چرا خرید آون توستر برای هر آشپزخانه نقلی لازم است؟

اون توستر از محبوب ترین لوازم خانگی امروزی است. برای آشنایی با آون توستر از این مطلب نگذرید .

شناسه خبر: ۳۴۸۶۲۱
چرا خرید آون توستر برای هر آشپزخانه نقلی لازم است؟

راهنماتو -آون توستر و توستر از لوازم محبوب آشپزخانه ها محسوب می شود. علت جذابیت آون توستر این است که می‌توان چند کار مختلف از جمله گرم کردن نان، پخت غذا، پخت کیک، گرم کردن پیتزا و امثالهم را یک جا انجام داد.

به گزارش راهنماتو ، یک نکته مهم این است که اون توستر را با توستر اشتباه نکنیم. این دو محصول شباهت هایی با هم دارند اما کاملا یکسان نیستند و کارایی آون توستر نسبت به توستر بیشتر است. گاهی نیاز به پخت و پز غذا نیست و هدف از خرید این وسیله فقط گرم یا تست کردن نان است. در این شرایط بهترین انتخاب برای شما یک توستر معمولی است.

آون توستر دقیقا چه کارایی دارد؟

آون توستر یکی از لوازمی است که قابلیت پخت غذا، گرم کردن نان، گرم کردن مواد غذایی‌ منجمد و پخت پیتزا و امثالهم را دارد. آون توستر همان فر برقی در سایز کوچک تر است که دارای همان کارایی با حجم کمتر است. آون توستر کاربردی شبیه به ماکروفر دارد که از آن کم خطرتر است. چرا که ماکروفر به کمک اشعه، پخت و پز را انجام می‌دهد ولی آون توستر به کمک انرژی الکتریکی این کار را انجام می‌دهد.

به نظر می رسد آون توستر، جایگزین مناسب برای فر گازی است.همان طور که می دانید فرگاز محیط زیادی را اشغال می‌کند و خانه های امروزی هم به حدی نقلی و کوچک شده اند که نمی توان به راحتی اجاق گاز و فر بزرگ استفاده کرد. بنابراین بهترین توصیه به افراد، خرید اون توستر است. این دستگاه با اینکه محیط کمتری را اشغال می‌کند، می‌تواند همه کارهای فرگاز را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به دلیل راحت روشن شدن و کوچک بودن اون توستر هوای گرم درون آن سریع جمع شده و اغلب گرم کردن غذا به سرعت انجام می‌شود.

آون توستر به خاطر کوچک بودن خود توانسته مزیت‌های زیادی را نسبت به فر داشته باشد، از جمله راحت بودن تمیز کردن آون توستر یک مزیت بزرگ است. تمیز کردن آون توستر به مراتب آسان تر از تمیز کردن فر است. آون توستر، قیمت مناسبی نسبت به ماکروفر و ماکروویو دارد.

همانطور که اساره کردم، آون توستر اندازه کوچکتری نسبت به اجاق گاز دارد. در نتیجه آون توستر باعث می شود انرژی و زمان کمتری صرف کند تا به دمای مورد نظر برسد. به همین دلیل سازگاری بهتری با محیط زیست دارند. اما در کشورهایی مانند ایران که هزینه برق بسیار بیشتر از گاز است، هزینه استفاده از این وسیله از فرهای گازی بیشتر است.

افرادی که در مناطق گرم زندگی می کنند و یا در خانه های خود تهویه ندارند، هنگامی که از فر استفاده می کنند احساس ناخوشایندی در آشپزخانه خود دارند، اما اون تویستر چنین حالتی ایجاد نمی کند.

معرفی انواع آون توستر

شما می توانید از آون توستر معمولی روی سطح ومیزکار آشپزخانه خود استفاده کنید. این نوع تسترها برای گرم کردن، برشته و تست کردن غذاها استفاده می شوند و اگر فر توستری می خواهید که کار با آن آسان باشد از این نوع استفاده کنید. ابعاد این نوع آون توستر به اندازه ای است که به راحتی می توانید دو تا شش تکه شیرینی و یا نان را در یک زمان در آن برشته کنید.

نوع دیگر اون توستر، آون توسترهای فن دار است.فر های فن دار بسیار محبوب هستند، زیرا از نوعی تکنولوژی استفاده می کنند که هوای داغ داخل فر را به همه جا به صورت برابر منتقل می کند تا مواد غذایی به صورت یکنواخت گرم شوند. این نوع فرها غذا را سریع تر و در دمای پایین تری آماده می کنند که از نظر زمان و هزینه ها به صرفه تر است.

نوع دیگر اون توستر، آون توستر جوجه گردان است. این نوع اون توستر یک قابلیت مهم دارد و به راحتی گوشت طبخ می کند. این نوع آون توستر دارای یک محور چرخنده است که کمک می کند که گوشت به راحتی طبخ شود و آبدار بماند.

آون توستر با امواج مادون قرمز، نوعی از آون توستر است که از انرژی نور برای پخت و پز استفاده می کند. این نوع مکانیسم پخت و پز به اندازه اکن توسترهای فن دار در دسترس نیست.

کاربردهای آون توستر

یکی از کاربردهای آون توستر که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم، گرم کردن غذا است. در بسیاری از مواقع غذایی که از وعده قبلی مانده است را می توان به راحتی در آون توستر گرم کرد.از کاربردهای دیگر آون توستر که طرفداران زیادی دارد پختن انواع فست فود است. غذاهایی مثل پیتزا، مرغ گریل شده، لازانیا، انواع گراتین، هات چیپس و… در آون توستر طبخ می شود.

برشته کردن غذا از دیگر کاربردهای آون توستر است. در بسیاری از مواقع که ما غذا می پزیم، دوست داریم آن را سرخ و برشته کنیم. می توانیم از آون توستر استفاده کنیم.

یک ویزگی جذاب دیگر در آون توستر، پختن کیک و انواع شیرینی ها است. در آون توستر می توانید آجیل هم آماده کنید .

نظرات
پربازدیدترین خبرها