بهترین بازیهایی که حتما تا قبل از اومدن GTA ۶ باید بازیشون کنین

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین بازیهایی که میتونین تا قبل از اومدن GTA ۶ تمومشون کنین بندازیم.

شناسه خبر: ۳۹۰۳۱۱
بهترین بازیهایی که حتما تا قبل از اومدن GTA 6 باید بازیشون کنین

راهنماتو- از زمانی که تریلر جدید GTA 6 منتشر شده، این بازی شده موضوع بحث اصلی که گیمرها توی جمع خودشون دارن. بعد تازه در کنار اون، برگشتن این سری برای یه بار دیگه به Vice City تونسته حس نوستالژی خیلی‌هارو قلقلک بده و اونارو یاد بچگیاشون بندازه. ولی خب تا تاریخ عرضه‌ای که برای این بازی مشخص شده میشه گفت دوسالی فاصله داریم، پس تا اون موقع چیکار میتونیم بکنیم؟ با راهنماتو همراه باشین تا با هم نگاهی به بهترین بازیهای مشابه GTA بندازیم و اینکه چرا باید تا قبل از اومدن GTA 6 اونا رو هم امتحان یا بازی کنین.

به گزارش راهنماتو، بیشتر بازی‌های مثل GTA ویژگی‌ها و سیستم‌های گیم‌پلی منحصربه‌فرد خودشون رو دارن که نه تنها در واقع ادای احترامی به سری حماسی Rockstar دارن، بلکه در کنارش کار خودشون رو انجام می‌دن و در واقع خیلی هم خوب انجامش می‌دن. درسته که GTA بهترین سری جهان‌باز تاریخه ولی دلیل نمیشه بازیهای دیگه نتونن توی این عرضه یه خودی نشون بدن.

در ادامه به 7 بازی یا سری که باید تا قبل از اومدن GTA 6 امتحانشون کنین میپردازیم پس با راهنماتو همراه باشین:

Sleeping Dogs

best-games-to-play-before-gta6-releases

این بازی در واقع یه Crime-Drama هستش که شباهت‌های زیادی هم به اصل GTA داره، ولی نقطه قوت اصلیش یه سیستم مبارزه با طرح کونگ‌فو هست که در مقایسه با مبارزه تن به تنی که قبلا توی GTA دیدیم، اونو راحت توی جیبش میزاره. این بازی شمارو به هنگ‌کنگ میبره، جایی که فقط با فیلم‌های جان وو دیده بودین ولی حالا میتونین قشنگ حس کنین که بودن توی این شهر میتونه چقدر جذاب باشه بعد تازه بخش جذاب ترش اینه که شما در نقش یک افسر پلیس بازی میکنین که قصد داره به گروه‌های مافیایی چینی یا همون Traids نفوذ کنه. این بازی اخیرا به خاطر جذابیت بالاش تبدیل به یکی از بازیهای کلاسیک نسل هفتم شده و خیلی‌ها با اتفاق نظر بالا این بازی رو بهتون توصیه میکنن.

Cyberpunk 2077

best-games-to-play-before-gta6-releases

بازی‌ای که یه جورایی در اصل توی فاز Early Access به سر میبرد بالاخره تونست یک انتشار به جا داشته باشه و به یه بازی RPG جهان باز عالی تبدیل شد که از اول امیدوار بودیم باشه. هر چند لحن و ساختار این بازی با GTA تماما متفاوتن، ولی گاهی اوقات Cyberpunk 2077 حس اینو میده که یه GTA توی آیندست. این بازی برای اونایی که دوست دارن توی شهر بچرخن، شهر رو بگردن و تیراندازی هیجان‌انگیز داشته باشن، قبل از اومدن GTA 6 بهتره حتما این بازی رو امتحان کنن. در واقع شاید این بازی نردیک ترین کاندید به GTA 6 ار لحاظ گرافیک و گیمپلی باشه.

Watch Dogs

best-games-to-play-before-gta6-releases

شما توی اکثر بازیهای جهان‌باز دنبال این هستین که خیلی راحت هر کاری که دوست دارین توی فضای شهر بازی انجام بدین، تیراندازی کنین بعدشم از دست پلیس‌های توی بازی فرار کنین. حالا خب اصلی‌ترین تفاوت بین GTA و نگرش یوبی‌سافت به این سبک بازی، تاکید سری Watch Dogs روی هک کردن دنیای بازی برای کامل کردن ماموریت‌هاست. این مکانیک اون اول توی Watch Dogs 1 خیلی ابتدایی بودش، ولی خب توی نسخه سوم یا همون Legions به یه سیستم شیک و بی‌دردسر تبدیل شده که با گیم‌پلی رانندگی و تیراندازی هماهنگ شده و باعث شده که به تنهایی بتونه جذابیت زیادی رو برای گیمرها داشته باشه و موفق بشه.

Red Dead Redemption 2

best-games-to-play-before-gta6-releases

سری Red Dead تو دوران غرب وحشی اتفاق می‌افته و از اسب به جای ماشین استفاده می‌کنه، ولی این سری هم توسط Rockstar ساخته میشه و به خاطر همین هستش که بین این سری و GTA همیشه یک سری شباهت‌های مشهودی هستش. از دزدی‌ها گرفته تا فرار از قانون و جنگ بین گنگ‌های مختلف، Red Dead دقیق مثل GTA روی اسبه و بدون شک کسی که یکیشو دوست داره احتمالا اون یکی دیگه رو هم دوست خواهد داشت. رابطه این دو جوری هستش که هر دو بازی هم یکدیگر رو تحت تأثیر قرار میدن، ایده‌های GTA وارد Red Dead میشن و بالعکس. واسه همینم منتظریم ببینیم GTA 6 از کدوم سیستم‌هایی استفاده می‌کنه که فقط تو GTA 5 وارد نشدن، بلکه توی Red Dead Redemption 2 مثلشو دیدیم.

Saints Row

best-games-to-play-before-gta6-releases

این سری از همون اول قرار بود تبدیل به بدل GTA بشه ولی خب کارایی رو بکنه که هیچکس انتظارش رو از GTA نداره و به همین خاطر هم تونست خیلی سریع با تون و لحن متفاوت و جذاب ترش، تبدیل به فرنچایزی بشه که همه اونو به GTA ولی خییییلی فان‌تر بشناسن و تازه ویژگی‌های متفاوت خودش رو هم حفظ کنه. بازی‌های این سری همشون سیستم‌های مسابقه و شوتر از دید شخص سومی دارن که یکمی متفاوت از GTA هستن. هر چند که دنیای GTA به شکل طنزآمیزی به واقعیت اشاره می‌کنه، Saints Row به یک نگاه کمی دیوانه‌وار به دنیای بازی‌های جهان باز خلاصه میشه، جوری که شهری که توی بازی هستش بیشتر تبدیل به زمین بازی بچه‌ها میشه تا اینکه بخواد شهری قابل باور باشه. اگرچه هر دو سری به نحوی از هم الهام گرفتن، Saints Row با تمرکز بر روی جنون و شوخی، تجربه‌ای خنده‌دار و متفاوتی رو از دنیای جنایی شهر رو ارائه می‌ده.

Just Cause

best-games-to-play-before-gta6-releases

Just Cause در اصل شباهت‌های زیادی به GTA داره. شاید بپرسین چرا خب منم میگم که سیستم های گان‌پلی و رانندگی این سری به طور مستقیم از GTA الهام گرفته شده چرا که اون زمانی که Just Cause در حال ساخت بود GTA تبدیل به یک استاندارد در دنیای بازیهای جهان‌باز شده بود، اما مفهوم اصلی کمی متفاوته. این سری بیشتر بر روی کامل کردن مأموریت‌های نظامی‌طور در مناطق جنگی تمرکز داره تا محیط‌های شهری که ما از GTA معمولا عادت داریم ببینیم. به جای یک جنایتکار حرفه‌ای، شما به عنوان یک سرباز مزدور بازی می‌کنین که معمولاً هدفش اینه که بتونه یک حکومت دیکتاتوری رو "بربیندازه!!!" اونم به هر طریقی که بیشترین خسارت رو بتونه وارد کنه. خلاصه که بازی‌ای هستش که میتونه خیلی راحت برای چند ساعت و یا حتی کل بازی سرگرمتون کنه!

Yakuza

best-games-to-play-before-gta6-releases

کل سری Yakuza به تدریج داره ریمیک و بهبود داده می‌شه تا نسل جدیدی از بازیکنا بتونن توی داستان جرم و جنایت طولانی‌مدتی که با Yakuza 0 شروع می‌شه، حضور پیدا کنن. این سری همچنین دارای اسپین‌آف‌ها و بازی‌های فرعی مختلفی هست، ولی اگر از بازی‌های جناییی لذت می‌برید، مطمئن باشین که Yakuza میتونه یک سری خوب و سرگرم کننده براتون باشه . توی این سری باید بهتون بگم که بازی تونسته با کات‌سین های طولانی و جدی در کنار مینی‌گیم های تفننی و فان زیاد بالانسی رو بین جدی و طنز بودن بازی حفظ کنن جوری که هر کدوم به شکلی به تعریف یک داستان ماجرای خشن و حماسی کمک می‌کنن.

اگر شماهم کثل من یکی از طرفدارای پروپاقرص بازیهای جهان‌باز هستین حتما یکی از این بازیهای لیست رو باید امتحان کنین چرا که هر کدومشون به یک نوع از تعریف جهان‌باز پرداختن، جوری که سعی کردیم طیف زیادی از تعاریف رو مناسب با سلایق گیمرها توی این مقاله بیاریم.

نظرات
پربازدیدترین خبرها