میدونستین امکان بازی کردن GTA ۶ رو کنسول PS۴ و Xbox Oneتون هست

به نظر دیگه نباید نگران محدودیت سخت‌افزاری باشیم که کنسول‌ها برای گیمرها ایجاد میکنن چرا که با پیشرفت تکنولوژی شما میتونین GTA ۶ رو روی کنسول قدیمیتون بازی کنین

شناسه خبر: ۳۸۸۳۸۵
میدونستین امکان بازی کردن GTA 6 رو کنسول PS4 و Xbox Oneتون هست

راهنماتو- راکسنتر به طور رسمی تایید کرده که نسخه بعدی از سری بازی های GTA قراره روی کنسول های نسل نهم یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X/S منتشر بشن ولی خب حرفی از اینکه این بازی کی قراره روی پلتفرم کامپیوتر منتشر بشه حرفی نزده ولی خب تقریبا همه انتظار اینو دارن که بتونن این بازی رو روی کنسول های نسل هشتمی خودشون هم بازی کنن.

به گزارش راهنماتو، بعد از اینکه هز کسی که زیر سنگ زندگی نمیکرده و تونسته تریلر جدید GTA VI رو ببینه؛ همه این قضیه که آیا اصلا این بازی میتونه روی کنسول‌های قدیمی‌تر مثل PS4 و Xbox One عرضه بشه رو مسخره کردن و گفتن که امکان نداره که همچین اتفاقی بیفته ولی خب مسعله اینه که برای بازی‌ای که بودجه ساختش نزدیک به 2 میلیارد دلار میرسه Take-Two هر کاری رو میکنه که بتونه بیشترین سود رو از این قضیه ببره و درآمدش رو بیشتر کنه. تیک تو همین دیروز اعلام کردش که بازی در 2025 برای PlayStation 5 و Xbox Series X|S منتشر میشه. اما برای PC و هم PS4 و Xbox One چطور؟ با اینکه هنوز جواب قطعی نداریم. ولی تاریخ نشون میده که Rockstar ممکنه GTA 6 رو بعد از عرضه اولیه بر روی کنسول‌ها، به PC بیاره. اما برای PS4 و Xbox One چطور؟ اونم چیزیه که ارزش بحث و صحبت رو داره.

تاریخچه انتشار بازی های Rockstar Games

اگر یادتون باشه Grand Theft Auto V، آخرین نسخه‌ی بزرگ این سری، در سپتامبر 2013 روی کنسول های نسل هفتمی یعنی Xbox 360 و PS3 منتشر شدش و تا آوریل 2015 طول کشید که برای PC عرضه بشه. نسخه‌ی کامپیوتر GTA 5 در اوایل پاییز 2014 قرار بود عرضه بشه ولی خب چندین بار به تعویق افتادش. Rockstar دلیل عدم عرضه‌ی همزمان GTA 5 برای PC رو اون موقع چیزی اعلام نکرده بودش، اما خیلی فکر می‌کردن که استودیو می‌خواسته که روی نسخه‌ی کنسولی بازی بیشتر تمرکز کنه. وقتی نسخه‌ی کامپیوتر GTA 5 در 2015 عرضه شد، قابلیت های جدیدی مثل ادیتور Rockstar هم داشت که به بازیکنا اجازه میداد ویدئوهایی رو ضبط، ویرایش و به اشتراک بذارن. نسخه‌ی کامپیوتر GTA 5 بعد از عرضه‌ش خیلی محبوب شد، چون بازی رو به یه جمعیت بزرگتر معرفی کرد و باعث شد مود‌های فوق‌العاده و غیرمنتظره‌ای براش ساخته بشه.

در مقابلش ولی، Red Dead Redemption II در اکتبر 2018 برای کنسول عرضه شد و حدود یک سال بعد، یعنی در نوامبر 2019، روی PC اومد. ولی خب Red Dead Redemption اصلی در سال 2010 هیچ وقت برای PC منتشر نشد.

did-you-know-gta6-is-also-playable-on-xboxone-and-ps4

کنسول های مقصد Grand Theft Auto

در مورد اینکه GTA 6 ممکنه رو PS4 و Xbox One عرضه بشه، نباید انتظار زیادی داشته باشین. Rockstar گفته که قصد داره با GTA 6 "حد و حدودها رو بشکنه"، و میشه فرض کرد که هر طرحی که Rockstar برای GTA 6 داره، ممکنه رو اون کنسول‌های که سنشون بالاست، اجرا نشه. بعضی بازی‌ها، مثل Spider-Man 2 و Starfield، همین الانم محدود به کنسول های نسل نهمی هستن، پس ممکنه حدس بزنیم که بازی‌ای که در سال 2025 عرضه میشه مثل GTA 6، از کنسول‌های قدیمی‌تری پشتیبانی نکنه.

البته احتمالش هست که GTA 6 از طریق استریمینگ روی PS4 و Xbox One قابل اجرا باشه، به این صورت که بازی بدون نیاز به سخت‌افزار محلی قابل اجرا باشه. کاری که همین الانش مایکروسافت داره روی Xbox One پیاده میکنه و شما میتونین خیلی از بازیهای نسل نهم رو روی کنسول Xbox One خودتون بازی کنین، این در حالیه که سونی تازه به فکر استریمینگ بازی‌های PS5 روی PS4 افتاده.

ولی برای پلتفرم های قطعی Grand Theft Auto 6 بهترین حدس الان اینه که بازی اول روی PS5 و Xbox Series X|S عرضه بشه و بعداً شاید برای PC بیاد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها