طرز تهیه ۶ ماسک زیبایی خانگی با پوست نارنگی که معجزه می کند

در ادامه با معرفی فواید پوست نارنگی برای سلامت پوست و طرز تهیه شش ماسک نارنگی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۸۷۹۶۷
طرز تهیه 6 ماسک زیبایی خانگی با پوست نارنگی که معجزه می کند

راهنماتو- پاییز فصل شگفتی ها و پادشاه فصل هاست؛ در این فصل طبیعت لباس باشکوهی از رنگ های بدیع و پر جنب و جوش به تن می کند و نسیم خنک و باران با طراوت روح و جان انسان را تازه می کند. با سردشدن هوا و آغاز پاییز میوه های پاییزی زرد و نارنجی در قفسه میوه فروش ها و فروشگاه ها خودنمایی می کنند. یکی از این میوه های خوش طعم و دوست داشتنی نارنگی است که پوست گرفتن آسان و طعم فوق العاده آن را به یکی از محبوب ترین میوه های پاییزی تبدیل کرده است. میزان ویتامین A موجود در نارنگی تقریبا سه برابر پرتقال است و به جذب آهن در بدن شما کمک می کند. علاوه بر مصرف خوراکی، پوست نارنگی نیز سرشار از فواید مختلف برای پوست است. در ادامه با معرفی فواید پوست نارنگی برای سلامت پوست و طرز تهیه شش ماسک نارنگی با راهنماتو همراه باشید.

فواید پوست نارنگی برای سلامت پوست:

1- ضد پیری و چین و چروک

به گزارش راهنماتو، بروز اولین چین و چروک ها و خطوط ریز همیشه یک دغدغه برای بسیاری از افراد بوده است و همه ما دوست داریم این اتفاق را تا جایی که ممکن است به تاخیر بیندازیم. پوست نارنگی به دلیل برخورداری از ویتامین A و C و خواص آنتی اکسیدانی به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

2- جوانسازی پوست

همانطور که می دانید پوست ما دائما در حال تجدید سلول های خود است و در طی این فرآیند که به صورت خودکار انجام می شود، کلاژن سازی پوست افزایش یافته و در نتیجه منجر به جوانسازی پوست خواهد شد. استفاده از ماسک پوست نارنگی بر روی پوست موجب تسریع در فرآیند کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود.

3- درمان آکنه

پوست نارنگی یکی از مواد موثر در درمان جوش و آکنه است. ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی موجود در پوست نارنگی موجب از بین رفتن باکتری ها و در نتیجه درمان آکنه خواهد شد. همچنین مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در آن پوست صورت را مرطوب کرده و به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست عمل می کند.

4- درمان لکه های پوستی

اسید فولیک موجود در پوست نارنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای پوست عمل کرده و به جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی و درمان اگزما کمک می کند.

طرز تهیه ماسک پوست نارنگی

1- ماسک پوست نارنگی و ماست

یک قاشق غذاخوری پوست نارنگی پودر شده را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کرده، روی صورتتان بمالید و پس از 20 دقیقه صورتتان را بشویید. این ماسک فوری می تواند به شفاف شدن، شادابی و سفت شدن پوست شما کمک کرده و می توانید به عنوان یک ماده موثر در شفاف کردن پوست قبل از مهمانی یا هر رویداد مهمی از آن استفاده کنید.

نارنگی

2- ماسک پاپایا و نارنگی

نارنگی را له کرده و تفاله آن را استخراج کنید و یا مقداری پوست نارنگی را پودر کرده و آن را با یک قاشق غذاخوری پاپایای له شده ترکیب کنید و به کمک یک برس نرم یا انگشت روی صورت و گردنتان بمالید. این ماسک سرشار از ویتامین A و C است و علاوه بر جوانسازی پوست به کاهش سیاهی دور چشم نیز کمک می کند. توصیه می شود هر دو روز یک بار از آن استفاده کنید.

3- ماسک نارنگی و موز

یک عدد موز و نارنگی را له کرده و درون یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک را حدود 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک به کاهش التهاب، رطوبت رسانی به پوست و کاهش آکنه کمک می کند.

4- ماسک نارنگی و چریش

دو قاشق غذاخوری تفاله نارنگی یا پودر پوست نارنگی را با یک قاشق غذاخوری پودر چریش و یک قاشق غذاخوری شیر سویا مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست صورتتان بمالید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک به پاکسازی منافذ، کاهش جوش و کنترل سبوم کمک می کند.

5- ماسک چای سبز و نارنگی

نصف قاشق چایخوری برگ چای سبز پودر شده را با یک قاشق غذاخوری تفاله نارنگی مخلوط کرده و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. این ماسک به عنوان لایه بردار عمل کرده و به کاهش منافذ باز و چربی های اضافی پوست کمک می کند. همچنین حاوی خواص ضد التهابی نیز می باشد.

6- ماسک روغن نارگیل و نارنگی

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری تفاله یا پودر پوست نارنگی را با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. این ماسک به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی برای پوست های مستعد آکنه و چرب عالی است. علاوه بر این به روشن شدن پوست و کاهش رنگدانه ها و لکه های پوستی کمک می کند.

نارنگی

نظرات
پربازدیدترین خبرها