جای خالی اتوبخار مسافرتی در چمدان سفرهای نوروزی

برای خرید اتوبخارهای مسافرتی در سفرهای نوروزی می توانید روی گزینه های متعددی حساب کنید.راهنماتو به شما کمک می کند اتوبخار انتخاب کنید.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۱۴
جای خالی اتوبخار مسافرتی در چمدان سفرهای نوروزی

راهنماتو -استفاده از اتوبخارهای مسافرتی اخیرا بسیار رایج شده. شاید فکر کنید چه لزومی دارد در جریان سفر حتما لباسهایمان اتو کشیده باشد، اما وقتی به عکس های نوروزی که دلمان می خواهد در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم، نظرمان عوض می شود.اما چمدان پر از لباسها و وسایل مسافرت جای زیادی برای اتو ندارد و بهترین روش استفاده از انوهای مسافرتی است.

به گزارش راهنماتو ، محیط بسته و محدود چمدان‌های سفری معمولا لباس‌ها را چروک می کنند. اما نمی شود با همان لباس‌های چروک و نامرتب راهی خیابان شد یا در شهر تردد کرد.

اتو مسافرتی چیست؟

اتو مسافرتی یا مینی اتو، ظاهری مانند اتو های معمولی دارد اما دارای ابعاد و اندازه ای بسیار کوچکتر است.همین وزن کم و ابعاد ساده و کوچک اتوهای مسافرتی است که باعث می شود بگویم این نوع اتوها برای سفرهای نوروزی مناسب است.

اتو مسافرتی بر حسب مدل و نوع خود می تواند دارای اسپری آب و تولید بخار باشد.البته با استفاده از اتو بخار مسافرتی کیفیت اتو کردن لباس ها بیشتر می شود. این اتو ها قادر به اتو کردن همه نوع لباسی هستند. اما به خاطر ابعاد کوچک تری که دارند مدت زمان اتو کاری با آنها بیشتر خواهد بود.

مهمترین کاربردهای اتو مسافرتی

به طور خلاصه، اتوهای مسافرتی تقریبا همان اتو بخارهای معمولی هستند که در ابعاد و سایز کوچک تر تولید شده اند. این اتوها کارایی یک اتوی عادی را دارند و با سیستم گرمایشی آب را به بخار گرم تبدیل می کنند. بخار از منافذ کف اتو با فشار خارج می شود و چین و چروک لباس ها را از بین می برد و آن ها را صاف می کند.

درواقع اتو مسافرتی علاوه بر شباهت ظاهری، کارکردی شبیه به اتو بخارهای معمولی دارد. اتوهای مسافرتی، انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند و با استفاده از گرمای به وجود آمده در دستگاه، آب را به بخار با حرارت بالا تبدیل و سپس با استفاده از این بخار، لباس های مختلف را اتو می کند. مخزن این اتوها نسبت به اتوهای معمولی کوچک تر است و در هر نوبت می توان 2 الی 3 تکه لباس را به طور کامل با این دستگاه ها اتو کرد.

با استفاده از این اتو می توان قسمت های خاص لباس همچون یقه، آستین، کناره زیپ و منجوق دوزی ها را که با اتوهای عادی به طور کامل اتو نمی شوند به آسانی اتو کرد و چین و چروک ها را از بین برد. از دیگر کاربردهای این مینی اتوها می توان به بیزنس های خانگی از جمله عروسک سازی و خیاطی اشاره کرد.

مهمترین نکته ها در خرید اتوهای مسافرتی

در اتوهای مسافرتی، مانند سایر محصولات برقی، توان مصرفی محصولات، مسئله بسیار مهمی است، زیرا توان مصرفی دستگاه میزان قدرت و کارایی اتو را نشان می دهد که این توان و قدرت در اتوهای مسافرتی بین 800 تا 2000 وات است.

هر چه میزان توان مصرفی بالاتر باشد قدرت و کارایی دستگاه افزایش پیدا می کند. بنابراین خرید یک اتو با توان مناسب می تواند کاربری اتو را آسان کند و کاربردهای آن را افزایش دهد.

کف اتوها معمولا جنس و نوع متفاوتی دارند که شامل تفلون، سرامیک و آلمینیوم هستند. هر کدام از این مدل کفی ها مزایا و معایب خود را دارند و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است که با توجه به جنس لباس و پارچه هایی که استفاده می کنید، بودجه ای که دارید و مدت زمانی که اتو مسافرتی را برای استفاده نیاز دارید یک اتو با کف متناسب انتخاب کنید.

اتوهای مسافرتی ظرفیت های متفاوتی برای مخزن آب دارند و هر کدام حجم خاصی از آب را در خود جای می دهند. بالاترین گنجایش برای مخزن اتوهای مسافرتی 500 میلی لیتر است که می توان با استفاده از آن چند تکه لباس را بدون نیاز به پر کردن مخزن اتو کرد. مخزن آب در اتو یک نکته بسیار مهم است به همین دلیل باید هنگام خرید به این نکته حتما توجه کنید تا یک اتو با مخزن مناسب با کارایی خود پیدا کنید.

اتوهای مسافرتی ویژگی و قابلیت های جانبی دیگری دارند که بهتر است هنگام خرید به این قابلیت ها توجه کنید. هر چه قابلیت های اتو بیشتر باشد کاربرد و کارایی آن نیز بیشتر می شود. از سری قابلیت های اتوهای مسافرتی می توان به سیستم ضد چکه، قابلیت تنظیم دما، قابلیت خاموشی خودکار، سیستم ضد رسوب، چراغ نشانگر و تنظیم میزان بخار دهی اشاره کرد. وجود هر کدام از این قابلیت ها در اتو باعث افزایش کارکرد آن می شود.

چند نوع اتوی مسافرتی داریم؟

جالب است بدانید که دسته ی برخی ار اتو ها قابلیت خم شدن دارد و این قابلیت باعث کاهش فضای اشغالی می شود و شما می توانید وسایل دیگر هم در چمدان تان قرار دهید. همچنین قبل از خرید، اتو مسافرتی را در دست بگیرید و وزن آن را بسنجید. از خریدن اتو های سنگین اجتناب کنید؛ چرا که این اتو ها باعث افزایش وزن کیف و ساک شما می شود.

برخی از اتوها دارای سیستم خاموش شدن خودکار اتو هستند. این قابلیت برای کسانی که فراموش می کنند؛ اتو را روی لباس گذاشته اند و رها کرده اند طراحی شده است. معمولا در اکثر اتو بخارها وجود دارد و باعث افزایش ایمنی دستگاه می شود.

تنهایی مسافرتی از برندهای مختلف و متعددی در بازار ایران یافت می شود و جالب است بدانید از شیائومی تا فیلیپس اتوهای مسافرتی تولید کرده اند.

با این وجود هر شخصی بر اساس نیازهای خود اتوبخار دلخواه خود را خریداری می کنید و نمی توان گفت یک اتو مناسب چند نوع سلیقه متفاوت است. بنابراین بر اساس ویژگی های هر اتو اقدام به خرید و انتخاب اتوی مناسب و دلخواه خود کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها