(ویدئو) ماری که اژدها می خورد!

مار پیتون مخوف برمه، یکی از طولانی‌ترین و سنگین‌ترین مار‌های جهان است.

شناسه خبر: ۳۴۷۹۷۷
(ویدئو) ماری که اژدها می خورد!

راهنماتو- مار پیتون برمه با نام علمی Python molurus bivittatus بزرگترین زیرگونه‌ی مار پیتون هندی و یکی از ۶ گونه مارهای بزرگ جهان است که در جنگل‌های بارانی جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. آنها اغلب اوقات در کنار آب یافت می‌شوند و گاهی به صورت نیمه آبزی زندگی می‌کنند؛ در عین حال بر روی درختان نیز قابل مشاهده‌اند. این گونه در تمام طول زندگی به رشد خود ادامه می‌دهد که این رشد فوق العاده به خاطر وجود تعداد زیاد مهره‌های بزرگ در بدن جانور است.

مار پیتون برمه در سرتاسر جنوب شرقی آسیا از برمه (میانمار) گرفته تا کامبوجیا، تایلند، ویتنام، چین و اندونزی یافت می‌شود. این مار پیتون شناگر بسیار ماهری است و همیشه به یک منبع ثابت آب احتیاج دارد. این گونه در علفزارها، مرداب‌ها، باتلاق ها، زیر صخره‌ها، بیشه زارها، کنار رودخانه‌ها و جنگل‌های باز زندگی می‌کند.این زیستگاه به طور طبیعی آنها را با جانوران شکارچی دیگری همچون تمساح و اژدهای کومودو همسایه می کند اما این موضوع بدان معنا نیست که مار پیتون برمه ای با این حیوانات بر سر شکار رقابت دارد بلکه پیتون خود این جانوران را به عنوان طعمه در نظر می گیرد.

جثه فوق العاده بزرگ مار پیتون برمه ای به این خزنده اجازه می دهد تا تمساح هایی با طول بیش از یک و نیم متر را هم ببلعد. به عبارت دیگر تمساح و اژدهای کومودو بومی جنوب شرق آسیا همیشه یک دشمن خطرناک و بی صدا همچون مار پیتون برمه ای را در کنار خود می بینند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها