راهنمای خرید مناسب ترین گوشی برای نیازهای شما

برای خرید بهترین گوشی هوشمند باید اول این راهنمای خرید را بخوانید.

شناسه خبر: ۳۴۹۹۹۹
راهنمای خرید مناسب ترین گوشی برای نیازهای شما

راهنماتو -انتخاب یک گوشی هوشمند برای خود یا یکی از عزیزانتان کار آسانی نیست. تلفن‌های هوشمند معمولاً اقلامی هستند که قیمت بالایی دارند اما بسیار مورد نیاز هستند. اما راه‌هایی برای محدود کردن انتخاب‌هایتان وجود دارد تا پول خود را عاقلانه برای مهم‌ترین ویژگی‌های موردنظر خود خرج کنید.

به گزارش راهنماتو ، صدها گزینه موجود می توانند روند انتخاب شما را بسیار دشوار کنند، به خصوص اگر اولویت های خود را روشن نکنید. ما می توانیم با تجزیه و تحلیل همه ملاحظاتی که برای انتخاب مطمئن بهترین تلفن نیاز دارید، به شما کمک کنیم تا انتخاب های خود را محدود کنید. در زیر سوالات عمده ای که باید به آنها پاسخ دهید آمده است:

هزینه مورد نظر شما چقدر است؟

ابتدا تعیین کنید که چقدر مایلید هزینه کنید و چگونه می خواهید آن را خرج کنید. اگر مشتری اپل هستید، می‌دانید که آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های اندرویدی گران‌تر هستند. با این حال، یک آیفون SE ارزان‌تر (2020) با قیمت حدود 400 دلار ممکن است یک گوشی ارزان‌تر برای پلتفرم iOS باشد. سامسونگ یکی دیگر از برندهای نسبتاً گران قیمت است که مدل‌های مختلفی در محدوده قیمتی معین دارد. مارک هایی مانند نوکیا، آنر و موتورولا را نیز در رتبه بندی های ارزان تر خواهید دید.

از خود بپرسید: آیا به گوشی با صفحه نمایش بزرگ نیاز دارید؟ آیا یکی را ترجیح می دهید که سبک باشد و بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید؟ آیا به دنبال عمر باتری بیشتر یا بهترین تلفن دوربین موجود هستید ؟ آیا برای مجموعه موسیقی یا عکس خود به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید؟ شاید شما به یک تلفن دو سیم کارته نیاز دارید. آیا 5G برای شما مهم است؟

سیستم عامل را انتخاب کنید

تنها دو سیستم عامل گوشی هوشمند وجود دارد که ارزش بررسی دارند: اندروید و iOS. استفاده از هر دو آسان است و از طیف گسترده ای از برنامه ها و بازی ها پشتیبانی می کند. در حالی که می توانید از اندروید به iOS یا از آیفون به اندروید تغییر دهید ، منحنی های یادگیری در هر دو جهت وجود دارد. برای آشنایی، سعی کنید به هر پلتفرمی که به آن عادت دارید بچسبید مگر اینکه واقعاً آن را دوست نداشته باشید و بخواهید تغییر دهید.

قیمت‌های مختلف، گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، و مجموعه عالی سرویس‌ها و برنامه‌های داخلی Google ارائه می‌دهد. اگر قبلاً از Google Maps، Gmail، Google Docs و Google Assistant استفاده می‌کنید، اندروید ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد، اگرچه می‌توانید نسخه‌های iOS همه این ابزارها را از اپ استور دانلود کنید.

iOS اپل تجربه‌ای یکنواخت‌تر و در دسترس‌تر را ارائه می‌کند و عملیات‌ها در کنار ویژگی‌های اختصاصی مانند سیری، اسکن اثر انگشت، FaceTime و iCloud ایمن‌تر هستند. به دلیل نظارت اپل بر روند برنامه، اپ استور و کیفیت برنامه کمی بهتر از اندروید است. اگر از قبل یک مک بوک یا آی پد دارید، احتمالاً آیفون بهترین کار را برای شما خواهد داشت. همچنین می‌توانید انتخاب بسیار زیادی از لوازم جانبی برای آیفون‌ها پیدا کنید، چیزی که می‌تواند برای دستگاه‌های اندرویدی کمتر شناخته شده محدود باشد

ویژگی های ظاهری و فنی

به طور انتقادی به صحبت های فروشنده در فروشگاه گوش دهید و سپس خرید کنید تا قبل از خرید یک گوشی هوشمند، تجربیات عملی را با گوشی های هوشمند مختلف به دست آورید. اگر اطلاعات زیادی در مورد مشخصات ندارید، یک دوست آگاه یا یکی از اعضای خانواده را به همراه داشته باشید. در اینجا چند مورد برای فکر کردن وجود دارد:

طراحی: اگر چیزی می خواهید که بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید، سعی کنید آن را بردارید و امتحان کنید. این روزها بسیاری از گوشی ها دارای شیشه در جلو و پشت هستند که آنها را شکننده و مستعد لک می کند. بررسی کنید که موقعیت حسگر اثرانگشت برای شما هم مناسب باشد - در بسیاری از گوشی‌ها، سنسور به جای جلو، در پشت است. طراحی مناسب برای شما باید ظاهر و احساس خوبی داشته باشد.

صفحه نمایش: ساعت های زیادی را صرف خیره شدن به صفحه خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که اندازه آن برای شما مناسب است و وضوح بالایی دارد. ما حداقل فول اچ دی را توصیه می کنیم که 1920 در 1080 پیکسل یا شاید 2160 در 1080 پیکسل اگر گوشی دارای نسبت تصویر مدرن 18:9 باشد. هر چیزی که 1080p یا بالاتر باشد به اندازه کافی شارپ خواهد بود. از نظر فناوری زیربنایی، صفحه‌نمایش‌های OLED کنتراست بهتری دارند و رنگ‌های مشکی عمیق‌تری نسبت به صفحه‌نمایش‌های LCD دارند و ما آنها را به طور کلی ترجیح می‌دهیم. برخی از سری گلکسی های سامسونگ و آیفون های اپل دارای صفحه نمایش AMOLED هستند، اما ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.

عملکرد: این با دو چیز اصلی تعیین می شود: پردازنده و رم. پردازنده مهم‌تر است و جدیدتر به طور کلی از نظر سرعت و کارایی انرژی بهتر است. چیپست های سری A اپل نسبت به رقبا بهتر عمل می کنند. برای یک گوشی اندرویدی، Qualcomm Snapdragon 865 Plus بهترین محصول فعلی است. اینکه چقدر رم در یک گوشی هوشمند نیاز دارید جای بحث دارد ، اما توصیه می کنیم حداقل برای مدل های اندرویدی به دنبال حداقل 4 گیگابایت باشید. با این حال، این مورد در مورد آیفون‌ها صدق نمی‌کند، زیرا آنها مدیریت حافظه را متفاوت انجام می‌دهند و به رم زیادی نیاز ندارند. اگر شک دارید، نظرات را بخوانید یا با گوشی هوشمند احتمالی خود در فروشگاه بازی کنید تا آن را آزمایش کنید.

سیستم عامل: اگر یک آیفون جدید بخرید، آخرین نسخه iOS را دریافت خواهید کرد، اما این همیشه در مورد گوشی های اندرویدی صدق نمی کند. از آنجایی که سازندگان اغلب رابط کاربری خود را در بالای اندروید اعمال می‌کنند، دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها ممکن است کمی طول بکشد. ممکن است نسخه‌های آینده اندروید را پس از انتشار آن‌ها دریافت نکنید، یا حتی اگر سازنده تصمیم به به‌روزرسانی نداشته باشد. فقط تلفن‌های اندروید موجود از Google، مانند Pixel 5 ، تضمین می‌شوند که به‌روزرسانی‌های فوری و ثابت اندروید را دریافت کنند. نسخه فعلی که باید جستجو کنید اندروید 11 است . همیشه سعی کنید آخرین نسخه ای را که می توانید دریافت کنید.

دوربین: دوربین های گوشی های هوشمند در چند سال گذشته بسیار بهبود یافته اند. انتخاب ممکن است گیج کننده باشد، اما توجه داشته باشید که عملکرد خوب دوربین چیزی بیشتر از تعداد مگاپیکسل بالا است. اگر می‌توانید گوشی را برای خودتان آزمایش کنید، مطمئناً باید این کار را انجام دهید، اما اطلاعات مفیدی را نیز در بررسی‌ها پیدا خواهید کرد. ما در اینجا در Digital Trends عکاسی دوربین های متعددی انجام می دهیم.

عمر باتری: باتری های قابل جابجایی این روزها کمیاب هستند، بنابراین شما می خواهید تلفنی داشته باشید که بتواند با شما همراه باشد. اجماع در مورد عمر باتری را در بررسی ها بررسی کنید. رتبه‌بندی میلی‌آمپر ساعت نشانه‌هایی را به شما نشان می‌دهد، اما ظرفیت آن نیز تحت تأثیر اندازه، وضوح و نرم‌افزار صفحه‌نمایش است، بنابراین باید فراتر از تعداد نگاه کنید.

فضای ذخیره سازی: جدیدترین تلفن های هوشمند معمولاً دارای فضای ذخیره سازی کافی داخلی هستند. زمانی که تلفن‌های 16 گیگابایتی رایج بودند، که قبلاً 10 گیگابایت از جعبه را مصرف کرده بودند، می‌توانستید به سرعت فضای خالی شما تمام شود. حداقل 32 گیگابایت خوب است، اما 64 گیگابایت بهتر است. خیلی به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. اگر دوست دارید موسیقی یا مجموعه عکس خود را بارگیری کنید، بدیهی است که به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. داشتن اسلات کارت MicroSD به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی خود را نسبتاً ارزان افزایش دهید. با این حال، اپل هرگز اسلات کارت MicroSD را شامل نمی‌شود، بنابراین این چیزی است که فقط در برخی از دستگاه‌های اندرویدی خواهید یافت.

دوام: اگر یک گوشی عمدتاً شیشه ای خریداری می کنید و انگشت دست دارید، حتماً یک قاب محافظ خریداری کنید. شما همچنین باید یک گوشی با مقداری مقاوم در برابر آب تهیه کنید. پرچمداران برتر امروزه دارای رتبه بندی IP67 یا IP68 هستند، به این معنی که می توانند بدون آسیب در آب غوطه ور شوند. بسیاری از تلفن های ارزان قیمت نیز دارای مقداری مقاومت در برابر آب هستند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها