راهنمای خرید گوشی های هوشمند تا ۱۵ میلیون

با توجه به افزایش شدید قیمت گوشی های هوشمند، یکی از بازه قیمت های مناسب خرید گوشی، بازه قیمتی تا مرز ۱۵ میلیون تومان است. راهنماتو را دنبال کنید.

شناسه خبر: ۳۴۹۲۴۶
راهنمای خرید گوشی های هوشمند تا 15 میلیون

راهنماتو -وضعیت قیمت گوشی های هوشمند، این روزها بسیار صعودی است. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم افزایش قیمت را باید به شکل روزانه رصد کرد، چون قیمت ها لحظه به لحظه بالاتر می روند و گاهی حتی دنبال کردن قیمت ها ترسناک به نظر می رسد.

به گزارش راهنماتو، شاید تا همین چند ماه پیش می شد تا سقف هزینه ده میلیون تومان یک گوشی کاملا ایده آل خریداری کرد اما اکنون با هزینه کمتر از 15 میلیون تومان به سختی می توان انتظار یک گوشی مناسب و با کیفیت را داشت. حالا اگر سقف قیمت و محدوده مورد نظرتان را روی 15 میلیون تومان تنظیم کنید، می توانید از فهرستی که من در راهنماتو برای شما نوشته ام استفاده کنید. البته خیلی رک بگویم که تا یکی دو ماه اتی مشخص نیست این فهرست به درد شما بخورد یا نه. این فهرست به دلیل وضعیت ارز کاملا متغیر خواهد بود:

گوشی سامسونگ GALAXY A53 5G (قیمت حدودی 15 میلیون تومان)

سامسونگ

ابعاد این گوشی سامسونگ ۸.۱×۷۴.۸۰×۱۵۹.۶۰ است. وزن این گوشی ۱۹۰ گرم است و از فناوری صفحه‌نمایش Super AMOLED برخوردار است. اندازه صفحه نمایش ۶.۰ اینچ است. قاب جلوی این گوشی از جنس شیشه با محافظ Gorilla Glass ۵ قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است. این گوشی مجهز به حس‌گر اثرانگشت است.

بدون تردید این مدل گوشی سامسونگ برای بازی و عکاسی، به ویژه عکاسی سلفی بسیار مناسب است. رزولوشن این گوشی ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است و از دو عدد سیم کارت پشتیبانی می کند. صفحه‌نمایش این گوشی ۱۲۰ هرتزی است و صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت کار می کند. تراشه این گوشی از نوع Exynos ۱۲۸۰ Chipset و حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایتی است. مقدار RAM این گوشی هشت گیگابایت است. این گوشی ازکارت حافظه microSDپشتیبانی می کند. این گوشی در بخش پشتی چهار ماژول دوربین دارد. رزولوشن دوربین اصلی پشتی ۶۴ مگاپیکسل است. دوربین سلفی از نوع ۳۲ مگاپیکسلی است.

گوشی شیائومی POCO X3 GT 5G (قیمت حدودی: 15 میلیون تومان)

گوشی هوشمند

این گوشی شیائومی دارای اندروید 11 است. حافظه رم این گوشی 8 گیگابایت و حافظه داخلی دستگاه128 گیگابایت است. این گوشی دارای دوربین های سه گانه64 مگاپیکسل+8 مگاپیکسل+2 مگاپیکسل است. وضوح دوربین اصلی64 مگاپیکسل است و دو عدد دوربین دارد. این گوشی 2 عدد سیم کارت دارد.

فناوری صفحه نمایش IPSاست. فرکانس بازنمایی تصاویر120 هرتزی است. دوربین جلویی این گوشی از نوع 16 مگاپیکسلی است. این گوشی فناوری تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره دارد. نوع باتری این گوشی لیتیوم یونی و ظرفیت باتری5000 میلی آمپری است. جنس بدنه پلاستیک و وزن گوشی 193 گرم است. این گوشی را می توان یکی از گوشی های محبوب و پر طرفدار بازار گوشی های ایران دانست.

گوشی اوپوK9s (قیمت حدودی 14 میلیون و پانصد هزار تومان)

گوشی پوکو

ابعاد این گوشی164.4 در 75.9 در 8.5 میلی‌متر و وزن آن 199 گرم است. اندازه نمایشگر گوشی 6.59 اینچ و رزولوشن1080 در 2412 پیکسل است. نوع پنل گوشی IPS است. این گوشی دارای چیپست Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5Gو

128 گیگابایت حافظه با 6 گیگابایت رم است. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است و دوربین های 8 و 2 مگاپیکسلی هم دارد. دوربین سلفی این گوشی از نوع 16 مگاپیکسلی است. باتری این گوشی5000 میلی آمپری لیتیوم پلیمری است. سیستم عامل گوشی از نوع اندروید 11 است. این گوشی دارای حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما است.

گوشی موتورولاMoto G71s (قیمت حدودی: 14 میلیون و سیصد هزار تومان)

موتورولا

ابعاد این گوشی 160.9 در 74.5 در 8 میلی‌متر است. وزن این گوشی 173 گرم است. جنس بدنه این گوشی شامل جلوی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی است. این گوشی دو سیم کارته است. اندازه نمایشگر این گوشی 6.6 اینچی است و رزولوشن1080 در 2400 پیکسل است. نوع پنل این گوشی AMOLED است و یکی از مهمترین ویژگی های این گوشی را می توان تکنولوژی شارژ سریع 33 وات دانست. این گوشی دارای چیپست Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5Gاست.

حافظه این گوشی 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم است. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است.دوربین سلفی این گوشی از نوع 16 مگاپیکسلی است. باتری این گوشی از نوع غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است. سیستم عامل این گوشی از نوع اندروید 12 است. این گوشی در برابر پاشش آب مقاومت دارد.

گوشی شیائومی مدل 12 Lite (قیمت حدودی: 14 میلیون و سیصد هزار تومان)

شیائومی

ابعاد این گوشی ۷.۳×۷۳.۷×۱۵۹.۳ است. وزن این گوشی۱۷۳ گرم است و از فناوری صفحه‌نمایش AMOLEDبرخوردار است. بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ است. قاب جلو این گوشی از جنس شیشه قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است. این گوشی به حسگر اثر انگشت مجهز است.

این گوشی برای بازی و عکاسی مناسب است.رزولوشن این گوشی ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است و دارای تراکم پیکسلی۴۰۲ پیکسل بر اینچ است. تراشه این گوشی Qualcomm Snapdragon ۷۷۸G ۵G Chipset است. پردازنده‌ی مرکزی گوشی ۱x Cortex-A۷۸ + ۳x Cortex-A۷۸ + ۴x Cortex-A۵۵ است. حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت است. مقدار RAM هشت گیگابایت است. دوربین‌های پشت گوشی سه گانه هستند و رزولوشن عکس۱۰۸ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسلی است. این گوشی دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش است. باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها