چرا خرید پلوپز برای همه خانم‌های شاغل لازم است؟

خرید پلوپز می تواند یک خرید عالی برای خانم های خانه دار و شاغل باشد. با خرید پلوپز می توانید به راحتی مهمان دعوت کنید و از مهمانها پذیرایی کنید.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۱۷
چرا خرید پلوپز برای همه خانم‌های شاغل لازم است؟

راهنماتو -حتما شما هم منظره یک پلو قالبی با ته دیگ طلایی را بسیار اشتهابرانگیز و جذاب می دانید. این تصویری است که می توانید با کمک یک پلوپز قوی و حرفه ای خلق کنید.پلوپزها برای ساده کردن پخت و پز طراحی شده اند، درواقع با اضافه کردن برنج به همراه مقدار مناسب آب و فشردن یک دکمه برای روشن کردن دستگاه می توانید برنجی خوش طعم و جذاب درست کنید.

به گزارش راهنماتو ، پلوپزهای امروزی تنوع زیادی دارند و بسیاری از آن ها دارای تعداد برنامه های متعددی هستند که می توان غذا های پر تعدادی را درون آن ها درست کرد. با این پلوپز ها می توان برنج، خوراک، ماکارونی، کیک، دسر، پنکیک و حتی ماست هم درست کرد.

چرا پلوپز ارزش خرید دارد؟

استفاده از پلوپز بسیار راحت است و حتی برای افراد کم تجربه نیز سهولت استفاده زیادی دارد. با کمک پلوپز، نیاز به نظارت مداوم و هم زدن برنج از بین می رود. شما به سادگی می توانید دکمه پلوپز را روی زمان مورد نظر بچرخانید و برنج در عرض چند دقیقه آماده می شود.

مزیت دیگر استفاده از پلوپز این است که برنج را برای مدت طولانی گرم نگه می دارد. استفاده از پلوپز فواید زیادی دارد، اما بارزترین این فواید، راحتی است. اکثر پلوپزها با یک پیمانه اندازه‌ گیری به فروش می رسند. این نوع پلوپزها دارای یک تایمر داخلی هم هستند که پخت غذا را بسیار راحت تر می کند. با

علاوه بر این ها، بیشتر پلوپزها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند که برای افراد پرمشغله بسیار مفید است. این پلوپز ها برای دانشجویان و مجردها نیز بسیار مناسب است. استفاده از پلوپز خطر سوختن برنج را کاهش می دهد. اکثر مدل های پلوپز از یک تابه داخلی از جنس استیل ضد زنگ استفاده می کنند که توسط یک صفحه حرارتی گرم می شود. یک دستگاه حسگر حرارتی دما را کنترل می کند و اطمینان می دهد که مقدار مناسب آب به مخلوط اضافه می شود.

اگر اهل مهمانی دادن هستید، جالب است بدانید که پلوپزها برای تهیه مقدار زیادی غذا عالی هستند. پلوپز همچنین به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ویژگی های خاص انواع پلوپز

بعضی از پلوپزها صفحه نمایشگر دارند که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات خاموش و روشن‌کردن آن را کنترل کنید. برای مثال می‌توانید پلوپز را طوری تنظیم کنید که بعد از پخت به طور اتوماتیک خاموش شود. پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید که پلوپز دارای تایمر باشد با استفاده از تایمر می‌توانید زمان آماده شدن را به‌ دلخواه تنظیم کنید.

بعد از هر بار استفاده از پلوپز باید آن را تمیز کنید، یادتان باشد قسمتی که گرم می‌شود را خیس نکنید. برای تمیز کردن آن باید حتماً آن را از برق بکشید. سطح خارجی و بدنه آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب می‌توانید تمیز کنید و سپس با یک‌پارچهٔ خشک آن را خشک کنید. کاسه داخل پلوپز را می‌توانید به ‌راحتی بیرون بیاورید و آن را با آب و مایع شستشو دهید. یادتان باشد از خیس شدن محل اتصال سیم خودداری کنید.

مزیت‌های استفاده از پلوپز

یکی از مزیت‌های پلوپز زمان‌بندی آن است. شما می‌توانید بسته به نوع غذا به آن زمان‌بندی خاصی بدهید و زمان آماده‌سازی غذاها را از ابتدا تعیین نمایید. این ویژگی باعث می‌شود که غذای شما ته نگیرد و دانه‌های برنج به هم نچسبد. افزون بر تایمر، پلوپزها دارای فنجانی برای اندازه‌گیری دقیق مواد را دارند که میزان درست آب و برنج را می‌تواند به بهترین نوع به شما بدهد. پلوپزها چندان بزرگ و جاگیر نیستند. پلوپز حجم کمی دارد و در نتیجه می‌توانید به ‌راحتی آن را در آشپزخانه روی کابینت قرار دهید.

پلوپز چند کاره چیست؟

حالا که درباره پلوپز عادی صحبت کردیم، بد نیست با پلوپز چندکاره هم آشنا شویم. پلوپز چند کاره دستگاهی بسیار کاربردی در آشپزخانه است که به تنهایی می‌تواند نقش سرخ کن، آرام پز و بخارپز را ایفا کند.

پلوپز چندکاره جایگزین چندین وسیله از جمله اجاق گاز، آرام پز، زودپز، ماست ساز، بخارپز و پلوپز شما می‌شود، اگر زمان برای شما بسیار کلیدی است و می‌خواهید تعداد وسایلی را که در آشپزخانه خود دارید حذف کنید، خرید پلوپز یا همان مولتی کوکر انتخاب بسیار مناسبی برای شما است.

مولتی کوکر می‌تواند جایگزین تعدادی از وسایل آشپزخانه شود. وسایلی مانند پلوپز، ماهیتابه برقی، زودپز، آرام پز، ماست ساز و بخارپز. بنابراین فضای داخل کابینت‌ها آزاد شده و می‌توانید از آنها برای وسایل دیگری استفاده کنید.

مولتی کوکرها از روغن کمتری برای پخت و پز استفاده می‌کنند و در نتیجه هم غذای سالم‌تری خواهید داشت و هم کالری کمتری دریافت می‌کنید. مولتی کوکرها دارای قفسه‌های مخصوص بخارپز هستند که در داخل قابلمه پخت و پز قرار می‌گیرند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که غذای اصلی و هر نوع مکملی مانند سبزیجات را در کنار هم به صورت همزمان بپزید. با کمی تجربه و سلیقه بعد از مدتی استفاده از پلوپز چند کاره، طبخ غذاهای متنوع زیادی را یاد خواهید گرفت. در زندگی پرمشغله ما، وجود این دستگاه یک مزیت بزرگ است زیرا می‌دانیم که می‌توانید غذای سالمی به سرعت تهیه کنید و نیازی به حضور طولانی مدت در آشپزخانه نخواهید داشت.

نظرات
پربازدیدترین خبرها