آیا غذاساز ارزش خرید دارد؟

برای خرید بهترین غذاسازها باید به نکات متعددی توجه کنید و یکی از این نکات قیمت و ویژگی ها و کاربردها است.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۹۰
آیا غذاساز ارزش خرید دارد؟

راهنماتو -اگر اهل آشپزی باشید احتمالا حداقل یکبار نام غذاساز را شنیده اید، غذاساز وسیله ای است که کار اصلی آن خرد کردن و آسیاب برای انواع سالاد و چیپس و هر نوع غذایی است که نیاز به خرد شدن داشته باشد. برای افرادی که مشغله زیادی دارند یا حوصله آشپزی ندارند، غذاساز یک وسیله عالی خواهد بود.

به گزارش راهنماتو ، از غذاساز می توان در انواع فرایندهای آشپزی از جمله کره گیری از انواع مغز و آجیل، خرد کردن پیاز و سیب زمینی و انواع صیفی جات، چرخ کردن تکه های کوچک گوشت، پوره کردن برای تهیه انواع سس و تهیه انواع دسرها استفاده کرد. به همین دلیل است که بسیاری از مادران جوان ترجیح می دهند از غذاساز برای آماده کردن وعده های فوری برای کودکانشان استفاده کنند. این روش بسیار سالم است، چون باعث می شود مادران غذاهای فست فودی به بچه ها ندهند.

غذاسازهایی با چند نوع کارکرد متفاوت

غذاسازها معمولا چندین وظیفه متفاوت را همزمان انجتم می دهند. غذاسازهای چند کاره، می توانند دارای لوازم جانبی و قطعات متعددی باشند:

مخلوط کن این غذاسازها بیشتر برای میکس مایعات و مخلوط کردن انواعی از اسموتی ها و نوشیدنی ها استفاده می شود.بخش آسیاب کن می تواند برای خرد کردن انواعی از مواد غذایی مانند خشکبار، دانه های روغنی و سبزیجات خشک استفاده شود، فقط باید مواد را داخل ظرف بریزید تا آسیاب در جای خود ثابت شود و تیغه آن مواد غذایی را آسیاب کند.

اصلی ترین کار یک غذاساز، خرد کردن مواد غذایی است، تیغه های دستگاه حتی می تواند خوراکی ها را ورز بدهند و خمیر تهیه شود. این تیغه ها برای تهیه سالاد و کیک کاربرد بیشتری دارند. برخی برندهای غذاساز هم دارای آبمیوه گیری هستند که برای تهیه آب سیب یا آب هویج مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای مهم غذاساز برای خانم‌های خانه دار

همانطور که اشاره کردم غذاسازها از چرخ کردن گوشت تا پوره موادغذایی را انجام می دهند. یک نکته مثبت درباره غذاسازها کم کردن زحمت خانم های خانه دار است. برای مثال دیگر نیازی نیست خانمها برای خرد کردن پیازها اشک بریزند.

غذاسازها می توانند تهیه انواع سس و پوره را هم انجام دهند.برای افراد با سلیقه تر، استفاده از این دستگاهها برای آماده کردن کیک و دسر نیز کاربردی است. اگر عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستید،خبر خوش این است که می توانید با این دستگاه به راحتی سیب زمینی را خرد، پوره یا آماده کنید.

یک نکته مثبت درباره غذا ساز این است که با وجود غذاساز نیازی ندارید تک تک دستگاههای مختلف بخرید. برای مثال نیازی به چرخ گوشت، مخلوط کن و چرخ گوشت ندارید. توسط غذاساز به سادگی می‌توان در کمترین زمان ممکن گوشت را به دلخواه خود خرد کرد. برای تهیه کوفته قلقلی‌های خوشمزه می‌توان از این غذاساز استفاده کرد.

غذاساز حتی طرز تهیه انواع سالاد و سوپ را هم ساده تر می کند. غذاساز این امکان را دارد که به راحتی هویج و دیکر مواد مورد نیاز سالاد و سوپ را خرد کنید و فورا این مواد را داخل غذاساز بریزید. درواقع این دستگاه، کار را برای شما بسیار آسان می کند. خرد کردن سبزیجات هم برای غذاهای ایرانی کاربرد دارد.

از همه جالب تر این که حتی آماده کردن مواد حلیم هم می تواند با غذاساز انجام شود. اگر کودک در خانه دارید، مخلوط کردن مواد بستنی دیگر کاربرد غذاساز در آشپزخانه است. موادی مانند شکلات تخته‌ای، انواع میوه و کره بادام زمینی را می‌توان به راحتی داخل غذاساز مخلوط و برای تهیه بستنی استفاده کرد.

آیا تمیز کردن غذاساز راحت است؟

شاید فکر کنید به علت بخش های مختلف و متنوع غذاساز، تمیز کردن آن بسیار سخت است. اما این کار ساده است. پس از اتمام کار با غذاساز، مواد آن را داخل ظرفی بریزید و سپس، قطعات پلاستیکی و تیغه‌ی آن را درون سینک ظرفشویی قرار دهید و آن را با مایع ظرفشویی و به آرامی بشوید.

یک نکته مهم را فراموش نکنید، نباید اب وارد بدنه دستگاه شود. بنابراین برای پاک کردن قسمت‌های برقی این دستگاه از دستمال مرطوب استفاده کنید.

به ظرفیت غذاساز توجه کنید

به طور کلی دستگاه غذاساز در 3 سایز طراحی شده است. سایز بزرگ و حجیم مناسب 10 الی 13 نفر، سایز متوسط غذاساز تا 7 نفر و حجم کوچک دستگاه تا قابل استفاده برای 5 نفر است.

اگر در یک خانواده 4 تا 5 نفره زندگی می‌کنید، دستگاه غذاساز 2 تا 3 لیتری بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. البته غذاساز کوچک که تا 5 نفر را غذا می‌دهد، کاربرد کمتری نسبت به غذاسازهای بزرگ ندارد.توان موتور، جنس و کیفیت تیغه و جنس بدنه از دیگر نکات مهم در انتخاب غذاساز است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها