باحال‌ترین جزییاتی که توی بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk متوجهشون نشدین

در آپدیت ۲.۰ و بسته الحاقی Phantom Liberty، استودیو CDPR تلاش کرده که در کنار داستان به سر و روی فضا و شهر بازی هم دستی بکشه و هم جزییاتی رو به بازی اضافه کنه.

شناسه خبر: ۳۹۰۸۵۸
باحال‌ترین جزییاتی که توی بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk متوجهشون نشدین

راهنماتو- وقتی که برای اولین بار Cyberpunk 2077 به طور رسمی منتشر شدش، علارقم داستان جذابی که داشت نتونست با تموم باگ‌هایی که داشت موفق ظاهر باشه و داد خیلی‌هارو درآورد. حالا بعد از گذشت 3سال از اون فاجعه که اسمشو "عرضه" گذاشته بودن، میشه گفت که بالاخره این بازی تونسته روی پای خودش واسته و نشون بده که با تموم کم‌و‌کاستی‌هایی که داشته تونسته با پشتیبانی قوی‌ای که ازش شده تبدیل به بازی‌ای بشه که خیلی‌ها انتظارشو داشتن.

به گزارش راهنماتو، سابرپانک توی این مدت پچ‌‎های مختلفی رو دریافت کردش که همگی تلاش میکردن بازی رو به سطحی برسونن که قابل بازی باشه. حالا در کنار تلاش شبانه‌روی CD Projekt Red برای بهتر کردن این بازی، یک سری آیتم‌هایی که دیگه که باز اونا همگی تلاش میکردن که محبوبیت این فرنچایز رو بیشتر کنن هم عرضه شدن. از این آیتم‌ها میشه به انیمه فوق‌العاده ولی خیلی کوتاه Cyberpunk Edgerunners و آخرین و تنها بسته الحاقی این بازی به اسم Phantom Liberty که تونست به داستان بازی رنگ و لعاب بیشتری بده اشاره کرد.

حالا در آپدیت 2.0 و بسته الحاقی Phantom Liberty، استودیو CDPR تلاش کرده که در کنار داستان به سر و روی فضا و شهر بازی هم دستی بکشه و جزییاتی رو به بازی اضافه کنه که کسایی که سعی میکنن بیشتر با این بازی ارتباط برقرار کنن راحت‌تر بتونن این کارو بکنن. اونا این کار رو با اضافه کردن جزییات جدید و ایستراگ‌های در سراسر شهر Night City انجام دادن که اگر با راهنماتو همراه باشین میتونیم باهم نگاهی به باحال‌ترین اشاره‌ها و ایستراگ‌های این بسته الحاقی جدید بندازیم.

The Witcher 3

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

اشاره های زیادی به بازی قبلی این استودیو یعنی CD Projekt RED در طول بازی Cyberpunk 2077 وجود دارن. که باز شامل پوسترها، آیتم‌ها، جوایز با موضوع ویچر هستن، همچنین یه بازی آرکید وجود داره که میتونین درش در نقش گرالت بازی کنین که دنباله اسبش یا Roach افتاده و میخواد که بگیرتش. حالا اگه توی Phantom Liberty، با تلفن شماره 9077555202 رو بگیرین، موسیقی متن بازی ویچر شروع به پخش شدن میشه. به علاوه این یه گروه دشمن جدید هم به بازی اضافه شده که اسمشون Barghest هستش، که اسمشون با اون هیولای سبز سگ‌مانند بازی The Witcher 3 یکیه!

بنیان‌گذارای استودیو CD Projekt RED

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

بنیان‌گذاران استودیو، یعنی مارسین ایوینسکی و میخائیل کیچینسکی هم در نقش فروشنده توی مغازه‌های DogTown ظاهر میشن. اونا توی بازی Brain Dance میفروشن و هر کدوم از این Brain Danceها به یه دوران مهم از تاریخ CD Projekt مرتبطه، تازه قیمتشون هم با یه تاریخ مهم همخونی داره.

Snitcher به انتشار ویچر در سال 2007 اشاره داره.

Farmer's Mate به ترجمه لهستانی بازی Baldur's Gate که در سال 1999 توسط استودیو منتشر شد اشاره داره.

Retrotrunk اشاره به تاریخ انتشار خود بازی Cyberpunk 2077 در سال 2020 داره.

Dance of Brain of Lech Kielbasiewicz یادآوری دوران فروش بازی‌های وارداتی تو لهستان در سال 1989 توسط ایوینسکی هست، وقتی که استودیو هنوز تاسیس نشده بود.

Rent به Gwent (2017) اشاره داره.

Bonetweaker برای Thronebreaker (2018) هست.

John Wick

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

یکی از باحالترین ایستراگ‌هایی که توی استادیوم EBM Petrochem تو DogTown میتونین پیدا کنین مربوط به یکی از معروف‌ترین سری فیلم‌هایی که شخصیت اصلیش کیانور ریوز هستش اشاره داره. اگه به تفنگ‌فروشی کنار فست‌تراول استادیوم برین، میتونین یه جعبه‌ی تفنگ رو پشت فروشگاه پیدا کنید که نوشته «برای آقای ویک». جان ویکی که بازیگرش توی Cyberpunk 2077 هم نقش Johnny Silverhand رو هم بازی میکنه.

سری جنگ ستارگان

بدون این که چیزی رو براتون اسپویل کنم، توی ماموریت سوم فانتوم لیبرتی به اسم "The Spider and the Fly"، یه گفتگوی ایمیلی رو روی کامپیوتر نمایشگاه بین Biggs و Wedge میتونین پیدا کنین. این دوتا اسم در واقع به شخصیت‌های Star Wars اشاره داره: Biggs Darklighter و Wedge Antilles.

سریال The Wire

شما میتونین توی DogTown و یکی از کامپیوترها، یک ایمیل بین یکی از کله‌گنده‌های شهر یعنی El Capitan و یکی به اسم Mike Sobotka رو پیدا کنین، که اینجا هم در واقع اشاره‌ای به Frank Sobotka از فصل دوم سریال تلویزیونی The Wire داره. تازه اگر هنوز دوبه‌شک هستین که شاید من دارم اشتباه میکنم باید بگم که مدرک پشت این حرفم هستش و اونم اینه که توی اون ایمیل‌ها، اشاره‌ای به stevedores هم میشه، که اسم اتحادیه‌ایه که فرانک حسابدارشه.

تقدیر از یه طرفدار دوآتیشه Cyberpunk

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

یه طرفدار معروف Cyberpunk 2077 به نام رنفی به دلیل یک اختلال ژنتیکی توی سال 2022 فوت میکنه. حالا هم گیمرا با توجه به این قضیه فکر میکنن که شخصیت جدیدی توی فانتوم لیبرتی، به اسم Qian Si Hu، در واقع اشاره‌ای به اون و تقدیر ازشه. رنفی در واقع فروشگاه آنلاین خودش رو قبل از فوتش داشت که توی اون آیتم‌های مختلفی از Cyberpunk 2077 که چاپ سه‌بعدی شدن و همچنین مدل‌های مختلف Gundam میفروخت.

تجلیل از اسطوره‌ی رانندگی یعنی Ken Block

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

آپدیت 2.0 یک ماشین مسلح مجانی رو به Night City آورد. این ماشین جدید به عنوان یادگاری به راننده اسطوره‌ای رالی، کن بلاک، اختصاص داده شده بود. این افسانه در ژانویه ۲۰۲۳ درگذشت، اما میتونین ماشین اونو توی منطقه شمالی واتسون پیدا کنین.

انیمه Edgerunners

best-eastereggs-you-can-find-in-phantom-liberty

بعد از آپدیت 2.0، پنج یادمان جدید به نسخه قبرستون توی بازی به یاد چند کاراکتر دوست‌داشتنی توی انیمه اضافه شدن. شما اونارو می‌تونید توی بخش شمال اوک و وستبروک پیدا کنین.

Kiwi: ازت یاد گرفتم که هیچ وقت به کسی توی Night City اعتماد نکنم.

David Martinez: تو منو به ماه نبردی، ولی همیشه همرام بودی.

Gloria Martinez: تو راست میگفتی، دیوید آخرش به بالای برج Arasaka رسید.

Rebecca: پشیمونم که نتونستم حرفامو بهت بزنم.

Pilar، Dorio و Maine: شما تنها خانواده‌ام بودین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها