هوای عشق و عاشقی به سرتان زده؟ قبل از هر کاری این فیلم ها را ببینید!

امروز قصد داریم هفت مورد از بهترین فیلم های عاشقانه جهان را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۶۴۶۸۶
هوای عشق و عاشقی به سرتان زده؟ قبل از هر کاری این فیلم ها را ببینید!

راهنماتو- عشق در عین باشکوه بودن، گاه می تواند دردناک و یا حتی خنده دار باشد. یک عاشق ممکن است کارهایی انجام دهد که محال است یک انسان عادی به انجام آن بپردازد. داستان های عاشقانه جذابیت زیادی دارند، به طوری که حتی در داستان ها و فیلم های جنگی، ترسناک و اکشن نیز ردپایی از یک داستان عشقی دیده می شود. عشق اصلی ترین حسی است که یک انسان می تواند تجربه کند. بنابراین منطقی است که فیلمسازان بیش از هر موضوع دیگر، از عشق در ساخت فیلم های خود الهام بگیرند. همین موضوع سبب می شود تا انتخاب بهترین فیلم های عاشقانه برای تماشا دشوار به نظر برسد. امروز قصد داریم هفت مورد از بهترین فیلم های عاشقانه جهان را به شما معرفی کنیم:

1- غرور و تعصب (2005)

غرور

به گزارش راهنماتو، Pride and Prejudice یک فیلم درام عاشقانه به کارگردانی جو رایت است که بر اساس رمان معروف غرور و تعصب از جین آستن ساخته شده‌است. از جمله ستارگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند می توان به لارنس الیویه، گریر گارسون، مورین اوسالیوان و ادنا می اولیور اشاره کرد. این فیلم بیش از 120 میلیون دلار در جهان فروش داشته و نقدهای مثبت بسیاری نیز دریافت کرده است.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی خانواده بنت را روایت می کند که پنج دختر دارند. مادر این خانواده سعی دارد پیش از مرگ همسرش پنج دختر خود را برای یافتن همسری مناسب آماده کند تا اینکه سروکله جوان ثروتمندی به نام بینگلی و دوستش آقای دارسی در همسایگی آنها پیدا می‌شود. یکی از دختران خانواده به نام جین با آقای بینگلی آشنا می شود و به نظر می رسد الیزابت نیز به آقای دارسی بی توجه نیست.

2- من پیش از تو (2016)

من پیش از تو

Me Before You یک فیلم درام رمانتیک امریکایی به کارگردانی تیا شروک است که بر پایه رمانی به همین نام، نوشتهٔ جوجو مویز ساخته شده‌است. امیلیا کلارک، سم کلفلین، جانت مک‌تیر و چارلز دنس از بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی دختری به نام لوسیا کلارک را روایت می کند که به دلیل اخراج از یک کافه باید شغل جدیدی پیدا کند. او در نهایت قبول می کند که از یک فرد فلج به نام ویل ترینر مراقبت کند. ویل ترینر که در اثر یک حادثه فلج شده است، با لوسیا بدرفتاری می کند و رفتار بسیار سردی با او دارد. ویل که عاشق هیجان است، اکنون توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. در نهایت لوسیا فرشته نجاتی می شود تا ویل را از پوچی برهاند. این فیلم با دو شخصیت اصلی خود قصه‌ای می‌آفریند که در خاطره‌ها می‌ماند.

3- درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

درخشش ابدی یک ذهن پاک

Eternal Sunshine of the Spotless Mind یک فیلم علمی تخیلی عاشقانه امریکایی به کارگردانی میشل گوندری است که ستارگانی همچون جیم کری، کیت وینسلت، کریستن دانست و مارک رافلو در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد و وینسلت نیز برای نقش‌آفرینی‌اش نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این فیلم در سال‌های پس از اکران به محبوبیت بیشتری دست یافت و از سوی بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم معرفی می شود.

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی زوجی است که سعی دارند یکدیگر را از خاطراتشان پاک کنند. دکتر هاوارد سرپرست یک کلینیک است. او در این کلینیک قادر است خاطراتی را که افراد دوست ندارند در ذهن خود داشته باشند، پاک کند. دو زوج به نام های کلمنتاین و جول تصمیم می گیرند به این کلینیک مراجعه کرده و خاطرات مشترکشان را پاک کنند. اما آنها حتی پس از فراموشی نیز باز به سمت یکدیگر کشیده می شوند.

4- دفترچه خاطرات (2004)

دفترچه خاطرات

The Notebook یک فیلم درام رمانتیک امریکایی به کارگردانی نیک کاساوتیس است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته نیکلاس اسپارکس ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به رایان گاسلینگ و ریچل مک‌آدامز اشاره کرد.

خلاصه داستان: الی که به همراه والدینش برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر کوچکی رفته است، با نوآ آشنا می شود و عاشق هم می شوند. اما مادر الی موافق این عشق نیست و آنها با تمام شدن تعطیلات به شهر خود بازمی گردند. الی برای نوا نامه می نویسد، اما مادر الی مانع رسیدن نامه الی به نوا می شود و کم کم خاطره عشق بین آن دو کمرنگ می شود. پس از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم، نوا داوطلبانه به جبهه می‌رود و الی به پرستاری از سربازان می‌پردازد. در این بین الی با یک سرباز زخمی آشنا می شود و عاشق او می شود. چند روز پیش از ازدواج آن دو، الی عکسی از نوا در روزنامه می‌بیند. او به دیدن نوا می رود و متوجه می‌شود نوا در تمام این سال‌ها عاشق او مانده‌است.

5- مرا به یاد داشته باش (2010)

مرا به یاد داشته باش

Remember Me یک فیلم رمانتیک آمریکایی به کارگردانی آلن کولتر است که بازیگرانی همچون رابرت پتینسون، امیلی دی راوین، کریس کوپر و لنا اولین در آن با ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: «تایلر» پسر جوانی است که والدینش پس از خودکشی برادرش از یکدیگر جدا شده اند و «آلی» دختر جوانی است که شاهد قتل مادرش بوده است. این دو پس از آشنایی با یکدیگر دلبسته هم می شوند. روابط آلی با تایلر،باعث می شود آلی با پدرش اختلاف پیدا کند و خانه را ترک کند. آلی خبر ندارد که آشنایی اش با تایلر اتفاقی نبوده و در حقیقت نقشه ای برای انتقام گرفتن ازپدرش بوده است.

6- ‏پی نوشت: دوستت دارم (2007)

پی نوشت: دوستت دارم

P.S. I Love You یک فیلم درام عاشقانه به کارگردانی ریچارد لاگراونیس است که بازیگرانی همچون هیلاری سوانک، جرارد باتلر و لیزا کودرو در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی زنی زیبا به نام هالی کندی است که با عشق زندگی اش جری زندگی خوبی دارد. جری بیمار میشود و سرنوشت آن دو را از هم جدا می کند. پس از این شکست، جری تنها کسی است که می تواند هالی را دلداری بدهد. او پیش از مرگش تصمیم گرفته نامه هایی برای هالی بنویسد. نامه هایی که نه تنها او را در این غم یاری می کنند، بلکه به هالی کمک می کنند تا راهش را دوباره پیدا کند.

7- عشق (2012)

عشق

Amour یک فیلم درام عاشقانه به کارگردانی میشائل هانکه می باشد. این فیلم توانست در جشنواره کن سال ۲۰۱۲ نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کند. دو بازیگر قدیمی سینما به نام های ژان-لویی ترنتینیان و امانوئل ریوا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی یک زوج موسیقیدان کهنسال را به تصویر می کشد که در سن پیری به بیماری و تنهایی دچار شده اند. زن پس از سکته مغزی قدرت تکلم خود را از دست داده و این همسر پیرش است که باید از او پرستار کند. در طول فیلم بسیاری از خاطرات قدیمی و عاشقانه آنها مرور می شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها