بهترین فیلم های معمایی جنایی جهان که شما را به کارآگاه بازی وا می دارند!

امروز قصد داریم بهترین فیلم های جنایی معمایی جهان را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۶۴۳۴۴
بهترین فیلم های معمایی جنایی جهان که شما را به کارآگاه بازی وا می دارند!

راهنماتو- تماشای فیلم‌های معمایی یکی از بهترین راه ها برای تقویت مغز است. این فیلم ها شما را به کارآگاه بازی و کشف حقیقت وادار می کنند. به طوری که تلاش می کنید یک قدم جلوتر از کارگردان حرکت کنید. حال اگر این فیلم ها با چاشنی قتل و جنایت نیز همراه شوند، قطعا هیجان را به اوج خود می رسانند. چه کسی یک کارآگاه خوب را دوست ندارد؟ اگر به تماشای فیلم های معمایی جنایی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید. امروز قصد داریم بهترین فیلم های جنایی معمایی جهان را به شما معرفی کنیم:

1- زندانیان (2013)

 زندانیان

به گزارش راهنماتو، Prisoners یک فیلم جنایی امریکایی به کارگردانی دنی ویلنوو است و بازیگرانی همچون هیو جکمن، جیک جیلنهال، ماریا بلو، ترنس هاوارد، ملیسا لئو در آن به ایفای نقش پرداخته اند. زندانیان نخستین فیلم دنیس ویلنیو است که با سرمایه آمریکایی و ایفای نقش بازیگران مشهور ساخته شده‌است .

خلاصه داستان: این فیلم داستان گم شدن دو دختر بچه در پنسیلوانیا را روایت می کند. مسئولیت پیگیری این پرونده به کارآگاه لوکی سپرده می شود. او در حین تحقیقات خود به جوانی عقب مانده مظنون می شود و او را دستگیر می کند. تحقیقات راه به جایی نمی برد و مظنون آزاد می شود. در نهایت پدر یکی از دخترها تصمیم می گیرد خودش دست به کار شده و از مظنون بازجویی کند.

2- جزیره شاتر (2010)

جزیره شاتر

Shutter Island یک فیلم نئو-نوآر، روانشناسانه و معمایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول ایالات متحده است که ستارگانی همچون لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز و امیلی مورتیمردر آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: یک مارشال امریکایی به نام تدی دنیلز در سال 1954 به منظور تحقیق در خصوص علت ناپدید شدن یکی از بیماران بیمارستان روانی اشکلیف به جزیره شاتر می رود. تدی با مهارت زیرکانه خود خیلی زود به سرنخی از این معما دست پیدا می کند.

3- یادگاری (2000)

یادگاری

Memento یک فیلم نئو نوآر، روانشناسانه و معمایی به کارگردانی کریستوفر نولان است. این فیلمنامه بر اساس داستان کوتاهی از برادر این کارگردان، یعنی جاناتان نولان نوشته شده است. از جمله بازیگران این فیلم می توان گای پیرس، کری-ان ماس و جو پانتولیانو را نام برد.

خلاصه داستان: فردی به نام لئونارد شلبی بر اثر یک اتفاق حافظه کوتاه مدت خود را از دست می دهد و به کمک خالکوبی ها، یادداشت ها و تصاویر سعی می کند شخصی را که همسرش را کشته است، پیدا کرده و از او انتقام بگیرد.

4- پرستیژ (2006)

پرستیژ

The Prestige یک فیلم دلهره آور و روانشناختی به کارگردانی کریستوفر نولان است که فیلمنامه آن را به همراه برادرش جاناتان نولان نوشته است. این فیلمنامه بر پایه رمانی به همین نام نوشته کریستوفر پریست نوشته شده است و ستارگانی همچون هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین و اسکارلت جوهانسون در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی دو دوست به نام های رابرت اِنجییر و آلفرد بوردن را روایت می کند که در اواخر قرن 19 میلادی در لندن به عنوان دستیار شعبده باز مشغول به کار هستند. همسر رابرت در تصادفی فوت می‌کند و رابرت مقصر این حادثه را آلفرد می‌داند . پس از این اتفاق، راه این دو دوست از همدیگر جدا شده و تبدیل به رقیب یکدیگر می شوند. چندین سال بعد هر کدام از آنها تبدیل به شعبده بازان قهاری می شوند و در راه کشف رازهای یکدیگر درگیر ماجراهای تراژیک فراوانی می‌شوند .

5- دختری با خالکوبی اژدها (2011)

دختری با خالکوبی اژده

The Girl With the Dragon Tattoo یک فیلم انگلیسی زبان در ژانر دلهره‌آور روان‌شناختی و معمایی است که بر اساس رمانی با همین نام به قلم استیگ لارسن ساخته شده است. کارگردان این فیلم دیوید فینچر می باشد و دنیل کریگ، رونی مارا، کریستوفر پلامر و استیون برکوف در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: یک روزنامه نگار به نام مکایل بلومکویست از طرف یک فرد ثروتمند مامور می شود تا خواهرزاده او را که 40 سال پیش ناپدید شده است، پیدا کند. او در این میان با یک دختر هکر به نام سالاندر آشنا شده و از او می خواهد تا در کشف راز این پرونده کمکش کند. آنها پس از مدتی متوجه رابطه میان مجموعه ای از قتل های زنجیره ای با این اتفاق می شوند.

6- دختری در قطار (2016)

دختری در قطار

The Girl on the Train یک فیلم معمایی مهیج آمریکایی به نویسندگی ارین کریسیدا ویلسون و کارگردانی تیت تیلور است که بر اساس رمانی با همین نام به قلم نویسندهٔ بریتانیایی پائولا هاوکینز ساخته شده است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند می توان امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت و جاستین ثرو را نام برد.

خلاصه داستان: راشل واتسون زن جوانی است که بدلیل طلاق از همسرش، سخت ترین روزهای عمرش را سپری می کند. دو سال پیش همسر این زن به او خیانت کرده و با همکارش ازدواج کرده است. او همیشه زمانی که در حال رفت و آمد به محل کارش است، از مقابل خانه قدیمی خود و همسر سابقش عبور می کند. راشل هر روز دو زوج دیگر را می بیند که از نظرش خوشبخت ترین انسان های روی زمین هستند. در یکی از همین روزها که در حال تماشای آنها است، ناگهان با صحنه تکان دهنده ای مواجه می شود. روز بعد که از خواب بیدار می شود، از طریق اخبار تلویزیون متوجه می شود که یکی از آن دو زوج ناپدید شده اند. اکنون ریچل تنها کسی است که می‌تواند در حل این پرونده به پلیس کمک کند. اما مشکل اینجاست که ریچل چیزی به خاطر نمی آورد.

7- دختر گمشده (2014)

 دختر گمشده

Gone Girl یک فیلم امریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به کارگردانی دیوید فینچر است. فیلمنامه این فیلم توسط گیلین فلین و بر پایه رمانی به همین نام نوشته خود گیلین فلین نوشته شده است و ستارگانی همچون بن افلک، رزمند پایک، نیل پاتریک هریس و تایلر پری در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: صبح روز پنجمین سالگرد ازدواج نیک دون و ایمی، نیک متوجه می شود که همسرش ناپدید شده است. در این میان، شک و تردیدهایی مبنی بر این‌که خود نیک دون همسرش را به قتل رسانده‌است، پدید می آید. آنها زندگی مشترک موفقی نداشتند و به دلیل مشکلات اقتصادی ناچار شده بودند از شهر نیویورک به شهر کوچکی در میسوری، زادگاه نیک، مهاجرت کنند. در نهایت مشخص می شود که ایمی با کشیدن نقشه ای همسرش را قاتل خود جلوه داده است و با مخفی کردن خود، سعی در تخریب چهره او دارد .

8- گزارش اقلیت (2002)

گزارش اقلیت

Minority Report فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی، سایبرپانک و دلهره آور است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده است و تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس و نیال مک‌دوناف در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم سیستمی متشکل از سه انسان را به تصویر می کشد که می توانند جرایم را پیش از وقوع پیش بینی کنند. همین ویژگی باعث می شود تا جلوی وقوع جرم گرفته شود و افراد قبل از وقوع جنایت دستگیر شوند. اما معمای واقعی زمانی شروع می شود که رهبر این تیم (با بازی تام کروز) خود را متهم به قتل آینده مردی می بیند که هرگز ندیده است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها