چگونه با کمترین مواد در خانه گلیتر آرایش چشم درست کنیم

یکی از زیباترین لوازم آرایش‌های مخصوص چشم که این روزها به شدت ترند شده است گلیتر است که به راحتی می‌توان آن را در خانه ساخت.

شناسه خبر: ۳۹۰۰۴۴
چگونه با کمترین مواد در خانه گلیتر آرایش چشم درست کنیم

راهنماتو- تو هم دلت می‌خواد شبیه پری دریایی شی؟ یا شبیه به شخصیت‌های انیمه‌ای که این روزها همگی طرفدارشان هستیم؟ تا حالا نتونستی اون رنگ و مدل از گلیتر رو پیدا کنی که دقیقا منطبق بر سلیقه‌ات باشه؟ یا دوست داری با هر رنگ و مدل لباست، یه رنگ گلیتر داشته باشی، اما نمی‌خوای انقدر زیاد هزینه کنی؟ شاید هم اصلا نمی‌دونی گلیتر چیه! با راهنماتو همراه شو تا همه چیز رو درباره گلیتر یاد بگیری!

گلیتر آرایش چشم چیست؟

به گزارش راهنماتو، گلیتر در هنر آرایش کردن معانی متفاوتی دارد. به همین دلیل انواع متفاوت با کارایی‌های متفاوتی خواهد داشت. به هر حال وقتی نام گلیتر را بشنویم فورا به یاد اکلیل‌هایی میافتیم که دور یا پشت چشم می‌زنیم. تا حدودی می‌توان این معنی از گلیتر را درست دانست، اما گلیتر در واقع یک نوع چسب با بافت و نرم و چسبندگی ملایم برای چسباندن انواع اکلیل‌ها و نگین‌هایی است که می‌خواهیم روی صورت یا بدنمان بچسبانیم. بعلاوه، گلیتر می‌تواند ماندگاری انواع سایه‌ها را بالا ببرد، به این صورت که ابتدا آن را بر روی پوست گذاشته و سپس بر روی آن سایه چشم بزنیم. اما، دلیل شهرت گلیتر، آن گلیترهای اکلیلی است که اولین بار کی پاپی‌های کره‌ای از آن استفاده کردند و اکلیل‌های زیبایی را روی گونه، زیر چشم یا حتی پشت چشم‌هایشان زدند و روی صحنه همچون یک مروارید در دل صدف درخشیدند.

1

چگونه گلیتر درست کنیم؟

ابتدا باید لوازم مورد نیاز را به شما بگوییم تا از شنیدن آن حیرت کنید. وازلین و ژل آلوئه ورا. همین! حالا دیگر لازم نیست مقدار زیادی پول خرج کنیم برای خرید گلیتر. ابتدا باید وازلین را آب کنیم و سپس نسبت به حجم وازلین چند قطره‌ای ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنیم تا قدرت چسبندگی طبیعی آن را افزایش دهیم. پس از این باید منتظر بمانیم تا وازلین دوباره به حالت قبل درآمده و غلیظ شود. در نظر بگیرید که اگر از این گلیتر تنها برای ایجاد چسبندگی یا فیکس کردن سایه استفاده می‌کنید لازم نیست به آن اکلیل اضافه کنید، اما اگر گلیترهای اکلیلی می‌خواهید، مواد آماده شده را تقسیم کرده و به هر قسمت مقدار مورد نیاز اکلیل رنگ دلخواهتان را اضافه کنید. در این صورت چندین رنگ و مدل گلیتر اکلیلی دارید. فراموش نکنید که اگر در اضافه کردن اکلیل زیاده روی کنید، خاصیت چسبندگی مواد را می‌گیرید پس به اندازه اکلیل اضافه کنید.

1

آیا گلیتر را فقط برای آرایش چشم استفاده می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید جواب منفی به شما بدهیم. گلیتر را می‌توانید بر هر قسمت از بدن و حتی بخشی از موهایتان که دلتان می‌خواهد بمالید، نتیجه درخشش شما در میان جمع خواهد بود. در برخی از موارد گلیتر را برای طراحی ناخن نیز استفاده می‌کنند با این تفاوت که بعدا با لاک ژل آن را فیکس کرده و زیر رستگاه یووی می‌گذاردند تا ماندگاری آن بیشتر شود. استفاده از گلیتر برای مو می‌تواند جایگزین مناسبی برای استفاده از انواع تاج‌ها و اکسسوری‌های مو باشد که این روزها به شدت ترند شده و حتی عروس‌ها به جای تاج از آن استفاده می‌کنند. استفاده از گلیتر از انتهای چشم تا روی گونه‌ها نیز این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رسیدن به طرح مطلوب کافی است تنها از انگشتتان استفاده کنید، هیچ نوع براشی برای این کار لازم نیست، مگر اینکه بخواهید طرحی خاص را با اکلیل‌هایی به اندازه کوچک‌تر بر روی پوستتان طراحی کنید. در این صورت می‌توانید از انواع قلم‌موهای نازک تا درشت استفاده کنید.

1

چگونه گلیتر را از روی پوست پاک کنیم؟

پاک کردن گلیتری که خودمان ساخته‌ایم اصلا کار دشواری نیست. کافی است مقداری شیرپاک کن یا هر محلول پاک کننده آرایش پوستی که دم دست داریم را برداریم و آن را روی پد بریزیم و چند ثانیه‌ای بر روی قسمتی که از گلیتر استفاده کرده‌ایم بمالیم تا به راحتی پاک شود. پس از آن بهتر است پوست خود را بشوییم تا ردی از وازلین بر روی پوستمان نمانده و پوست به خوبی پاکسازی شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها