عاشقان قهوه بخوانند؛ چگونه یک کافی بار خانگی بسازیم؟

در ادامه با آموزش نکات راه اندازی کافی بار خانگی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۰۶۱۶
عاشقان قهوه بخوانند؛ چگونه یک کافی بار خانگی بسازیم؟

راهنماتو- نوشیدن قهوه برای بسیاری از افراد علاوه بر لذت بخش بودن به عنوان یک روتین صبحگاهی برای شروع یک روز خوب است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید روز خود را بدون قهوه آغاز کنید، پیشنهاد ما به شما راه اندازی یک کافی بار خانگی کوچک، جذاب و دنج است. یک کافی بار خانگی علاوه بر خلاص کردن شما از مراجعه روزانه به کافه، جلوه ویژه ای به دکوراسیون منزل شما می بخشد و محلی آرام و دنج برای گفت و گو و معاشرت اعضای خانواده ایجاد می کند. به نظر می رسد علاقه به قهوه آنقدر فراگیر شده است که کافی بار خانگی به یکی از مفاهیم طراحی داخلی پرطرفدار در سال 2024 تبدیل شده است. در ادامه با آموزش نکات راه اندازی کافی بار خانگی با راهنماتو همراه باشید.

1- تعیین مکان کافی بار

به گزارش راهنماتو، ابتدا باید مکان کافی بار خانگی خود را مشخص کنید. می توانید یک گوشه کوچک در آشپزخانه را برای کافی بار خانگیتان در نظر بگیرید. در این صورت به راحتی به تمام لوازم آشپزخانه دسترسی خواهید داشت. شما می توانید یک کافی بار منحصر به فرد در پاسیو راه اندازی کنید. فضایی باز با چند میز و صندلی که توسط گیاهان یا آلاچیق احاطه شده اند. گوشه ای از اتاق نشیمن را نیز می توانید به کافی بار خانگیتان اختصاص دهید. یک کافی بار در گوشه اتاق نشیمن به شما این امکان را می دهد تا در حین استراحت بر روی مبل ، خواندن کتاب یا گفتگو با مهمانان از نوشیدن یک فنجان قهوه داغ لذت ببرید.

دکوراسیون

2- دستگاه قهوه ساز

هیچ کافه ای بدون یک دستگاه قهوه ساز باکیفیت کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین اگر عاشق یک فنجان قهوه خوش طعم هستید، توصیه می کنیم روی خرید یک دستگاه قهوه ساز باکیفیت و مرغوب سرمایه گذاری کنید. از جمله مواردی که پیش از خرید دستگاه قهوه ساز باید به آنها توجه کرد می توان به حجم دستگاه، قابلیت برنامه پذیری، انواع فیلتر قهوه، قدرت الکتریکی و بخار دستگاه، نوع پرتا فیلترها، چند کاره بودن قهوه ساز، طراحی و جنس بدنه اشاره کرد.

دکوراسیون

3- پالت رنگی مناسب کافه

در طراحی کافی بار خانگی از سایه های الهام گرفته از قهوه استفاده کنید. رنگ بژ کافه لاته، سفید مایل به کرم و رنگ های چوب طبیعی منجر به خلق فضایی دنج و آرام در کافی بار خانگی شما خواهند شد. می توانید دیوارها، میز و صندلی و کمدها را با این رنگ ها تزئین کنید. اما اگر بودجه کافی برای این کار در اختیار ندارید، با تغییرات کوچک مانند اکسسوری هایی به رنگ مناسب کافه، فضایی دنج در کافی بار خانگیتان ایجاد کنید.

دکوراسیون

4- میز و قفسه

شما به میزی نیاز دارید که دستگاه قهوه ساز و دیگر لوازم مربوط به قهوه را روی آن قرار دهید. این میز باید از نظر بصری جذاب و زیبا باشد. می توانید از میز، کابینت، کنسول و جزیره آشپزخانه برای این کار استفاده کنید. از قفسه های باز برای به نمایش گذاشتن لیوان‌ها و فنجان ها، انواع قهوه و لوازم مرتبط با قهوه کمک بگیرید و از شلوغی بیش از حد قفسه ها و قرار دادن لوازم اضافی جلوگیری کنید.

دکوراسیون

5- ذخیره سازی

از راه حل های ذخیره سازی مانند قفسه، سبد و قلاب برای قرار دادن لوازم کافه استفاده کنید. فضای زیر کانتر نیز می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن لوازم جانبی مانند فیلتر قهوه، قاشق و سایر ابزارهای مرطوب به قهوه باشد. می توانید از باکس های نگهداری برای مرتب نگه داشتن فنجان های قهوه، ظروف، چاشنی های قهوه، شکر، همزن و لیوان های یدکی استفاده کنید. با قرار دادن سبدهای ساخته شده از مواد طبیعی مانند حصیر یا پارچه بافت و گرما به فضای کافی بار خود اضافه کنید.

دکوراسیون

6- دیوار گالری

با استفاده از چند پوستر و آثار هنری با مضمون قهوه مانند تصاویر دانه های قهوه و نقل قول‌هایی درباره قهوه یک دیوار گالری هنری در کافی بار خانگیتان بسازید. دیوار گالری جذابیت فضا را دوچندان کرده و اشتیاق شما به قهوه را به نمایش می گذارد. می توانید از یک تخته سیاه برای به نمایش گذاشتن منو، غذاهای ویژه روزانه یا نقل قول های مربوط به قهوه استفاده کنید.

دکوراسیون

7- گل و گیاه

از چند گیاه آپارتمانی و گل تازه برای ایجاد یک محیط دلپذیر و با طراوت در کافی بار خود استفاده کنید. همچنین می توانید با کاشت گیاهانی مانند نعناع، ریحان یا اسطوخودوس، یک باغ در نزدیکی کافی بار خود ایجاد کنید. می توانید از این گیاهان علاوه بر افزودن عطر دلپذیر به فضا، به منظور تهیه شربت های طعم دار نیز استفاده کنید. اگر فضای محدودی در اختیار دارید، می توانید از فضای عمودی برای قرار دادن گلدان ها استفاده کنید. گلدان های آویزی نیز ایده خوبی برای فضاهای کوچک هستند.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها