همه چیز درباره انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی

برای خرید بهترین اجاق گازهای رومیزی باید با انواع اجاق گاز رومیزی آشنا باشید. راهنماتو به شما کمک می کند انتخاب کنید.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۷۸
همه چیز درباره انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی

راهنماتو -خانه های کوچک و مدرن امروزی، اغلب نیاز به طراحی خاص دارند. درواقع در خانه های امروزی به طراحی مینیمال نیاز است. به همین دلیل هم استفاده از اجاق گازهای رومیزی بیار رایج شده است. یک سوال مهم این است که آیا اجاق گاز رومیزی ارزش خرید دارد و با اجاق گازهای کلاسیک برابری می کند یا خیر.

به گزارش راهنماتو ، استفاده از اجاق گازهای رومیزی می تواند ظاهری شیک به خانه شما بدهد اما در عین حال استفاده از اجاق گاز رومیزی می تواند برای افرادی که یک عمر به استفاده از اجاق های سنتی عادت دارند، کمی سخت باشد.

یک نکته مهم درباره اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای این است که با طراحی خاص خود می توانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارند. این نوع اجاق گازها طراحی های متنوعی دارند و از رنگ های تیره تا روشن و نقره ای گسترده اند.

استفاده از فضای کمتر و قابلیت نصب در اکثر آشپزخانه ها،هماهنگی بالا بین کابینت و زیبایی بیشتر در طراحی، تنوع گسترده رنگ و قابلت ست شدن با بقیه لوازم، تنوع بسیار بالای سایز از 30 سانت تا 120 سانت،امکان طراحی صفحه چدن با ظاهر های متفاوت از یک تکه تا پنج تکه، سرعت عمل بالاتر در هنگام تمیز نمودن، امکان استفاده از فضای زیر اجاق گاز و استفاده از گاز صفحه‌ای در نقاط مختلف آشپزخانه از مهمترین خصایص این نوع اجاق گاز است.درست است که ظاهر این اجاق گازها مدرن است اما به لحاظ کارایی هیچ چیز از اجاق گازهای سنتی ندارد و می تواند به ویژه برای زوج های جوان و خانواده های کوچک کارآمد باشد.

مدلهای مختلف اجاق گازهای رومیزی

تعداد شعله های این مدل گازها از یک شعله شروع شده و به ۶ شعله هم می رسد. این مدل اجاق گازها اکثرا گاز سوز هستند اما انواع مدلهای برقی با صفحه های لمسی و دیجیتال هم وجود که توسط چند شرکت خارجی و داخلی تولید می شوند که بسیار شیک و زیبا هستند و جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهند. و به چند دسته کلی تقسیم میشوند.

اجاق گازهای رومیزی با نمای استیل ( استفاده از استیل ضد زنگ با تحمل حرارت بالا )، اجاق گازهای رومیزی با نمای شیشه ای، شیشه‌ای ( در برند های معرف شیشه آنها تا 300 درجه را میتواند تحمل نماید )، اجاق گاز‌های رومیزی استیل شیشه‌ای ( ترکیبی از شیشه و استیل )، اجاق گازهای رومیزی سرامیکی ( که به خاطر مصرف برق بالا در این مورد توجه قرار نگرفته اند ).

ایرادهای اجاق گازهای رومیزی

عدم امکان جابجایی محصول، فقدان فر متصل بر روی دستگاه، مشکل کمبود فشار گاز خروجی در صورت استفاده هم زمان از ۴ یا ۵ شعله و عدم امکان استفاده برای ظروف خیلی بزرگ و سنگین از مهمترین ایرادات این نوع اجاق گازها است.

تفاوت های انواع اجاق گاز رومیزی

مدل اجاق گاز رومیزی تابشی، نسبت به مدل‌های القایی از محبوبیت بیشتری برخواردار است. یکی از دلایل این محبوبیت هزینه پایین تر این اجاق گاز ها است.درواقع اجاق گاز های رو میزی القایی، در زیر صفحات سرامیکی خود از کوئل های مغناطیسی برخوردارند که به سرعت گرما را به قابلمه منتقل می‌کنند.اما برای استفاده از این نوع اجاق گازها به لوازم آشپزی مغناطیسی و مخصوص نیاز خواهید داشت.

اگر شما هم طرافدار آشپزی با اجاق گاز های سنتی هستید،اجاق گازهای رومیزی کلاسیک دنیته انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این اجاق گاز ها را به دلیل استفاده از گاز اگر زمانی با قطع برق مواجه شوید میتوانید با یک کبریت گاز را روشن کنید.

به جنس اجاق گاز رومیزی توجه کنید

انتخاب جنس صفحه در اجاق رومیزی قدم مهمی است ، اجاق گاز های استیل و شیشه ای رایج ترند. در اجاق گازهای شیشه ای از شیشه های نشکن استفاده می شود که از مقاومت و ضربه پذیری بالایی برخوردارند و برخلاف تصور برخی از افراد به راحتی یا با پخت پز به مدت طولانی دچار ترک یا شکستگی نمی‌شوند،ظاهر لوکس و شیک این صفحات در کنار تمیزی آسان آنها از چربی یکی از ویژگی های مثبت آن است.

مدل اجاق گازهای استیل از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار اند و فلز به کار رفته روی آن‌ها معمولا گرد و خاک ،لکه مواد غذایی و سایر کثیفی ها را خیلی دیر روی خود نشان می‌دهد و نیاز به تمیز کردن روزانه نیست، برای نطافت این اجاق ها می‌توانید از یک کهنه نرم یا محصولات براق کننده استیل استفاده کنید، اجاق گاز های استیل برای خانواده های پرجعمیت مناسب ترند.

اجاق گازهای رومیزی شیشه استیل، هم زیبایی اجاق شیشه‌ای و هم دوام و ماندگاری اجاق گازهای استیل را دارندم. این اجاق گاز ها به خاطره بهرمندی از نمای شیشه ای به راحتی تمیز می شوند و به خاطر داشتن لبه های استیل مقاومت بالایی دارند و تمام انتظارات مشتریان را براورده می‌کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها