(تصاویر) آیا می دانید در این مناطق ایران هیچ کولری وجود ندارد!

مناطق خوش آب و هوا و خنکی در کشورمان هستند که مردم آنجا بدون هیچ گونه سیستم سرمایشی روزهای گرم تابستان را می گذرانند.

شناسه خبر: ۳۶۴۸۴۸
(تصاویر) آیا می دانید در این مناطق ایران هیچ کولری وجود ندارد!

راهنماتو- روزهای گرم تابستان را نمی توان لحظه ای بدون وجود سیستم های سرمایشی و کولر تصور کرد. اما جالب است بدانید مناطق خوش آب و هوا و خنکی در کشورمان هستند که مردم آنجا بدون هیچ گونه سیستم سرمایشی روزهای گرم تابستان را می گذرانند. امروز قصد داریم شش مورد از این مناطق را به شما معرفی کنیم:

1- شهرستان چالدران

شهرستان چالدران

به گزارش راهنماتو، شهرستان چالدران در شمال غربی استان آذربایجان غربی و میان رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده است. یکی از دلایل معروفیت این شهرستان جنگل معروف چالدران است. این شهرستان در گذشته بخشی از شهر ماکو بوده است. قرارگیری این شهرستان در دامنه رشته کوه های زاگرس آن را به یکی از مرتفع ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. این منطقه زمستان هایی بسیار سرد و اغلب برقی و تابستان هایی خنک دارد. سال هاست مردم ایران چالدران را به عنوان یک منطقه بی کولر می شناسند، به طوری که طبق گفته فروشندگان لوازم خانگی، در حدود 40 الی 50 سال اخیر هیچ کدام از اهالی این شهرستان کولر نخریده است. تنها وسیله سرمایشی این شهرستان پنکه است. آن هم در زمانی که دمای هوا کمی بالا می رود.

2- روستای ویلا دره

روستای ویلا دره

روستای ویلادره در سرعین و در فاصله سه کیلومتری شمال این شهر واقع شده است. این روستا دومین جاذبه گردشگری سرعین محسوب می شود و به دلیل دارا بودن آب و هوای دلنشین، چشمه های آب معدنی و جاذبه های طبیعی بسیار زیبا گردشگران بسیاری را حتی در فصول گرم سال به خود جذب می کند. این روستا آنقدر خنک است که مردم آن برای گذراندن روزهای گرم تابستان نیازی به کولر ندارند. این روستای خوش آب و هوا بهترین گزینه برای فرار از روزهای گرم تابستان است.

3- روستای هنزا

روستای هنزا

روستای هنزا یکی از مناطق خوش آب و هوا و یکی از روستاهای سرسبز استان کرمان است که به دلیل قرارگیری در ارتفاع 2625 متری از سطح دریا حتی در فصول گرم سال نیز آب و هوایی خنک و مطبوع دارد. در فصل زمستان نیز جزو مناطق سردسیری استان کویری کرمان به حساب می آید. این روستای ییلاقی به دلیل باران‌های فصلی زیاد، دارای پوشش های گیاهی متنوعی است.

4- منطقه ارسباران

 منطقه ارسباران

ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال استان آذربایجان شرقی و بخشی از شهرستان های اهر، کلیبر و ورزقان است می باشد. این منطقه جنگلی و کوهستانی علاوه بر کوه های رفیع، از پوشش گیاهی متنوع و کمیابی نیز برخوردار است. منطقه ارسباران آنقدر خوش آب و هواست که بسیاری از عشایر کشورمان از این منطقه برای ییلاق استفاده می کنند. زمانی که حسابی از گرمای هوا کلافه شده اید، سفر به این منطقه می تواند تسکین تان دهد.

5- ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان

منطقه ییلاقی سوباتان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشورمان است که در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش در استان سرسبز گیلان و در ارتفاعات کوه های تالش واقع شده است. این منطقه مملو از چمنزارها و چشمه‌های گواراست و از آنجایی که در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده است، در فصل بهار و تابستان هوایی بسیار خنک و مطبوع و زمستان هایی بسیار سرد و طاقت فرسا دارد.

6- روستای سله بن

روستای سله بن

روستای سله بن یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران در دهستان دوبلوک از توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند است. این روستای کوهستانی بین دو رشته کوه محصور شده و طبیعتی زیبا و چشم نواز دارد. همچنین به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه نمرود به مکان مناسبی برای کشاورزی اهالی تبدیل شده است. آب و هوای این روستا سرد و کوهستانی است. از این رو در فصل زمستان فکر سفر به آنجا را باید از سر بیرون کنید. زیرا ممکن است به دلیل بارش برف سنگین جاده منتهی به این روستا مسدود شود. اگر گرمای تابستان شما را آزار می دهد، پیشنهاد می کنیم حتما سری به این روستا بزنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها