فیله سوخاری رو تو سرخ کن بدون روغن ۱۰ دقیقه‌ای بپز!

زمانی که دستگاه‌ سرخ کن بدون روغن به بازار آمده است آشپزی هم آسانتر شده و هم اینکه می‌توانید غذاهای باکیفیت و در عین حال بدون چربی اضافه را تهیه کنید.

شناسه خبر: ۳۸۸۵۲۲
فیله سوخاری رو تو سرخ کن بدون روغن 10 دقیقه‌ای بپز!

راهنماتو- «یکی از غذاهای محبوبت چیه؟! فیله سوخاری! حیف که چاق کننده‌ست!»

مرغ سوخاری یک غذای پرطرفدار و دوست داشتنی است که لذت خوردن آن را کسی نمی‌تواند انکار کند! اما همه غذاهای سرخ کردنی چربی بالایی دارند و منجر به اضافه وزن می‌شوند. فیله سوخاری به نسبت ران و بال مرغ چربی کمتری دارد ولی جذب کردن مقدار زیادی روغن مساله اصلی است که با استفاده از سرخ کن بدون روغن می‌توانید آن را هم اصلاح کنید.

به گزارش راهنماتو، از زمانی که دستگاه‌ سرخ کن بدون روغن به بازار آمده است آشپزی هم آسانتر شده و هم اینکه می‌توانید غذاهای باکیفیت و در عین حال بدون چربی اضافه را تهیه کنید و بدون عذاب وجدان آنها را میل بفرمایید!

سرخ کن بدون روغن به وسیله امواج کار نمی‌کند بلکه المنت‌های حرارتی آن باعث می‌شود غذا با گرمای زیاد و به صورت پخته شود. اگر تابه حال پخت غذا در آنها را امتحان کرده باشید متوجه شده‌اید که مواد غذایی در آن بافت نرم و آبداری هم خواهد داشت و آن طور که شاید به نظر برسد موجب خشک شدن آنها نمی‌شود.

برای تهیه کردن فیله سوخاری در سرخ کن بدون روغن طی 10 الی 20 دقیقه آماده‌اید؟ درحد درست کردن یک نیمرو یا املت از شما زمان می‌برد ولی یک غذای ناب رستورانی تهیه می‌کنید.

مواد لازم:

فیله مرغ به میزان لازم

آرد سفید یک پیمانه

آرد سوخاری یک پیمانه

تخم مرغ یک عدد

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به میزان دلخواه

فیله سوخاری

طرز تهیه:

در ابتدا فیله‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید. می‌توانید فیله را درسته استفاده کنید یا حتی آنها را به صورت مکعبی خرد کنید. این بخش کاملا سلیقه‌ای است.

فیله‌ها را بعد از اینکه شستید و خشک کردید با نمک، فلفل سیاه و پودر سیر خوب ترکیب کنید تا مزه‌ها با هم ادغام شوند.

در یک ظرف آرد سفید بریزید و در یک ظرف دیگر آرد سوخاری را داشته باشید. یک کاسه هم آماده کنید و تخم مرغ را داخل آن بشکنید و حتما با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا سفیده و زرده آن به خوبی با هم مخلوط شوند.

فیله‌های مرغ را در ابتدا داخل آرد سفید بغلتانید و وقتی همه جای آن خوب سفید شد داخل تخم مرغ بزنید و بعد از آن در آرد سوخاری آنها را قرار داده و با آن فیله‌ها را پوشش بدهید.

فیله‌های آماده طبخ را داخل سرخ کن بگذارید. طوری بچینید که همپوشانی انجام نشود. روی آنها کمی روغن زیتون یا روغن مخصوص سرخ کردنی اسپری کنید. در حدی که فقط روغن روی آنها پاشیده بشود نه اینکه مملو از روغن بشوند! چون هدف داشتن یک غذای کم چربی است. سرخ کن را با دمای 180 درجه روشن کنید. اگر فیله‌های مرغ را به شکل مکعبی و ریزتر خرد کردید 10 دقیقه زمان کافیست تا آنها سرخ بشوند. اما اگر قطعات فیله‌ی شما درشتتر است یا به صورت کامل آنها را مزه دار کرده‌اید 20 دقیقه زمان خواهد برد تا یک فیله سوخاری محشر داشته باشید.

در فاصله این مدت که فیله‌ها در حال سرخ شدن هستند می‌توانید آنها را یک بار زیر و رو کنید تا همه جای آنها سرخ و برشته بشوند.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها