طرز تهیه آش ۴ قاشقی، سریع و خوشمزه

دنگ و فنگ آش درست کردن شاید شما را از اینکه به سمت طبخ آن بروید دور کند. اما این آش خیلی ساده‌تر از آن است که تصورش را بکنید.

شناسه خبر: ۳۸۹۷۳۹
طرز تهیه آش 4 قاشقی، سریع و خوشمزه

راهنماتو- «آشی خوبه که سریع حاضر بشه! مثل این آش!»

برای اینکه آشی خوشمزه و مقوی داشته باشید عزمتان را جزم کنید و با این 4 قاشق حبوبات آن را تهیه کنید!

به گزارش راهنماتو، دنگ و فنگ آش درست کردن شاید شما را از اینکه به سمت طبخ آن بروید دور کند. اما این آش خیلی ساده‌تر از آن است که تصورش را بکنید. فقط یک قاشق از هر حبوبات لازم دارید تا یک طعم ماندنی و جذاب را خلق کنید.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
عدس

یک قاشق غذاخوری

دال عدس

یک قاشق غذاخوری

برنج

یک قاشق غذاخوری

بلغور

یک قاشق غذاخوری

نخود پخته شده یا کنسرو نخود

یک لیوان

آب مرغ

3 لیوان

تخم مرغ

یک عدد

ماست

یک لیوان

پیاز

یک عدد

نعناع خشک

یک قاشق غذاخوری

پودر پاپریکا

یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

به به! هوا که سرد شده است و خوردن یک آش گرم و خوشمزه خیلی می‌چسبد! همین الان دست به کار شوید تا سریع به مراد دل برسید!

آشپزی

در ابتدا عدس، دال عدس، برنج و بلغور را بشویید و داخل یک قابلمه بریزید روی آنها آب جوش ریخته و اجازه بدهید خوب بپزند. این حبوبات جزو دسته‌ی زودپزها هستند پس خیلی زمان از شما نخواهد گرفت. وقتی که حبوبات مذکور در آب جوش پخته شدند نوبت اضافه کردن نخود می‌رسد. نخود را از قبل اگر پخته باشید که خیلی کار خوبی کرده‌اید در غیراینصورت برای سهولت کار و سرعت عمل، بهتر است از نخود کنسروی استفاده کنید. نخود را با بقیه حبوبات نپزید چون تا نخود عزیز به مرحله پخته شدن برسد بقیه له می‌شوند و این صحنه‌ی دلخراشی است! به همراه نخود 3 لیوان آب مرغ هم دارید که آن را هم باید داخل قابلمه بریزید. اگر آب مرغ ندارید از عصاره مرغ که در آب حل کرده‌اید استفاده کنید.

تخم مرغ را در یک کاسه با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی دربیاید. یک لیوان ماست داریم که وقتش است آن را هم به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. نمک و فلفل سیاه را هم به میدان بیاورید. یک لیوان از آب داخل قابلمه را به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تقریبا کمی رقیق شود و بعد آن را به آش اضافه کنید. همینطور که مواد آش با هم معاشرت می‌کنند شما مشغول پوست کندن پیاز بشوید و آن را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت بدهید. یک قاشق نعناع خشک را هم داخل پیاز ریخته و حدود 1 دقیقه تفت بدهید. بیشتر از این زمان لازم نیست درغیراینصورت نعناع تلخ خواهد شد. پودرپاپریکا را هم به نعناع و پیاز بیفزایید و بعد همه را داخل ظرف ماست ریخته و بعد از اینکه خوب ترکیب کردید آنها را به قابلمه آش اضافه کنید. 15 دقیقه دیگر آش نازنین را بپزید! یادتان باشد در این دقایق پایانی که ماست را اضافه کرده‌اید در قابلمه را نگذارید.

یک آش خوشمزه و خوشبو مقابل شماست و قرار است لحظات گرم و جذابی برای شما بسازد. مطمئن باشید آن را دوست خواهید داشت و از طعمش لذت خواهید برد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها