راهنماتو- نینتندو با عرضه سوییچ تونست بعد جدید رو به گیمینگ و بازی بیاره چون که شما با این کنسول دستی نینتندو میتونستین بازی خودتون هرجا که بخواید ببرید. پدیدهای که توی سال 2017 تونست خیلیهارو تحت تاثیر قرار بده.
به گزارش راهنماتو، بالاخره بعد از گذشت 6سال از عرضه این کنسول، دیگه داره عمر خودش رو نشون میده که واقعا چیزیه که میشه توی اجرای بازیهایی که روش منتشر میشن دید. به راهنماتو همراه باشین تا باهم به بدترین بازیهایی که روی این کنسول دستی نینتندو پورت شدن بندازیم که چطوری باعث آبروریزی اون فرنچایز محبوب شدن.
Sonic Colors Ultimate
Sonic Colors Ultimate به نظر میومد که میتونست پتانسیل زیادی رو برای اجرا روی کنسول کوچوله نینتندو داشته باشه. متاسفانه، به نظر میاد که خود دکتر روبوتنیک توی فرآیند پورت کردن این بازی دست داشته باشه. چرا که مثل بیشتر نقشه های دکتر روبوتنیک که شکست میخورن، این پورت هم مثل هر نقشه بدی که میتونست طرحشو ریخته باشه با مشکلای زیادی روبرو شدش.
البته درسته به قول خودشون، نسخه سوئیچ Sonic Colors Ultimate به بروزرسانیهای مورد نیازی رو دریافت کرده که تونسته به مشکلات مهم بازی بپردازه. ولی با این حال، و با وجود این بهبودها، همچنان اون دستکاریهای بی موردی که باعث تغییراتی تو جنبه های بصری این بازی شده بود، این اثر رو از نسخه اصلیش که سال 2010 منتشر شده دور کرده.
Mortal Kombat 11
تو یه مصاحبه با GameInformer، اد بون یا همون خالق و کارگردان این سری، اطمینان داده بود که Mortal Kombat 11 میتونه روی هر کنسولی با فریمریت 60 فریم بر ثانیه عمل کنه و مشکلی نداشته باشه. ولی خب به نظر میاد روی سوییچ، همچین تصمیمی واسشون خیلی گرون تموم شده چرا که کلی از جلوههای گرافیکی بازی فدای این قضیه شدن.
نورپردازی، رزولوشن، و کیفیت تکسچر همشون توی انتقال به سوئیچ دستخوش یک سری کاستیهایی شدن. تازه با این همه بالا و پایین رفتن و کم کردن گرافیک بازی، همچنان فریم ریت بازی تا 30 که دقیقا نصف 60 هستش هم پایین میاد. این در حالی که قبلا دیده بودیم که چطور این استودیو تونسته نسخه اول و کامل MK رو روی کنسول بی نهایت ضعیفتر GameBoy پورت کنه.
The Outer Worlds
بعد از پورتهای Witcher III و Skyrim برای سوئیچ، استودیوها کمکم داشتن به قدرت سوییچ ایمان میاوردن. یکی از بازیهای بزرگی که بعد از این دو روی این کنسول پورت شد The Outer Worlds بود که واقعا باید گفت نتونست اونطور که باید ظاهر بشه. بازی توی حالت داک شده به رزولوشن 1080 میرسه و فریمریت به میشه گفت حالت پایداری داره البته تا وقتی که صفحه یکم شلوغ میشه و رسما کنسول دچار مشکل برای پردازش اجزای تصویر میشه.
این نسخه از بازی هم دارای امکاناتی مثل کنترل حرکتی اختیاری از طریق ژیرواسکوپ و جوی-کان های جدا شده هستش و امکان بازی در حالت حرکتی رو داره. با این حال، نمیشه انکار کرد که تغییرات بصری خیلی کم، زمانهای بارگذاری طولانی، و تکسچرهای دیر آماده شده، باعث میشه که از این RPG علمی-تخیلی پالپ ساخته Obsidian حال و هوای خودش رو از دست بده.
Minecraft
قبل از اینکه پورت سوئیچ معرفی بشه، Minecraft Pocket Edition تنها راهی بود که بازی سندباکس Mojang رو میشد همراه خودتون بازی کنین. میشه گفت این نسخه به اندازه کافی خوب کار میکرد، اما مجبور بود تا انواع دشمن های توی بازی رو کم کنه و البته اندازه دنیاها رو هم کمتر کنه.
وقتی پورت سوئیچ معرفی شدش، امکان داشتن یک نسخه کاملاً بدون محدودیت از Minecraft که همه جا قابل بازی باشه، بالاخره به نظر ممکن بودش. ولی خب متاسفانه، زمانهای بارگذاری طولانی بازیکنانی رو که تصمیم گرفتن این بازی رو روی کنسول دستی نینتندو برن خیلی اذیت میکرد. با این حال، اگر گیمرها با صبرکردن مشکلی نداشته باشن، هچنان میتونن این بازی جذاب رو روی کنسول نینتندو بازی کنن.
Pillars Of Eternity
بین این پورت و The Outer Worlds، استودیو Obsidian واقعاً شانس زیادی رو برای امتحان پلتفرم جدید نینتندو نداشته. موقع انتشار، Pillars of Eternity بر روی سوئیچ با زمانهای بارگذاری طولانی و مشکلات زیادی مثل گلیچهای صوتی و کرش مواجه شد. وضعیت این بازی اونقدر بد بود که خیلی از گیمرها میگفتن اصلا این بازی غیرقابل بازیه!!!
حتی بعد از یک سری اصلاحات، بازی هنوزم توی یک وضعیت ایدهآل نبودش. تازه اگر این کافی نبودش، ناشر این بازی یعنی Versus Evil اعلام کردش که متاسفانه این پورت دیگه بهروزرسانیهای بیشتری قرار نیست داشته باشه و مشکلاتش رو به "محدودیتهای سختافزار" نسبت داد.
Payday 2
عنوان Payday 2 از Overkill، بازی شوتری هستش که باید با دوستاتون بازی کنین، بازیای که رویای بازی کردن در نقش دزدارو برای هر گیمری ممکن کردش و اجازه میداد که با دوستاتون دست به دزدی های باحالی بزنین. یا این واقعا چیزی بودش که روی کاغذ انتظارش روی این کنسول میرفت.
متاسفانه، پورت سوئیچ Payday 2 چت صوتی رو کاملاً حذف کرده که همین این نسخه رو به نظر یک نسخه ناقص نسبت به هر نسخه دیگهای میکنه. تازه برای بازیای که سال 2013 منتشر شده بود، این بازی همچنان کلی از جلوههای گرافیکیش رو برای اجرا رو سوییچ از دست داده بود.
WWE 2K18
کاهش گرافیک بازی اینجا یک چیزی بود که قابل پیشبینی بود، اما باگهای زیادی که روی گیمپلی بازی تاثیر میزاشتن، هنگ کردن در حین مسابقات آنلاین، و کرش موقع باز کردن بازی، هیچکدومشون به هیچوجه قابل قبول نبودند. فریمریت بازی هم که میشه گفت تابحال با مفهوم پایداری آشنا نبودش و هر طور که دلش میخواست رفتار میکرد. تقریباً تو مسابقاتی که بیشتر از دو رقیب داشتن، بازی به شکلی تقریباً غیرقابل بازی میشه.
حالا در مواجه با خیل عظیمی از انتقادات، استودیو Blind Squirrel Games توی یک توئیت گفتش که طرفدارای این بازی خیالشون راحت باشه چرا که قراره با آپدیت های بعد این بازی، این نسخه بهتر و قابل بازی تر بشه. چیزی که حتی با آپدیت های بعدی این بازی میسر نشد و همچنان میشه گفت یکی از بدترین پورت هایی هستش که روی این کنسول اومده.
Ark Survival Evolved
این بازی به اتفاق نظر توسط منتقدا و گیمرا به عنوان بدترین بازی روی سوئیچ شناخته میشه. سازندههای Arc Survival Evolved اونقدر خودشون رو سطح بالا میدیدن که یادشون رفته بازیای که ساختن روی کامپوتر های معمولی اجراش با مشکل برمیخوره بعد هم تصمیم گرفتن این فاجعه رو روی کسنول نینتندو بیارن. البته درسته میگن کار نشد نداره ولی خب همین به قیمت زشتترین بازیای که تابحال روی این کنسول دیدین تموم میشه. البته اگر تا اون موقع تونسته باشین لودینگ این بازی رو رد کنین، باید بازیای که حداکثر فریمریت به 20 هم نزدیک نمیشه بازی کنین.
درسته که میشه گفت پورتکردن بازیها روی کنسولها یکی از سختترین مراحل انتشار هر بازیای هستش ولی همچنان دلیل نمیشه هر استودیوی هر بازیای که فکر میکنه روی این کنسول میفروشه رو با یک پورت آبکی روی این کنسول منتشر کنه. جوری که به نظرم کسی که پشت ایده پورت کردن این بازی بود رو باید با یک سوییچ و یک نسخه سوییچ از Ark با ماشین زمان به زمان همون دایناسورایی بفرستین که توی این بازی اومدن و همونجا ولش کنین.