نگاهی به بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های سری Need For Speed

بهترین بازی‌های Need for Speed همشون درباره‌ی مسابقات سریع و  آرکید ماشینی هستن در این مقاله به بهترین های این سری نگاهی میندازیم.

شناسه خبر: ۳۸۹۹۰۹
نگاهی به بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های سری Need For Speed

راهنماتو- بعد از گذشت تقریبا 30 سال و عرضه نزدیک به 25تا بازی از سری Need For Speed، فکر نکنم کسی نباشه که این سری نتونسته باشه براش خاطره‌ساز باشه. با این سابقه طولانی و طرفدارای زیادی این سری، Need for Speed تونسته به یکی از محبوب‌ترین و طولانی‌ترین فرانچایزهای مسابقه‌ای تبدیل بشه.

به گزارش راهنماتو، بهترین بازی‌های Need for Speed همشون درباره‌ی مسابقات سریع و آرکید ماشینی هستن؛ اینکه بتونین وقتی پلیس دنبالتونه با سرعت وارد پیچ بشین و سالم از اون پیچ بیرون بیاین همگی مواردی هستن که یک بازی عالی آرکید داره. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این سری قدیمی و بهترین بازیهایی از این سری که تونستن برامون خاطره‌های زیادی بسازن بندازیم.

Need for Speed: Most Wanted (2012)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

یادتونه وقتی که بازی Need for Speed: Most Wanted از Criterion Games منتشر شدش؟ جماعتی عصبانی بودن که نه این بازی اصلا لایق این اسم نیست ولی خب بعد از فروکش کردن خشم ملت این بازی بالاخره شانسی رو برای ارائه اون چیزی که داشت پیدا کرد. همچنین این بازی بیشتر سراغ طرفدارای Burnout Paradise رفته تا ایننکه بخواد طرفدارای NFS رو به خودش جذب کنه، ولی بازم یه بازی مسابقه خوب بودش. داستان خاصی نداشتش، فقط هم تمرکزش روی مسابقه بود. ولی خب، با مکانیک‌های رانندگی خوب، صحنه‌های سینماتیک‌های جذاب و به طور کلی اجرای خوب، تونست خودش رو توی سری NFS جا بندازه. ما فقط دوست داریم بدونیم اگه Criterion آزادی عمل کاملی رو روی این بازی میداشت این ورژن چقدر عالی می‌شد.

Need for Speed: ProStreet (2007)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

حالا بریم سراغ Need for Speed: ProStreet از 2007. این بازی یه چیز خیلی خاص داشت، خیلی از مسابقاتش تو مسیرها یا پیست‌های بسته برگزار می‌شد. یه نگاه متفاوت به سری NFS بوده و Black Box با ساخت یه عنوان واقعاً نوآورانه، خیلی ریسک کرد. میشه گفت مثل اکثر بازی‌های NFS، اجرای ProStreet فوق‌العاده بودش و فیزیک‌ بازی برای زمانش هم قابل تحسین بودش. اما کم‌کم به خاطر ماشین‌های قدیمی و دموده و آهنگ های یکم روی اعصابش از چشم گیمرها افتاد و خیلی سریع عم به دست فراموشی سپرده شد.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

و حالا به یکی از بهترین‌ها یعنی Need for Speed: Hot Pursuit 2 از سال 2002 می‌رسیم. این بازی ممکنه قدیمی‌ترین باشه ولی دقیقا همون بازی‌ای هستش که اساس ایده‌های NFS رو برای آینده پایه گذاری کردش. این بازی ایده فرار از قانون رو که به بیشتر بازی‌های آینده از NFS رو میدیدیم توی DNA این سری قرار داد. همینطور موزیک‌های فوق‌العاده و پیشرفت حرفه‌ای بازی، در کار نتیجه‌ی بهترین بازی‌های مسابقه آرکید اون دوران بوده. البته ممکنه نسبت به بازی‌های بعدیش محتوای کمتری داشته باشه، ولی اون چیزهایی که این بازی اون موقع در خودش داشت، واقعاً عالی بوده.

Need for Speed: Underground (2003)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

بیاین یک سال بریم جلوتر و برسیم به Need for Speed: Underground از سال 2003. اگه Hot Pursuit 2 مشخص کرد یه بازی NFS باید چه شکلی باید داشته باشه، Underground نشون داد چطور باید اونو حس کرد. سرعت و فیزیک خفنی که خودشونو جدی نمی‌گرفتن، باعث شدش یک بازی با کیفیت ساخته بشه. یکی از نقاط قوت بزرگ Underground سادگیش بود. شما با یه ماشین اوراقی شروع میکنی، برای پول مسابقه میدی و دنبالش میدویی، ماشین جدید میخری یا همون قبلی رو آپگرید میکنی و این چرخه تکرار میشه. این یه راه تست‌شده هستش که نشون میده پیشرفت توی بازی رو میشه کاملا حس کرد، خصوصاً با لیست ماشین‌هایی که شامل خیلی از JDMهای زیبا مثل Skyline R34، S2000، و 240SX بودش.

Need for Speed: Shift (2009)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

به نظر یک بار دیگه قراره با Need for Speed: Shift" از 2009 به پیست برگردیم. Shift یه تغییر واقعی در تنظیم و جو بازی‌های دیگه از سری NFS بود. به جای حمله و تخریب، تمرکز بیشتر بازی روی شبیه‌سازی مسابقه‌ای بودش، مثل Gran Turismo یا Forza. هرچند ریشه‌های بازی آرکیدی همچنان توی بازی حضور داشت، اما Shift تجربه‌ی کاملاً متفاوتی ارائه داد. از لحاظ محتوا، بازی مجموعه‌ای از زیباترین خودروهای مجوزی از لامبورگینی تا بوگاتی و مسیرهای مسابقه معروف مثل مسیر Nürburgring و لاگونا سیکا، رو داشت.

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

یادمه یک بازی از این سری میتونست رو سیستم 2گیگ رم و 1 گیگ گرافیک من فوق‌العاده اجرا بشه و جوری بود که انگار داشتم فیلم تماشا میکردم؛ و اون بازی Need for Speed: Hot Pursuit از سال 2010 بودش. این بازی یک مکانیک تازه به سری اضافه کرد که کاملاً تغییرات اساسی رو به بازی‌ داد. به جای فرار از قانون، خودت قانون و مسئول اجراش میشدی. اگر دوست داشتین آزادانه دور دور بزنین، شاید Hot Pursuit راست کارتون نباشه چون بیشتر روی مسابقات و رخدادهای پیش‌تعیین شده با شرایط خاص مسابقه تمرکز داشت. ولی این توسط تمام دستگاه‌های بازی که می‌تونستی برای دور زدن پلیس استفاده کنی، و اولین نسخه از سیستم آنلاین Autolog که خیلی هم جذاب و منتوع بودش، جبران شد. با این نسخه، Criterion Games نشون داد که می‌تونه بازی‌های عالی رو خارج از مجموعه مشهور Burnout هم درست کنه.

Need for Speed: Underground 2 (2004)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

حالا میرسیم به بازی‌ای که تونست خیلی از مردم خودمون رو عشق تیونینگ بار بیاره و مخصوصا در اون بتونن پژو 206 رویاهاشون رو بسازن. فکر نکنم دیگه نیاز به معرفی داشته باشه که این بازی Need for Speed: Underground 2 از 2004 هستش. Undergroundوقتی اومد میتونم بگم که خوب بود ولی دنباله‌اش چیزی بودش که انگار همه چیزو از پنجره ریخت بیرون و گفتش نه من میخوام تبدیل به بهترین نسخه این سری بشم. Underground 2 با یک شخصی‌سازی قابل توجه، سفارشی‌سازی عمیق، محیط باز جهان، و یک کمپین طولانی وارد بازی شد. این بازی به بازیکنان خیلی چیزها برای انجام دادن ارائه داد و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین ورودی‌های این سری شناخته میشه.

Need for Speed: Unbound (2022)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

حالا به Need for Speed: Unbound از 2022 می‌رسیم. Unbound همونطور که بعد از Heat اومدش، تونست روی پای خودش واسته و زیر سایه دو بازه قبلی خودش نباشه. اما به طور کلی یک محصول خیلی بهتره، به خصوص در ارتباط با اجرا و تصاویر. این اولین بازی در سری NFS هست که از افکت‌های cel-shaded کنار گرافیک واقعیش استفاده می‌کنه و به بازی یک نگاه شناخته شده می‌ده.

شخصیت‌ها با ظاهری مشابه کتاب‌های کمیک نشون داده می‌شن، فعال کردن نیترو باعث میشه که ماشین واقعی‌تون به رنگ‌های متحرک مختلف برق بزنه، و جلوه‌های بزرگ نقاشی با استایل گرافیتی بر روی ماشینتون نشون داده می‌شه. Unbound یک بازی فوق‌العاده سبک‌بخش و خلاقانه در دنیای مسابقه آرکیده.

Need For Speed: Carbon (2006)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

حالا به Need For Speed: Carbon از 2006 می‌رسیم. بازی‌ای که بنده حقیر رو برای اولین با این سری معرفی کرد. Carbon در نگاه اول سعی نمیکرد که بخواد چیز جدیدی رو به این سری اضافه کنه، چون این بازی به جای اون روی ایده‌هایی Most Wanted اصلی با خودش به این سری اضافه کرده بود ساخته شده بود. و با توجه به اینکه Most Wanted چقدر خوب شده بود، این چیز بدی نبود. این بازی باطن Most Wanted رو گرفتش و بهش مسابقه‌های کنیون رو اضافه کرد تا به مسابقاتش یه حس و حال جدید بده.

فرمول آزادانه‌تر و دنیای باز بزرگتر Carbon به طرفدارا این اجازه رو داد که ساعت‌ها توی منطقه Palmont بخندن و خوش بگذرونن . تازه همچنین امتیازات اضافی میگیره که تونست به عنوان یک دنباله واقعی حساب بشه و داستان Most Wanted رو با کاراکترهای معروفی مثل Cross به عنوان یکی از شخصیت های اصلی ادامه بده.

Need For Speed: Most Wanted (2005)

a-look-at-the-best-need-for-speed-games

و در آخر به Need For Speed: Most Wanted از 2005 می‌رسیم. بازی‌ای که همه انتظار دیدنش رو روی سکوی "خاطره‌انگیز ترین و بهترین" داشتن. Most Wanted تونست با خودش اون حس و حال مسابقه واقعی و رانندگی رو بیاره. حالا درسته اجرای نقش‌ها، داستان و گفتگوهایی که در طول بازی میبینین اصطلاحا خیلی گوفی و کرینجه ولی خب این بخشی از جذابیتی هستش که این بازی داره. توسعه‌دهنده‌های این بازی خیلی تلاش کردن که بتونن نوجوونای دهه 70 خودمون رو جلب بازیشون کنن و خطر اسپویل چرا؟ چون که وقعا هم موفق بودن. اینقدر که Most Wanted اصلی بیش از 16 میلیون نسخه در سراسر جهان فروختش و بهترین فروش تاریخ این سری رو تونست کسب کنه.

در مورد خود بازی الان هم میتونم بگم که مکانیک‌های رانندگی مثل یه ترشی سیر خوب جا افتادن، با ماشین‌هایی که واکنش‌پذیر هستن و خیلی خوب هم هندل می‌شن. درسته کم و بیش هر از گاهی چیزی رو میبینین که یه کار میکنه که از خودتون میپرسین: "وات چی شد!!!" ولی نباید بزارین از لذت کلی این بازی چیزی کم بشه. اگر دنبال تجربه کامل Need for Speed هستین، این بازی افسانه‌ای نماینده خوبی برای منتقل کردن لذت واقعی این سری هستش.

نظرات
پربازدیدترین خبرها