راهنمای خرید بهترین پنکه های سقفی

برای خرید بهترین پنکه های سقفی می توانید به فهرست راهنماتو نگاه کنید و مهمترین ویژگی های پنکه سقفی را بشناسید .

شناسه خبر: ۳۶۰۸۲۵
راهنمای خرید بهترین پنکه های سقفی

راهنماتو _پنکه های سقفی تقریبا ابتدایی ترین و ساده ترین وسایل برقی در هر محلی هستند. شاید تصور کنید پنکه های سقفی دیگر طرفداران زیادی ندارند اما جالب است بدانید که هنوز هم پنکه سقفی در برخی فصاها کاربرد ویژه ای دارد‌. پنکه یکی از لوازم خانگی ضروری برای تابستان است. اما، با وجود سادگی، همه چیز می تواند پیچیده شود، چه برای اولین بار یک پنکه بخرید و چه به دنبال جایگزینی پنکه های موجود در خانه خود باشید.

به گزارش راهنماتو ، مانند هر دستگاه دیگری که وجود دارد، پنکه نیز با فناوری و ویژگی های جدید تغییر کرده است.در ادامه به برخی از مواردی که مهمترین ویژگی های پنکه سقفی را شامل می شوند به شما می گویم تا در انتخاب پنکه سقفی با مشکل مواجه نشوید:

قیمت

اولین چیزی که باید در هنگام انتخاب پنکه سقفی رعایت کنید، این است که دقت کنید چقدر می خواهید برای یک پنکه سقفی هزینه کنید. بدون شک پنکه ها در طیف وسیعی از قیمت ها موجود هستند. شما می توانید با هزینه های متفاوت به پنکه های متفاوتی برسید.

اندازه پنکه

قبل از شروع جستجو برای خرید پنکه باید دقت کنید که پنکه با چه اندازه ای برای اتاق شما مناسب تر است. این مهم است که بدانیم اندازه یک پنکه چگونه بر جریان هوا تأثیر می گذارد.

هر چه پنکه بزرگتر باشد، هوای کمتری دریافت خواهید کرد، اما پخش هوای بهتری خواهد داشت و هوا وزش بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر فن های کوچکتر جریان هوای بهتری با نیروی بیشتر دارند.

بنابراین، برای کمک به شما در انتخاب پنکه مناسب برای خانه خود و بر اساس نیازتان، چند نکته را برای شما گردآوری کرده ایم.

ارتفاع پنکه

همچنین مهم است که یک پنکه را در ارتفاع مناسب نصب کنید. به عبارت ساده، اگر ارتفاع سقف بیش از حد باشد و با استفاده از یک میله کوچک یک پنکه را نصب کرده باشید، اصلاً نمی توانید جریان هوا را احساس کنید. توصیه می شود که پنکه باید در ارتفاع حداکثر 9 فوتی از کف زمین نصب شود.

تکنولوژی موتور

فناوری موتور نیز در طول سال ها بهبود یافته است. پنکه های مدرن با موتورهای جریان مستقیم بدون جاروبک (BLDC) عرضه می شوند که نه تنها کارآمدتر هستند، بلکه نسبت به فناوری موتورهای معمولی ماندگاری بیشتری دارند. اما این فن ها در مقایسه با فن هایی که با موتورهای معمولی کار می کنند کمی گران هستند.

چرخش در دقیقه (RPM) و CMM

هنگام خرید یک پنکه جدید، مهم است که RPM و CMM را بررسی کنید. RPG مخفف چرخش در دقیقه است و نشان دهنده حداکثر سرعت پنکه است. از طرف دیگر CMM نشان دهنده نسبت مقدار هوای تخلیه شده و منطقه تحت پوشش است.

تیغه ها

تیغه ها یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید هنگام خرید پنکه جدید در نظر گرفت. امروزه پنکه ها با حداکثر 7 پره در دسترس هستند. فن هایی با 3 پره رایج ترین هستند و همچنین نسبتاً مقرون به صرفه هستند. همچنین توجه داشته باشید که افزایش تعداد تیغه ها باعث افزایش قیمت دان نیز می شود. همچنین تیغه های آلومینیومی بیشتر از ورق فلز یا چوب توصیه می شود.

توجه داشته باشید که پره های بیشتر منجر به عملکرد آرام تر می شوند، اما جریان هوای فن را نیز کاهش می دهند.

ویژگی های اضافی

پنکه ها نیز مانند سایر لوازم خانگی مدرن شده اند. فن ها همچنین می توانند با چراغ های داخلی و بلندگوهای دارای اتصال بلوتوث شیک باشند. اما امروزه طرفداران با کنترل از راه دور نیز در دسترس هستند و حتی طرفداران اینترنت اشیا به سرعت محبوب می شوند، اگرچه گزینه ها هنوز محدود هستند.

بنابراین، هر چیزی را که می خواهید به طرفداران خود اضافه کنید، بررسی کنید. اما، توصیه می کنیم تا حد امکان آن را ساده نگه دارید.

زیبایی شناسی و داخلی

پنکه ها فقط وسیله ای برای حرکت دادن هوای اتاق نیستند. آنها همچنین به عنوان یک عنصر مهم در اتاق عمل می کنند. پنکه ها در رنگ ها، طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند. قبل از خرید به طراحی داخلی خود توجه کنید

نظرات
پربازدیدترین خبرها