به کمک این نرم‌افزار بازیهای PlayStation ۲ رو روی PS۴ میتونین بازی کنین

میدونستین میتونین خیلی راحت با استفاده از این نرم‌افزار بازیهای موردعلاقتون روی PS۲ رو خیلی راحت روی PS۴تون بازی کنین.

شناسه خبر: ۳۹۰۸۵۶
به کمک این نرم‌افزار بازیهای PlayStation 2 رو روی PS4 میتونین بازی کنین

راهنماتو- یکی از سیاست‌های خیلی رواعصاب سونی اینه که خیلی طرفدار این نیست که مشتریاش بتونن بازیهایی که روی نسل های قدیمی PlayStation منتشر شدن رو خیلی مفت و مجانی رو کنسول‌های جدیدترشون بازی کنن. البته دلیل این کار میتونه این باشه که اونا میخوان به بهانه پورت یا ریمستر بازیهای قدیمی بتونن دوباره از بازی‌ای که تقریبا 15-20 سال از عرضش میگذره پول دربیارن و سوار موج نوستالژی خیلی از گیمرها از جمله من بشن.

به گزارش راهنماتو ، ولی خب این قوانین که شما نمیتونین بازیهای قدیمی رو روی کنسول نسبتا جدیدتر خودتون مثل PS4 بازی کنین فقط روی کسایی که مؤثره که کنسولشون هک نشده باشه. در حالی که اگر کنسولتون هک شدس باید بگم که امروز خبر خوبی براتون دارم. اونم اینه که میتونین راحت‌تر از اونی که فکرشو بکنین و مثل آب‌خوردن بازیهایی که یه زمانی باهاشون روی Play Station 2 خاطره داشتین رو راحت روی کنسول نسل هشتمی خودتون نصب کنین و حالشو ببرین.

how-to-port-ps2-games-to-ps4

حالا بزارین بهتون توضیح بدم که این قضیه اصلا بنا به چیه و چطوری کار میکنه. قضیه از این قراره که همونطور که گفتیم سونی زیاد خوشش نمیاد که بازیهای قدیمیش بدون اجازه خودش روی کنسول‌های جدیدش اجرا بشن واسه همین هم این کار فقط روی کنسول های هک شده قابل اجراست. حالا جدا از این چرا به یه کنسول هک شده نیاز دارین؟ به خاطر اینه که در واقع این برنامه کنسول شما رو تبدیل به یه شبیه‌ساز Play Station 2 میکنه، ولی با این فرق که برعکس Xbox که باید هر دفعه کنسول یه شبیه ساز مخصوص رو برای بازیهای کنسول های نسل قدیمی خودش اجرا کنه، شما اینجا کاری میکنین که بازیهای قدیمیتون هم مثل یه بازی معمولی PS4 دیگه نصب میشن و دقیقا کنار بازیهای دیگه نصب شدتون میشینن. البته در مورد بازیهایی که میتونین روی PS4 اجرا کنین باید بگم که تا الان خیلی از بازی‌ها با این نرم‌افزار سازگار هستن و کار می‌کنن، ولی لیست کامل بازیهاش مثل PCSX2 که تقریبا همه بازیهای PS2 رو پشتیبانی میکنه نیست. ولی خوبی داستان اینه که داره به آرومی پیش میره و به مرور زمان هم بازیهای بیشتری به لیست بازیهای پشتیبانی شدش اضافه میشن.

شما خودتون می‌تونین ببینین کدوم بازی‌ها روش کار می‌کنن، من به شخصه خودم بازیهایی که امتحان کردم که سعی کردم معروف و محبوب مثل GTA Vice City باشن رو امتحان کردم و خیلی هم عالی اجرا شدن.

حالا برای اینکه بتونین این بازیهارو روی PS4 ایمولیت کنین به چیزایی نیاز دارین:

برای انجام این کارها، باید چندتا برنامه دانلود کنین و فایل‌های بازیهای PS2 که فرمتشون ISO باشه رو هم میتونین با یه سرچ ساده توی سایت‌های ایرانی پیدا کنین.

  • PS2 Classic GUI
  • WinBin2ISO (64-bit)
  • Package Sender 1.2

البته روی PS4تون یا نیاز به Remote Package Installer دارین یا اگه قراره با فلش یا هارد USB روی هارد کنسولتون نصبشون کنین، میتونین خیلی راحت اون بخش Remote Package رو بیخیال بشین و مثل همیشه با GoldHEN نصبشون کنین.

تبدیل فایل های بازیهای PlayStation 2 به فایل های PKG برای PlayStation 4

how-to-port-ps2-games-to-ps4

وقتی که دیتای بازیهای PS2 رو دانلود میکنین و میخواین که بازی‌های PS2 به فایل PKG تبدیل کنین معمولا متوجه می‌شید که بیشتر مواقع فایل‌های CUE و BIN هم دارین. PCSX2 و چند تا شبیه‌ساز دیگه در واقع دیگه نیازی به فایل ISO ندارن و این فقط یه چیزه که برای کسانی هست که می‌خوان دیسک فیزیکی برای خودشون رایت کنن و نه اینکه بخوان دیجیتال بازی کنن.

اما برای ساختن فایل PKG، حتما نیاز به اون فایل هایISO دارین. اگه فایل BIN یا CUE رو بخواین وارد برنامه کنین، برنامه در نهایت کرش میکنه.

PS2 Classic GUI رو باز کنین (میتونین اونو توی فولدر Debug پیدا کنین، اگر هم خواستید می‌تونید یه میانبر براش بسازین تا راحت‌تر بهش دسترسی داشته باشین) و آموزش رو دنبال کنید تا با دکمه‌های مختلف آشنا بشید. خیلی راحته و وقتی تموم شد، فقط پنجره رو ببندید. یه ویدیوی PS2 با کیفیت پایین اجرا میشه و بعد هم برنامه باز میشه.

تبدیل فایل‌های BIN PS2 به ISO

how-to-port-ps2-games-to-ps4

حالا WinBin2ISO رو باز کنید، یه برنامه رایگانیه که نیازی هم به نصب نداره. آدرس فایل BINی که میخواین تبدیلش کنین رو بهش بدین، در ضمن بیخیال فایل CUE هم بشین چون همونطور که گفتیم نیازی بهش ندارین و بعدش مشخص کنید کجا می‌خواین اون فایل رو سیو کنین. حالا برید و دوباره وارد PS2 GUI بشین و دکمه ISO رو فشار دهید تا بتونین فایل ISO خودتون رو ازش بگیرین. تازه اگر اسمش هم اینجا اشتباه یا درست نبود میتونین تغییرش بدین تا درست بشه.

تبدیل به فایل‌های PS4 PKG

how-to-port-ps2-games-to-ps4

روی آیکون راست کلیک کنید تا گزینه replace icon یا cover نمایش داده بشه. این قسمت برای اینه که انتخاب کنین توی صفحه منوی بازیهاتون توی PS4 عکس چه بازی و با چه اسمی رو ببینید. تازه مثل بازیهای دیگه PS4 که موقع اجرا یه عکس از بازی رو هم نشون میدن، شما میتونین برای اون قسمت هم اینجا یه عکس مناسب برای فایل بازیتون انتخاب کنین.

دکمه Create PS2 Classic رو بزنید و اونو توی جای که میخواید سیو بشه سیو کنین. حالا هم فقط لازمه خیلی راحت اونو به فلش یا هارد خودتون منتقل کنین و یا حتی به طور راه دور و از طریق FTP به کنسول خودتون ارسال کنین تا بتونین بازی رو روی کنسول خودتون نصب کنین. نصب بازی هم البته بیشتر از 2-3 دقیقه و یا حتی کمتر طول نمیکشه و بعدش هم مثل بقیه بازیهای PS4ای که روی کنسولتون دارین ظاهر میشه و بعدش راحت میتونین روش کلیک کنین و اجراش کنین. امیدوارم بتونین با استفاده از این راهنما از بازی‌های کلاسیک خودتون لذت ببرین!

نظرات
پربازدیدترین خبرها