نکات کلیدی که توی تریلر اول GTA ۶ متوجهشون نشدین

کی فکرشو میکرد راسکتار بتونه فقط توی ۹۰ ثانیه توی تریلری کوتاه این حجم عظیم از اطلاعات رو به طرفدرای GTA ۶ بده.

شناسه خبر: ۳۸۸۳۶۵
نکات کلیدی که توی تریلر اول GTA 6 متوجهشون نشدین

راهنماتو- این چند ساعت گذشته برای طرفدارای Grand Theft Auto و خود Rockstar Games خیلی هیجان‌انگیز و پر از هیاهو بوده. از لو رفتن تریلر تقریبا 12 ساعت قبل از لحظه انتشار رسمیش تا منفجر شدن اینترنت با اخبار مربوط به GTA 6. خلاصه که بالاخره تونستیم اولین تریلر از این بازی مورد انتظار رو ببنینیم. ولی به نظر راکستار اطلاعات زیادی رو توی فقط 90 ثانیه تریلری که منتشر کرده مخفی کرده.

به گزارش راهنماتو، این تریلر 90 ثانیه‌ای با اینکه خیلی کوتاه هستش، ولی خیلی چیزها رو در خودش جا کرده، و ما قصد داریم به تفصیل بررسیش کنیم و بعضی از نکاتی که ممکنه متوجهشون نشده باشین رو توضیح بدیم. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم این تریلر جذاب رو تحلیل کنیم.

فلوریدا یا لئونیدا، میامی یا وایس سیتی

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

ما همیشه اینو می‌دونستیم که ایندفعه قراره رسما به وایس سیتی برگردیم. ولی خب نمیدونستیم که آیا بازی قراره از اسم واقعی فلوریدا استفاده کنه یا نه. که خب البته الان ما اسم ایالت بازی رو هم می‌دونیم، لئونیدا. این در واقع یک ریفرنس به کاوشگر اسپانیایی، خانم Juan Ponce de León هستش، که رهبر اولین سفر اکتشافی به فلوریدا در سال 1513 بوده. راستشو بخواین کل تریلر حس و حال Florida Man: The Video Game رو میده با کلی تمساح که به وفور میتونیم توی تریلر ببینیم. کارای خطرناک، جنایتکارای مسخره و هرج و مرج. مگه تابحال GTA بدون هرج و مرج هم داشتیم!؟

پیش‌زمینه در زندان؟

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

تریلر با مناظر زیبای لئونیدا شروع میشه، اما از صحنه دوم، ما به مرز زندان با سیم خاردار می‌ریم اونم قبل از اینکه لوسیا با یک مقام زندان صحبت کنه. این می‌تونه به این معنا باشه که بازی با یک پیش‌زمینه در داخل زندان شروع میشه. این یک راه عالی برای معرفی لوسیا میتونه باشه و بیشتر در مورد موقعیتی که اون خودشو درش گرفتار کرده بهمون بگه.

البته از دیالوگی که داره هم نشون میده که براش جرم سنگینی هم نبریدن، چرا که انگار وقتی میگه فکر کرنم بدشانسی آوردم نشون میده که زیاد از کردش پشیمون نیست و قطعا قراره دوباره انجامش بده.

شانس بد لوسیا

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

هرچند که به نظر میاد جیسون همراه لوسیا باشه و ممکنه بخواد به مدت زیادی از بازی قابل بازی باشه، اما این تریلر کاملا در مورد لوسیا هستش. جیسون توی تریلر کلا یک کلمه برای گفتن داره که این خودش باعث شده مردم حدس بزنن که صداپیشش به احتمال زیادی تروی بیکر یا نولان نورث باشه.

لوسیا بیشتر جاها جیسون رو راهنمایی میکنه، ازش خواهش میکنه که به اون اعتماد کنه و میگه که تنها راهی که می‌تونن از "این هاگیر واگیر" جون سالم بدر ببرن، همینه که با هم باشن. موقعیتی که خودشون درش هستند، چیه؟ آیا به "شانس بد"ی که لوسیا رو اول تریلر در زندان نشون میده مرتبطه؟

نکات دیگه در مورد لوسیا؛ اون رهبری در سرقتی که در انتهای تریلر دیده میشه رو داره که ممکنه دوباره به کنترل بازی مرتبط باشه. همچنین لوسیا با ردیاب مچ پا دیده میشه که ممکنه دلیل این باشه که در اول بازی نتونیم خیلی از شهر اصلی دور بشیم و بقیه مپ بازی رو بگردیم.

موسیقی تام پتی

تریلر همراه با آهنگ Love is a Long Road از تام پتی هست. تمپوی بالا و گیتار عالیش قشنگ روی تصاویری که می‌بینیم سوار میشه. این ترک در سال 1989 منتشر شده و تونسته خیلی قشنگ اون حس رو در خودش بعد سالها نگه داره. با این حال، ارزش داره به متن آهنگ نگاه کنیم. Rockstar Games هر آهنگی رو روی هوا انتخاب نمی‌کنه. متن‌ این آهنگ در مورد یک پسر عاشق یه دختر "وحشی" هستش که به اون قول دنیا رو داده. این مربوط به همه چیزهاییه که لوسیا در تریلر به جیسون میگه.

متن آهنگ اینجوریه که میگه: "یک دختری بود که من می‌شناختم، گفته بود به من اهمیت می‌ده، سعی می‌کرد دنیای منو درست کنه، همون‌طور که اون فکرشو میکرد." این به ما نشان می‌ده که لوسیا به جیسون دنیا رو قول داده، اون یک ایده از اینکه زندگی‌شون چجوری باید باشه داره و هر کاری لازمه برای به دست آوردنش انجام می‌ده. وقتی ادامه آهنگ رو گوش میدیم میگه: "و یک فرصت دیگه به اون بده، تا سعی کنه روحمو نجات بده، اما عشق، یک جاده‌ی طولانیه." شاید جیسون چندین بار از لوسیا جدا شده ولی در آخر بهش وابسته شده و الان یک فرصت دیگه به عشقشون می‌ده، اما می‌دونه که این قرار نیست پایان خوبی داشته باشه.

فضای مجازی

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

اگر تا الان متوجه نشدین باید بگم که هر بازی‌ای که از سری GTA تابحال منتشر شده، بیشتر سعی داشته که بیشتر به مسائل روز و مهم دنیا طعنه بزنه و مسخرشون کنه. حالا هم که فضای مجازی تونسته یک بخش ثابت از زندگی همه ماها بشه، راسکتار تا تونسته کم کاری نکرده که نشون بده که واقعا شبکه‌هایی مثل تیک‌تاک تونستن اون شکل زشت از انسانیت رو منتقل کنن.

احتمالا این قضیه توی بازی نقش بزرگی در یافتن جاهای دزدی و یا حتی ارائه مدرک داره. ایجاد یک دنیای زنده و متفاوت بدون اینکه تلفن‌هامون در مورد خبرها یا رویدادهای محلیمون بهمون خبر بدن نمیتونه تجربه یکسانی نمی‌شه. از اونجایی که بخش زیادی از تریلر از طریق صفحه تلفن دیده میشه، ممکنه به ساخت محتوای وایرال درون بازی برسیم.

حیوانات

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

بعد از Red Dead Redemption 2، حضور حیوانات توی بازی ضروری شدش. توی اون بازی ما شاهد انواع مختلفی از حیات وحش در غرب وحشی بودیم. در لئونیدا، ما به خوبی میتونیم چند نوع مختلف تمساح، فلامینگوها و سگ‌ها رو ببینیم. تازه احتمالا در به‌روزرسانی‌های آینده بیشتری از حیوانات رو قراره ببینیم، جوری که بیشتر حیوانات اون جنبه غیر قابل پیش‌بینی بازی رو پوشش بدن که هر از گاهی تو بازی میشه دیدشون و باهاشون ارتباط برقرار کرد.

یورش پلیس

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

در بین فیلم‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی میبینیم، ما یک حمله پلیس به یک ساختمان رو هم مشاهده می‌کنیم. جالبه که این فیلم‌ها از دوربین بدنی پلیسه که در گوشه بالا و راست فریم نوشته شده. این می‌تونه خبر از این بده که بالاخره پلیس‌ها صرفا نقش اینو ندارن که توی دست و بالتون بپیچن و قراره که نقش مهم‌تری رو توی بازی داشته باشن. این دقیقا چیزیه که جامعه GTA برای مدتی طویل می‌خواسته و خیلی به دنبال بازی در نقش یک پلیس مخفی هستند.

NPCها

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

تمرکز بزرگی از لیک Rockstar در سال 2022 به تغییرات در نحوه عمل و واکنش NPCها اختصاص داشتش. Dataminers کد‌های زیادی رو کشف کردن که نشون می‌دادن چطوری NPCها به خشونت، تعاملات نزدیک و چگونگی حرکت و صحبت کردن اونا چه بازخوردهای طبیعی‌ای رو نشون میدن. ولی تریلر بیشتر جمعیت وایس سیتی رو نشون می‌ده تا شخصیت‌های اصلی، چون Rockstar می‌خواد تا میتونه این دنیای زنده و قابل باور رو به رخ همه بکشه.

البته حواستون به این باشه که در این تریلر احتملا شخصیت هایی که بیشتر نمای فریم رو اشغال میکردن، در بازی به احتمال زیاد تبدیل به شخصیت هایی میشن که میشه در داستان بازی باهاشون تعامل کرد.

سرقت از فروشگاه های مختلف

things-you-didnt-notice-in-gta6-trailer

تریلر با لوسیا و جیسون ، اسلحه به دست و صورتای پوشیده در حالی که میخوان از یک فروشگاه سرقت کنن تموم میشه سرقت‌ها بخش مهمی از لیک Rockstar در سال 2022 بودن و احتمالاً یکی از فعالیت‌های مهم بازیکنا توی بازی و همچنین یک بخش اصلی از داستان قراره باشه.

همونطور که قبلا هم در مقاله هرآنچه باید در مورد Lucia اولین شخصیت زن GTA بدونید ، احتمال زیاد این زوج قراره تا میتونن سعی کنن بانی و کلاید مدرن باشن و آشوب و هرج و مرج ایجاد کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها