نگاهی به بازیهایی که بهترین عملکرد رو روی PlayStation Portal دارن

در این مقاله قصد داریم نگاهی بندازیم به بازیهایی که به خوبی میتونن از سخت افزار Play Station Portal استفاده کنن و بهترین عملکرد رو روی این کنسول همراه دارن.

شناسه خبر: ۳۸۷۸۶۱
نگاهی به بازیهایی که بهترین عملکرد رو روی PlayStation Portal دارن

راهنماتو- همین چند وقت پیش یعنی در تاریخ 15 نوامبر 2023 بودش که سونی کنسول دستی خودش یعنی PlayStation Portal رو عرضه کرد، یک تلاش نوآورانه از طرف سونی که میخواست گذشته کنسول های دستی خودش رو کنار بزاره و دوباره وارد بازار این گجت‌های گرون قیمت بشه. با قیمت 200 دلار، صفحه نمایش 8 اینچی LCD HD و لزوم به داشتن PS5، کنسول "همراه و متحرک" سونی ویژگی‌ها و معایب فوق‌العاده‌ای رو هم در خودش داره.

به گزارش راهنماتو، حتی اگر PlayStation Portal قابلیت "بازی هنگام حرکت" کنسول‌های PSP و PS Vita رو نداشته باشه، سخت‌افزار اون امکان اجرای بسیاری از عناوین گسترده PS5 رو بدون مشکل فراهم می‌کنه. حتی با صفحه نمایش کوچیکتر، این بازی‌های شگفت‌انگیز ارزش امتحان روی سخت‌افزار با ابعاد کوچک سونی رو دارند. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این بازی های فوق‌العاده بندازیم.

Resident Evil 4 Remake

best-games-to-play-on-playstation-portal

یک چیزی هست که تمام طرفدارای بازیهای Resident Evil روش اتفاق نظر دارن اونم اینه که Resident Evil 4 بازی‌ای هستش که سری رو به دوران طلایی خودش برد. با توجه به جهت اخیر Capcom در مورد ریمیک کردن بازیهای Resident Evil، این بازی عنوانی بودش که باید برای کنسول های نسل جدید ریمیک میشد.

خوشبختانه، Capcom تونسته یک ریمیک عالی و به بسیاری از جهات یک بازی برتر نسبت به اثر اصلی رو ارائه بده. اگر تا حالا با سری ترسناک Resident Evil آشنا نبودید یا از طرفداران همیشگی این سری بودید، Resident Evil 4 سال 2023 یک بازیه که خیلی سخت میشه ازش دست کشید، پس بهتره با کنسول Portal خودتون هر جا میرین بازیش کنین.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

best-games-to-play-on-playstation-portal

میشه گفت عرضه نسخه اولیه Cyberpunk 2077 در سال 2020 یک فاجعه به تمام معنا بودش. با کلی باگ و مشکل فنی، وضعیت اولیه Cyberpunk 2077 باعث از دست رفتن اعتماد به نام CD Projekt Red به عنوان یک توسعه‌دهنده بازی قابل اطمینان شدش.

اما با عرضه DLC به اسم Phantom Liberty در سال 2023 و بازنگری کلی در اکثر مکانیک‌های بازی، Cyberpunk 2077 بالاخره تونسته اون پتانسیل مخفی خودش رو به کار بگیره و دوباره به صدر پرطرفدارا برگرده. پس حالا بهترین راه برای آزمایش وضعیت ارتقاء یافته‌ی Cyberpunk 2077 چیه؟ اینه که اون رو روی کنسول دستی سونی امتحان کنید.

Alan Wake 2

best-games-to-play-on-playstation-portal

بعد از عرضه Alan Wake در سال 2010، همگی دنبال این بودن که بتونن یک دنباله از این بازی ترسناک-روانشناختی رو بازی کنن. اتفاقی که 13 سال بعدش بالاخره عملی شدش. Remedy Entertainment بعد از این همه سال صبر و پروژه‌های دیگه تونست یکی دنباله شایسته برای یکی از محبوب ترین شخصیت هایی که تابحال معرفی کردن منتشر کنن.

Alan Wake 2 تونست تحسین‌ خیلی از گیمرها و منتقدهارو به دنبال داشته باشه و خیلی‌هاهم گفتن که این بازی تونسته خیلی بهتر از نسخه اول ظاهر بشه. تازه خبر خوب اینه که PlayStation Portal تجربه ایده‌آلی رو برای شما ارائه می‌ده که میتونین این کلاسیک اکشن-ترسناک رو روش تجربه کنین.

God Of War: Ragnarok

best-games-to-play-on-playstation-portal

سری God of War از استودیوی Santa Monica یکی از ستون‌های مهم بازی‌های انحصاری PlayStation بوده. بازی سال 2018 جون دوباره و تحسین‌برانگیزی رو به این سری داد و طرفدارای قدیمی این سری رو دوباره خوشحال کرد و کلی گیمر جدید رو مثل من با این سری آشنا کرد.

خوشبختانه Santa Monica Studio تونست با God of War: Ragnarok حتی مرزهایی که تعیین کرده بود رو جابجا کنه و حتی یک تجربه خیلی بهتر و دنباله‌ی خوبی رو برای بازی 2018 عرضه کنه. حتی روی یک صفحه کوچک‌تر، این بازی تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب قراره براتون باشه.

Elden Ring

best-games-to-play-on-playstation-portal

برای بازی‌های مدرن این قضیه که بتونن اون انقلاب و تحولی که باید ایجاد کنن خیلی سخته. ولی اگر استودیوی هستش که می‌تونه چیزی فوق‌العاده بسازه، قطعا کسایی هستن که مسئول ساخت Dark Souls و استودیو FromSoftware هستن. طوری که احتمالاً Elden Ring برجسته ترین اثر این استودیو به حساب میاد.

با همکاری نویسنده Game of Thrones، George R.R. Martin، عنوان Elden Ring یک کابوس تاریک از افسانه‌های جادویی وحشت‌انگیزه که تمام علائم معمول FromSoftware رو داره. بین نبردهای شگفت‌انگیز و گرافیک فوق‌العاده، این بازی تا دلتون بخواد دلیل قانع کننده داره که روی کنسول ستی سونی با خودتون همه جا ببریدش.

Dead Space

best-games-to-play-on-playstation-portal

یه موقع، سری بازی‌های Dead Space یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های ترسناک در تاریخ بازی‌های ویدئویی بودن. از وقتی که Visercal Studios منحل شدش، مسئولیت ریمیک اولین بازی به عهده Motion Studios افتاد که EA در ژوئیه 2021 ازش رونمایی کردش.

در ژانویه 2023، ریمیک مورد انتظار این شاهکار علمی-ترسناک منتشر شد. با وجود نگرانی‌های طرفداران دیرینه، Motion Studios تونست به راحتی از پس چالش های این ریمیک بر بیاد و یک بازسازی افتخارآمیز و یکی از بهترین بازی‌های ترسناک چند سال اخیر رو ارائه بده. اگر ترجیح می‌دید که یک بازی ترسناک و دلهره‌آور رو همیشه همراه خودتون داشته باشین باید بگم که این بازی میتونه بهترین انتخاب باشه.

Horizon Forbidden West

best-games-to-play-on-playstation-portal

گوریلا گیمز سال‌هاست که بخش ارزشمندی از امپراتوری بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن هستش. سازندگان مجموعه‌ی موفق ولی کمتر شناخته‌شده Killzone، در پایان دوران عمر PS4 به دنبال جلب توجه بودند. برای همین در سال 2017، بازی Horizon Zero Dawn رو عرضه کردن.

درسته که نسخه اول این سری همچنان ارزش بازی داره ولی باید بگم که نسخهٔ 2022 یعنی Horizon Forbidden West تونست تمام مکانیک‌های پیشین بازی رو بهبود بده. هرچند داستان بازی ممکنه یکم ناامید کننده باشه، اما گیم‌پلی بازی در مقابل موجودات رباتیک همچنان هیجان‌انگیزه، گرافیک و جلوه بازی هم روی تلویزیون یا صفحه‌ی LED 1080p پرتال میتونه خیلی جذاب باشه.

Ghost Of Tsushima: Director's Cut

best-games-to-play-on-playstation-portal

استودیو Sucker Punch تونسته سازنده بعضی از مجموعه‌های محبوب پلی‌استیشن باشه. در اوایل دهه 2000، بازی خاطره‌انگیز Sly Cooper رو بسازه. چند سال بعد هم اولین بازی‌های رس Infamous رو منتشر کرد. و در سال 2020 هم تونست بهترین بازی خودش رو یعنی Ghost of Tsushima رو تقدیم طرفدارای پلی‌استیشن کنه.

الهام گرفته از آثار کارگردان‌های معروفی مثل مانند اکیرا کوروساوا، Ghost of Tsushima یک بازی سامورایی با سطح مهارت خیلی بالا هستش. عرضه نسخه Director's Cut باعث شدش که این بازی بر روی PS5 منتشر بشه و تمامی طرفداران پلی‌استیشن فرصت تجربه این شاهکار رو پیدا کنن. اگر شما هم علاقمند با دوران سامورایی ها و سبک و سیاق زندگیشون هستین این بازی میتونه روی پرتال فوق‌العاده راضی نگهتون داره.

Baldur's Gate 3

best-games-to-play-on-playstation-portal

بیشتر از بیست سال از آخرین افزونه‌ای که Bioware برای Baldur's Gate 2 منتشر کرد، می‌گذره. در این مدت، وظیفه توسعه دنباله این سری به عهده Larian Studios افتاد و این بازی قرار بود که بزرگترین بازی‌ای باشه که این استودیو تابحال ساخته و موقع انتشارش هم تونست مثل بمب صدا کنه و کلی تحسین رو از هر گوشه این صنعت به خودش داشته باشه.

با گیم‌پلی استثنایی، یک داستان باورنکردنی و برخی از بهترین شخصیت های همراه در تاریخ بازی‌های ویدیویی، Baldur's Gate 3 همه چیزی بود که طرفدارا چشم انتظارش بودن و تازه حتی بیشتر. میشه گفت که Larian Studios یک شاهکار افسانه‌ای ساخته که به زیبایی هر چه تموم روی کنسول همراه سونی اجرا میشه.

Marvel's Spider-Man 2

best-games-to-play-on-playstation-portal

Marvel's Spider-Man در سال 2018 وارد دنیای گیم شد و همه رو شگفت‌زده کرد. حتی با عالی بودن Spider-Man: Miles Morales در سال 2020، خیلی‌ها انتظارات زیادی از نسخه بعدی اصلی از این سری رو داشتن که بتونن یک بار دیگه در نقش پیتر پارکر دوست داشتنی بازی کنن. که البته این بازی تونسته خیلی هم عالی این انتظارات رو برآورده کنه.

Marvel's Spider-Man 2 در سال 2023 شاید کوتاه‌تر از نسخه اصلی قبلیش باشه، اما به جز طول، در هر راستا میشه گفت بازی پیشرفت زیادی داشته. گیم‌پلی، داستان‌سرایی، شخصیت‌ها و ایفای نقش همگی در یکی از بهترین بازیهای ابرقهرمانی میشه گفت خیلی عالی ظاهر شدن و قطعا،بدون شک، بی برو برگشت یکی از بازیهایی هستش که اگر یک پلی‌استیشن پرتال دارین باید امتحانش کنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها