میدونین تاریخچه تبر Kratos توی God of War چیه

سری جدید God of War تونست با معرفی داستان و شخصیت‌های جدید دوباره گیمرارو به این سری جذب کنه ولی حرفی از تاریخچه سلاح افسانه‌ای کریتوس یعنی تبرش نمیزنه.

شناسه خبر: ۳۸۸۱۳۷
میدونین تاریخچه تبر Kratos توی God of War چیه

راهنماتو- داستان God of War، یکی از محبوب‌ترین فرانچایزای منتشر شده توسط سونیه. این بازی به تنهایی داستان پرپیچ وخم و خشونت‌آمیز کریتوس، یک جنگجوی اسپارتایی که به یک خدای جنگ تبدیل میشه، رو دنبال میکنه. ریبوت این سری در سال 2018 باعث شد که کریتوس که یک زمانی پر از خشم و نفرت بود، حالا آرامش پیدا کنه و شروع به رشد کنه و این رو مدیون نقش پسر جوونش و همسر تازه‌فوت شدش هستش.

به گزارش راهنماتو، سری داستان نورس، که شامل God of War 2018 و ادامه اون یعنی God of War: Ragnarök میشه، یک ابزار جدید برای قهرمان قدرتمندش، یعنی تبر لویاثان رو معرفی کرد. این تبر به عنوان نمادی مخالف گذشته خونین کریتوس هستش و هم مخالف اودین شرور عمل میکنه. اینجا یه داستان کوتاه درباره تاریخچه و افسانه تبر لویاثانه، چطور در بازی کار میکنه و چطور با سایر ابزارهای معروف God of War قابل مقایسه است؛ پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این سلاح افسانه‌ای بندازیم.

تاریخچه و افسانه تبر لویاثان در God of War

ساخت تبر لویاثان

در دوران یونانی God of War، ابزار اصلی کراتوس، تیغه‌ها برندش بودن. زمانی که این جنگجوی اسپارتایی در یک نبرد در برابر پادشاه بربران باخت و همین اونو خیلی نگران آینده مردم خودش کرد، برای همین هم از آرس، خدای جنگ یونان، خواست تا زندگی مردمش رو نجات لده و اونم به جای اینکه درخواست کریتوس رو رد کنه، قبول کرد و تیغه‌های معروف خودش رو به کریتوس داد. این کمک آرس به کریتوس کمک کرد که تو جنگ خودش برنده بشه ولی کریتوس نمیدونست که این کمک آرس قراره براش گرون تموم بشه. این خدمتگزاری، کریتوس رو به سمت راهی پر از خونریزی و انتقام‌جویی سوق داد.

whats-the-story-behind-kratos-axe-in-gow

بعد از اینکه کریتوس در راه انتفام خودش تقریبا تمام خدایانی که در الیمپوس بودن رو از بین برد، به سمت اسکاندیناوی فرار کرد. اونجا با فای ازدواج کرد و یک فرزند به نام آترئوس به دنیا آوردن. در طول بازی سال 2018 مشخص شدش که فای هویت واقعی خودش رو از خونوادش مخفی کرده بود، ولی خب اون تصمیم داشت که بعد از مرگش اصل ماجرا رو باهاشون در میون بزاره. در واقع، او یک جنگجوی قدرتمند به اسم لاوی بودش که برای محافظت از خاندان خودش و اینکه اودین نتونه از بین ببردشون جلوش واستاده بود.

فای این تبر افسانه‌ای رو از دوتا داداش آهنگر بروک و سیندری گرفته بود. همچنین این دوتا همونایی بودن که میونیر یا همون چکش معروف تور رو براش ساخته بودن که همون چکش تور رو تقریبا شکست ناپذیر کرده بودش. ولی در مقابلش این تبر رو هم ساختن که بتونه جبوی میونیر واسته، همون تبری که بعدها به دست کریتوس میرسه.

whats-the-story-behind-kratos-axe-in-gow

نمادهای روی تبر لویاثان

تبر لویاثان با دقت برای مقابله با میونیر ساخته شده بود. میونیر اولاً ابزار ساخت مخصوصی بود که برای بازسازی خلقت طراحی شده بود، اما تور به جای استفاده از اون برای خلق و ساخت، ازش برای نابودی استفاده کرد. به همین دلیل تبر لویاثان به طور خاص برای جنگ ساخته شدش و در اولای بازی God of War 2018 هم کریتوس بیشتر سعی میکرد ازش به عنوان یک ابزار استفاده تا اینکه بخواد باهاش بجنگه.

در نتیجه، این دو ابزار اسطوره‌ای به عنوان مخالفای همدیگه به وجود اومدن و هرکدومشون معانی خاص و عمیقی برای صاحباشون دارن. تبر لویاثان همچنین نمادی از راه‌پیمایی کریتوسه. او تیغه‌های معروفش رو مخفی کرده و از اون به عنوان بخش خشن و خشونت‌آمیز خودش یاد میکنه که حالا پشت سر گذاشته و با استفاده از تبر لویاثان و قابلیت‌های یخیش، سعی در تربیت آترئوس داره تا از اشتباهات خودش جلوگیری کنه و اونو به یک مرد بهتر تبدیل کنه. همین تاریخچه و نمادگرایی افسانه‌ای هستش که God of War رو به یکی از بازی‌های ماندگار در دنیای ویدئویی تبدیل کرده.

whats-the-story-behind-kratos-axe-in-gow

مقایسه تبر لویاثان با سایر سلاح‌های God of War

اول از همه، باید بگیم تبر لویاثان از اکثر ابزارهای دیگه که کریتوس تو God of War استفاده کرده، هم قدرتمندتره و هم برای داستان مهم‌تره. ولی خب، جلوه گرافیکی تبر هم بازی رو به طور کلی بهتر کرده، جوری که کسی نیست این بازی رو رفته باشه و عاشق این تبر با عظمت نشده باشه.

حالا بیایم تبر لویاثان رو با یکی از مهم‌ترین ابزارهای کراتوس، تیغه‌های آشوب، مقایسه کنیم. داستان‌ها و نمادهایی رو که قبلاً گفتیم، تفاوتهای زیادی توی حالت مبارزه هم دارن. تبر لویاثان با حملات یخیش میتونه دشمنا رو یخ بزنه و آسیب‌پذیر کنه. ولی تیغه‌های آشوب با قدرت آتیشی که دارن، می‌تونن به دشمنات آسیب مستمر بزنن. بعضی‌ها فکر میکنن که قدرت آتش تیغه‌ها، اونارو به یک ابزار کامل و جانبی تبدیل کرده که در هر جایی و در برابر هر دشمنی موثره. اما تبر لویاثان با قابلیت استفاده همزمان در فاصله نزدیک و دور، تونسته یک امتیاز مهم رو نسبت به تیغ‌های معروف کریتوس داشته باشه. البته توی مبارزه خیلی سریع میتونین بین این دوتا سلاح‌هاتون رو عوض کنین، که واقعاً میتونه لذت‌بخش باشه و بهتون اون حس قدرت رو بده تازه وقتی باهم استفادشون میکنین تقریبا یک حس فناناپذیری خاصی وجودتونو فرا میگیره.

whats-the-story-behind-kratos-axe-in-gow

خوب حالا بیایم یکم در مورد تبر لویاثان با یک ابزار جدیدتر به اسم نیزه دراوپنیر در God of War: Ragnarök سر بزنیم. حتی اگه این ابزار جدیدتره، نقش مهمی در داستان داره. این نیزه توسط بانوی آهنگر ساخته شده و به کریتوس برای مقابله با هایمدال، نگهبان آسگارد، تقدیم شده. این ابزار دارای قدرت‌های عنصر باده و برای مقابله با گروه‌های دشمن خیلی کارآمده. مثل تبر لویاثان، این هم قابلیت پرتاب داره و با استفاده از قدرت‌های ضربه‌های دراوپنیر، کریتوس می‌تونه هر بار که یک نیزه پرتاب می‌کنه، یک نیزه جدید بسازه. همونطور که گفتیم، نسبت به تبر لویاثان، سبک‌تره ولی در مقابل سریع‌تره و این به این معناست که کریتوس می‌تونه در مبارزات چابکتر باشه.

به طور خلاصه ابزار و سلاح‌هایی که کریتوس در طول دوبازی استفاده میکنه، همگی در شکل دادن شخصیت و اخلاق موثر هستن و میتونین به راحتی و در طی بازی متوجه بشین که که کریتوس چقدر از جنگجوی وحشی‌ای که یک زمان میشناختیمش، تبدیل به یک پدر دلسوز شده که فقط میخواد آینده خوبی رو برای پسرش به جا بزاره و در همین حین کاری کنه که اون اشتباهات پدرشو تکرار نکنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها