز تجربه کنند. به عنوان مثال از آنجایی که برند دووباچه (Dewbauchee) به عنوان کانترپارت آستون‌مارتین تاکید زیادی در نسخه‌های اخیر داشته و حتی بخشی از روایت نسخه پنجم را به خود اختصاص داده بود، چرا نباید درکنار ویکتور، والکری و دی‌بی۱۰ شاسی‌بلند DBX را هم ببینیم. با پیشرانه خورجینی ۴ لیتری تویین توربوشارژ حتما هیجان زیادی را تجربه خواهیم کرد.

1

نمادسازی به جای لایسنس کردن

اگر سوال شما این است که پس چه زمانی باید انتظار دیدن برندهای اصلی خودروسازها باشیم، پاسخ قاطعانه‌ای نمی‌توان به این پرسش داد. نمادسازی «هر» چیزی، یکی از اساسی‌ترین ستون‌هایی است که دنیای مجازی Grand Theft Auto برپایه آن خلق شده. از برند نوشابه انرژی‌زا گرفته تا حتی نمادسازی هالیوود تحت عنوان واینوود، هنر زیبایی است که هنرمندان راکستار، جهان GTA را به آن آراسته‌اند. لذا پلیرهای جی‌تی‌ای از لحظه‌ای که بازی لود می‌شود، خود را در یک جهان موازی با دنیای ما می‌بینند که برای مثال کمپانی Grotti یک خودروساز ایتالیایی باسابقه است که رنگ سوپراسپرت‌های آن قرمز است؛ این تعریف پلیر از کمپانی فراری در دنیای GTA است. در بسیاری از نقاط داستان غنی این فرانچایز، هنرمندانه از نمادسازی بهره گرفته شده و برای مثال هیچگاه فراموش نخواهیم کرد که مجسمه آزادی در GTA IV با هدف تمسخر هیلاری کلینتون (از مخالفین سرسخت این فرانچایز) صورتی خندان، مشابه خانم کلینتون داشت.

1

البته که حتی یک لحظه نیز تصور نکنید شرکت راکستار با توجه به منابع مالی گسترده‌ای که از طرف هلدینگ Take2 در اختیارش است، مشکل مالی بابت پرداخت هزینه لایسنس و نگهداری این حقوق دارد. آن‌چنان که در دو بسته الحاقی ارائه شده برای GTA Online شاهد بودیم که راکستار به چه شکل با دست و دلبازی تمام عیار، چند تن از آهنگسازان معروف را نه تنها لایسنس نمود، بلکه حتی برای هریک، کاراکتری در بازی به همراه داستانی اختصاصی خلق کرد. نهایتا پدر موسیقی رپ آمریکا که دکتر دری (Dr. Dre) است، استودیو اختصاصی خود را در شهر لوس‌سانتوس جهان GTA افتتاح نمود. لذا به هیچ وجه تصور نکنید که شرکت راکستار به علت مسائل مالی، بسیاری موارد از جمله خودروها را لایسنس نمی‌کند.

1

بلکه نمادسازی همه‌چیز از جمله خودروها، در اصل فرصت‌های بسیاری را در اختیار هنرمندان راکستار قرار می‌دهد که لایسنس نمودن نام واقعی خودروها، این فرصت‌ها را از بین خواهد برد. زیرا تا زمانیکه خودروهای حاضر در دنیای جی‌تی‌ای، نمادی از نمونه واقعی هستند، طراحان راکستار می‌توانند با دست باز و با سلیقه خودشان، یک مدل ماشین را حتی زیباتر از نمونه واقعی بسازند؛ همچون رخدادی که در رابطه با تویوتا سوپرا جدید شاهد بودیم. و یا در سطحی بالاتر، دو و چند طراحی خودرو را با یکدیگر ترکیب و یک خودروی ابداعی خلق کنند. به یاد داریم که فرانک استفانسون، طراح سرشناس شرکت‌هایی چون مک‌لارن، ب‌ام‌و، فراری، مازراتی و… که طراحی خودرویی چون مک‌لارن پی‌وان را در کارنامه دارد، چگونه از جهان GTA سر ذوق آمد و یک خودروی اختصاصی را برای این بازی طراحی کرد و آنرا ترکیبی از مازراتی ام‌سی 12 و فراری اف‌اکس‌اکس (طراحی هردو خودرو خود او بوده) قرار داد؛ به نام فرانکنشتین.

1

به غیر از تمام این موارد، لایسنس نکردن نام واقعی خودروها این امکان را به راکستار می‌دهد تا به هنگام رونمایی از یک مدل خودروی جدید، بسیار زودتر از هر بازی دیگری، آن مدل را سریعا به GTA توسط آپدیت اضافه کند؛ این اتفاق بارها در رابطه با معروف‌ترین مدل‌های جدید رخ داده و جی‌تی‌ای اولین بازی بوده که بسیاری از مدل‌های جدید خودروها را زودتر از تمام دیگر بازی‌ها ارائه داده است. بنابراین می‌بینید که اتفاقا باید بگوئیم خوشبختانه، نام واقعی خودروها در GTA 6 نیز لایسنس نخواهد شد تا جهان زیبای جی‌تی‌ای که همه‌چیز در آن نمادسازی شده، شگفتی و ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بی‌مثالش را حفظ کند.

1

تجربه‌ای جدید یا ایده‌های قبلی نسخه آنلاین؟

به علت غنی بودن GTA Online که حاصل یک دهه کار تیم راکستار است، تعداد بی‌شماری از خودروهای مختلف در آنلاین فعلی حضور دارند. بنابراین راکستار چوب جادو ندارد که به یکباره، به همان تعداد، خودروی جدید به GTA 6 اضافه کند. البته که در این میان، یک عامل بسیار مهم به راکستار یاری رسانده و آن، عدم حضور خودروهای آنلاین در بخش داستانی نسخه پنجم است که تعدادشان به صورت خارق‌العاده‌ای بالاست. بنابراین اگر یک پلیر، فقط بخش داستانی V را بازی کرده باشد، با تعداد بسیار زیادی ماشین جدید در VI مواجه خواهد شد که همگی از آنلاین به نسخه جدید آمده‌اند. بر همین اساس، در یک حالت کاملا منطقی و طبیعی، اگر بخواهیم ششمین جی‌تی‌ای را با آنلاین فعل مقایسه کنیم، حقیقتا فقط به تعداد انگشتان یک دست، نمونه‌های جدید اضافه شده. ضمن اینکه با توجه به جزئیات کابین‌ خودروها درمیابیم که قرار است خط داستانی برمبنای این تغییر شکل پیدا کند. اما اگر بخواهیم GTA VI را با بخش داستانی GTA V مقایسه کنیم، تعداد بسیار زیادی خودرو جدید اضافه شده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها