چگونه اجاق گاز مناسب برای نیازهای آشپزخانه خود بخریم؟

برای خرید بهترین اجاق گازهای موجود در بازار برخی ویژگی ها را باید مدنظر قرار داد. این ویژگی ها را در راهنماتو فهرست کردیم

شناسه خبر: ۳۶۱۰۸۱
چگونه اجاق گاز مناسب برای نیازهای آشپزخانه خود بخریم؟

راهنماتو _خرید اجاق گاز یک تصمیم دشوار است زیرا بسته به نیازهای همیشه در حال تغییر شما یک تصمیم گیری با تاثیر بلند مدت است. این یک تصمیم دشوار است زیرا باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید و اجاق گاز مناسب بخرید.

به گزارش راهنماتو ،اجاق گاز در هر خانه مدرنی وجود دارد، اینجا جایی است که بیشتر غذاها تهیه می شود. علاوه بر این، خرید اجاق گاز یک تصمیم بلندمدت است زیرا دارای کاربرد بالا و عمر طولانی است. با گذشت سالها اجاق گازها دستخوش تحولات عظیمی شده اند، دوران اجاق گازهای تک شعله و دوگانه سوز با دستگیره های ساده و عملکرد دستی گذشته است.

انواع مختلفی از اجاق گاز موجود است که تصمیم گیری را دشوار می کند و مشتریان ممکن است در نهایت اجاق هایی را خریداری کنند که نیاز آنها را برآورده نمی کند یا بیشتر از نیاز آنها است. چندین نکته وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. این الزامات ممکن است بسته به نیاز و اندازه اجاق گاز متفاوت باشد.در زیر مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید:

چیزهایی که باید در نظر بگیرید:

تعداد مشعل ها

فاصله بین مشعل ها

مشعل های برنجی یا مشعل های آلومینیومی

انواع مشعل

احتراق خودکار

احتراق دستی

گواهینامه ISI

سبک و طراحی

روکش شیشه ای یا روکش فولادی

انتخاب دستگیره ها

مرحله 1: الزامات و تعداد مشعل های خود را بررسی کنید

اجاق ها از نظر تعداد مشعل ها متفاوت هستند. مشعل ها در یک اجاق گاز از یک مشعل تا چهار مشعل یا بیشتر متفاوت هستند. این تغییرات برای پاسخگویی به نیازهای مجردان، زوج های اخیراً ازدواج کرده، خانواده های کوچک و خانواده های بزرگ است.

برخی از رایج ترین اجاق ها دارای دو یا سه شعله هستند. یک خانواده چهار نفره یک اجاق گاز با دو، سه یا چهار شعله برای استفاده روزمره خود کافی خواهد یافت.

مرحله 2: فاصله بین مشعل ها را بررسی کنید

فاصله مشعل فاصله بین دو مشعل است. این امکان وجود دارد که حتی اگر یک اجاق گاز با سه شعله یا بیشتر خریداری کنید، نتوانید به طور همزمان از ظروف بزرگ استفاده کنید. فاصله مشعل نیز مربوط به ایمنی کاربر است، ممکن است بخواهید هر بار از ظروف بزرگ استفاده کنید. این ممکن است در حین پخت و پز زمان بیشتری طول بکشد، اما ایمنی فردی را که غذا می پزد تضمین می کند.

مرحله 3: انتخاب بین مشعل های برنجی و مشعل های آلومینیومی

اجاق گازها دارای مشعل هایی هستند که از جنس برنج یا آلومینیوم ساخته شده اند. به طور سنتی مشعل های آلومینیومی به دلیل قابلیت توزیع گرما ترجیح داده می شدند، اما اخیراً حتی مشعل های برنجی نیز راه خود را پیدا کرده اند.

تفاوت کمی بین این دو وجود دارد، اما هر دو ایمن، کارآمد هستند و غذا را به درستی طبخ می کنند. در اینجا یک تفاوت بین این دو وجود دارد.

مشعل های برنجی:

گرما را خیلی سریع جذب می کنند و به طور یکنواخت پخش می کنند. اینها برای کودکان نیز بی خطر هستند. مشعل های برنجی عمر طولانی دارند و مورد علاقه جدید بسیاری از خانواده ها هستند. آنها می توانند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند - سرما یا باران.

برخی از دلایلی که مردم مشعل های برنجی را انتخاب می کنند عبارتند از:

آسان برای استفاده و راه اندازی

مقاوم در برابر خوردگی

کاربرد گسترده

دوام بالا و عمر طولانی

علاوه بر این، یکی از اشکالات مشعل های برنجی گران بودن آن است زیرا آلیاژی از روی و مس است.

مشعل های آلومینیومی:

مشعل الومینیومی، مشعل های سنتی هستند و مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارند. آنها می توانند به سرعت تغییر شکل دهند و نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارند. یکی از دلایلی که می توان مشعل های آلومینیومی را انتخاب کرد این است که آنها مقرون به صرفه هستند، سریع و یکنواخت گرم می شوند.

اگر به دنبال اجاق گازهای مقرون به صرفه هستید، در اینجا لیستی وجود دارد که چرا باید مشعل آلومینیومی بخرید

مقاوم در برابر خوردگی

بسیار مقرون به صرفه

نقطه ذوب پایین

با این حال، طول عمر کوتاهی دارند و نیاز به نگهداری مکرر دارند.

مرحله 4: انواع مختلف مشعل

سه نوع مشعل وجود دارد که قبل از خرید باید آنها را بررسی کرد. این شامل پایلوت ایستاده، جرقه زنی الکتریکی و مشعل های مهر و موم شده است. پیلوت های ایستاده مشعل های ساده ای هستند که این روزها بیشتر در هر خانه ای دیده می شوند. مشعل های برقی چیز جدیدی هستند و از برق استفاده می کنند. مشعل های مهر و موم شده نیز از دسته مشعل های آینده هستند و استفاده از آنها گران است.

مرحله 5: احتراق خودکار یا احتراق دستی

تفاوت بین این دو در این است که یکی نیاز به چوب کبریت یا فندک برقی برای احتراق مشعل دارد و دیگری نه. تقریباً تفاوتی در پخت و پز یا توزیع گرما وجود ندارد. احتراق خودکار فقط به راحتی پخت و پز است، احتراق دستی مانند هر جرقه دیگری است که همیشه روی اجاق گازها دیده ایم. اگر می خواهید به راحتی پخت و پز را انجام دهید، به سراغ یک اجاق گاز با اشتعال خودکار بروید، با این حال، هزینه آن در جیب شما بیشتر از احتراق دستی است.

مرحله 6: به دنبال گواهینامه ISI باشید

علامت‌های ISI نشانه چک مؤسسه استاندارد هند (ISI) است. علامت مشخصه برای تمام لوازم خانگی الکترونیکی از جمله اجاق گاز ضروری است. هنگام خرید اجاق گاز، علامت ISI را بررسی کنید زیرا سازنده اجاق گاز از رویه های تعیین شده برای دریافت گواهینامه ISI پیروی کرده است. خرید اجاق گاز دارای گواهینامه ISI توصیه می شود.

مرحله 7: طراحی و سبک

پس از همه، مهم ترین موارد در نظر گرفته شده است، سپس زمان آن رسیده است که به دنبال طراحی و استایل باشید. می‌توانید به سراغ اجاق‌های گازی بروید که رویه شیشه‌ای سخت دارند، رویه شیشه‌ای ندارند یا به رنگ مشکی یا نقره‌ای ساده هستند. حتی می‌توانید اجاق‌های گازی با طرح گلدار روی شیشه‌ای خریداری کنید. مهمتر از آن، به دنبال تراز مشعل ها و قرار دادن دستگیره ها باشید تا بهترین کاربرد را به شما ارائه دهد. برای سهولت در استفاده و ایمنی، قرار دادن دستگیره ها باید درست در مقابل فردی که مشغول پخت و پز است باشد. حتما مشعل ها و دستگیره های مربوطه را تست کنید.

مرحله 8: روکش شیشه ای یا روکش فولادی کدام یک را انتخاب کنید؟

روکش شیشه ای به راحتی تمیز می شود و ظاهر واضح تری به اجاق گاز می دهد. رویه شیشه ای بادوام و محکم است. نگهداری از آنها آسان است و عمر طولانی دارند. رویه های شیشه ای در همه دسته های مشعل دو برای یا بیشتر وجود دارند.

مرحله 9: انتخاب دستگیره ها

یک اجاق گازی تهیه کنید که دستگیره های آن آسان باشد. علاوه بر این، اجاق گاز برای استفاده بهتر باید همیشه تمیز بماند. توصیه می شود اجاق گازی بخرید که دارای دستگیره های یکنواخت باشد. دستگیره ها در منزل قابل تعمیر و تعویض هستند، بهترین متریال برای دستگیره پلاستیک و فلز است. اطمینان حاصل کنید که دستگیره ها و مشعل ها را برای نتایج بهتر و سوزاندن موثر تمیز نگه دارید. کثیفی، مواد غذایی و سایر زباله ها می توانند منافذ گاز را مسدود کرده و زمان پخت را افزایش دهند. اجاق گاز خود را حداقل هر ماه به طور مرتب تمیز کنید تا عمر طولانی و قابل اطمینان اجاق گاز داشته باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها