معرفی وب سایت چهارزبانه دانشگاه تهران

راه اندازی وب سایت چهار زبانه دانشگاه تهران به تعاملات علمی ایران و دیگر کشورها کمک خواهد کرد.

شناسه خبر: ۳۴۹۷۳۸
معرفی وب سایت چهارزبانه دانشگاه تهران

خبرگزاری ایرنا نوشت: وب سایت دانشگاه تهران به چهار زبان عربی، انگلیسی، روسی و چینی امروز دوشنبه با حضور سیدمحمد مقیمی رئیس و جمعی از مسوولان این دانشگاه رونمایی شد.

سیدمحمد مقیمی در آیین رونمایی این وب سایت گفت: توسعه کسب و کارها در بخش های اقتصادی و اجتماعی و طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت‌ها امروز جزئی از زندگی سازمانی همه سازمان هایی شده است که می خواهند در عرصه بین المللی حضور داشته باشند و اصولا بدون چنین ابزاری نمی شود هرگز صحبت از رقابت در عرصه بین المللی کرد.

وی گفت: در خصوص نداشتن ابزار در عرصه ملی و محلی هم جای تردید وجود دارد که آیا نهاد و سازمانی می‌تواند بدون عنایت به این مقوله چشم انداز موفقی برای خود داشته باشد.

مقیمی ادامه داد: آنچه که امروز در نظام آموزش عالی تحت «حکمرانی دوفضایی آموزش عالی» یا مفاهیمی مانند «دانشگاه همراه» مطرح می شود، بیانگر این است که اگر ما می‌خواهیم اعتبار دانشگاه تهران را مضاعف کنیم، ناچاریم به بحث مربوط به حکمرانی دوفضایی توجه ویژه داشته باشیم و همیشه دانشگاه را در دسترس قرار دهیم تا این در دسترس قرار دادن باعث شود که مخاطبان ما پایدار باشند و تعامل آنها با دانشگاه موقتی نباشد.

وی گفت: کسانی ممکن است به صورت گذرا با دانشگاه تعامل فیزیکی داشته باشند یا به صورت میان‌مدت به عنوان دانشجو بیایند و بروند ولی آنچه که این تعامل را پایدار می‌کند، مسلما بهره‌گیری از فضای مجازی است و وب سایت به عنوان ابزار اصلی در این میان ایفای نقش می کند.

مقیمی با اشاره به بیانات رهبری که بارها گفته اند زبان فارسی باید زبان علم دنیا شود، افزود: شاید گام های اولیه تحقق بیانات رهبری راه اندازی وب سایت های دانشگاهی باشد که ما بتوانیم از طریق آنها اول معرفی اولیه از خودمان داشته باشیم و سپس بتوانیم ظرفیت‌ها و دستاوردهای جدید را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین گام اول ترغیب برای یادگیری زبان فارسی است و برای اینکه بتوانیم زبان فارسی را جزو ۱۵ زبان اصلی دنیا معرفی کنیم تا جزو چند زبان اصلی قرار بگیرد، می توانیم از وب سایت‌ها استفاده کنیم.

مقیمی گفت: با راه اندازی وب سایت دانشگاه تهران، یک ظرفیت بالقوه ۲ میلیارد نفری را به مخاطبان دانشگاه تهران اضافه کردیم. طیف وسیعی از مردم چین، روسیه و کشورهای عربی و انگلیسی می توانند از امکانات این وب سایت استفاده کنند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: راه اندازی این وب سایت فرصت های زیادی را در سطح جهان برای دانشگاه ایجاد می کند. حتی یک مخاطب جدید هم می تواند ارزشمند باشد و این کمیت بسیار قابل ملاحظه است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

مقیمی گفت: مسئولیت پذیری دانشگاه فقط منحصر به عرصه ملی نیست ما اعتقاد داریم که از طریق علم می توانیم خیلی از فعالیت‌های دیگر مانند تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را سامان دهیم.

وی اظهار داشت: امروز بحث دیپلماسی علمی جزو راهبردهای اصلی وزارت علوم است که می تواند تحرکی در تمام بخش های اقتصادی اجتماعی کشور ایجاد کند؛ بنابراین با توجه به این جایگاه و ماموریت دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، اتفاقات بزرگی از رهگذر این ابتکار که تقریبا نزدیک به یک سال است روی آن کار می‌کنند، رخ خواهد داد.

رییس دانشگاه تهران گفت: این کار با همت بالاتری باید ادامه پیدا کند. فقط طراحی و راه اندازی کفایت نمی کند حتما به روز کردن و مدیریت کردن محتوا و مستنداتی که می تواند بارگذاری شود و خبرهایی که به روز مخابره شوند در این وب‌سایت بسیار می تواند مهمتر از طراحی اولیه آن باشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها