(ویدئو و تصویر) هورتن؛ بمب افکن آلمان نازی که از آینده آمده بود، اما خیلی دیر!

هورتن هو ۲۲۹ را باید بمب افکنی نامید که بسیار زودتر از زمانی که باید اختراع شد.

شناسه خبر: ۳۶۲۰۴۰
(ویدئو و تصویر) هورتن؛ بمب افکن آلمان نازی که از آینده آمده بود، اما خیلی دیر!

راهنماتو- وقتی آلمان نازی در سال 1939 جنگ جهانی دوم را به راه انداخت موضوع فقط به قدرت نظامی بالای این کشور محدود نمی شد. این کشور آنقدر توسعه یافته شده بود که به نظر می رسید برای هر معزلی می توانست راهی بیابد.

به گزارش راهنماتو، آلمان نازی به معنای واقعی کلمه انقلابی عظیم در صنعت جنگ افزار به راه انداخت. از اسلحه های انفرادی اتوماتیک تا بمب های هدایت شونده، همگی توسعه و پیشرفت خود را مدیون ابتکارات مهندسان آلمانی هستند.

2

یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی آلمان نازی بمب افکن هورن هو 229 بود که با هدف بمباران نیویورک طراحی شده بود. آلمان نازی با استفاده از زیردریایی های قدرتمند خود در دریا عرصه را بر آمریکایی ها سخت کرده بود اما هیتلر می خواست شهرهای امریکا نیز هدف بمباران های هوایی این کشور قرار گیرد تا ثابت کند هیچکس نمی تواند خود را از ارتش آلمان نازی در امان فرض کند.

3

برای این کار طرح های مختلفی ارائه شد که همگی به صورت جداگانه صورت گرفته بو اما طرح برادران هورتن دقیقا همان چیزی بود که هیتلر به دنبال آن می گشت. این هواپیما نخستین بال‌دیس مجهز به موتور جت در جهان بود. طراحی این هواپیما به گونه‌ای بوده‌است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. همچنین برای افزایش توانایی کنترل، در طراحی آن از سکان عمودی استفاده نشده‌بود و سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش داشتند. این هواپیما همچنین به واسطه طراحی خاص خود، اولین هواپیمای رادارگریز نیز بود. این هواپیما همچنین بخاطر نداشتن دم (که وزن آن را زیادتر می کرد) می توانست سوخت و مهمات بیشتری را با خود حمل کند.

نخستین آزمایش هو ۲۲۹ پیش از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفت اما پس از آن، دوران قدرت نازی‌ها به تدریج تمام شد و فرصت استفاده از این هواپیمای پیشرفته برای آلمان نازی به وجود نیامد. در واقع، این هواپیما بسیار زودتر از زمان خود اختراع شده بود و برای همین هرگز فرصت پیدا نکرد تا معادلات جنگ جهانی دوم و البته تاریخ جهان را تغییر دهد.

4

آلمان نازی تنها سه مدل از این هواپیما را برای آزمایش ساخت که یکی بلافاصله پس از تست معدوم گردید، دومی هرگز پیدا نشد و سومی به چنگ نیروهای آمریکایی افتاد که اکنون موزه سن دیگو نگهداری می شود. گفته می شود بمب افکن راهبردی B2 کنونی آمریکا با الهام از هورتن آلمان نازی ساخته شده است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها