اگر احساس تنهایی می کنید، حتما این کتاب ها را بخوانید!

امروز قصد داریم به معرفی هفت کتاب برگزیده با موضوع تنهایی بپردازیم.

شناسه خبر: ۳۶۵۲۱۷
اگر احساس تنهایی می کنید، حتما این کتاب ها را بخوانید!

راهنماتو- تنهایی یکی از احساسات پیچیده انسانی است که اکثر ما آن را تجربه کرده ایم. احساسی اغلب غم انگیز و آزاردهنده که با هراس تنها ماندن همراه است. همه ما ممکن است از زمان کودکی تاکنون بارها با این احساس روبرو شده باشیم. اگر شما هم در حال حاضر این حس را دارید، باید بگوییم تنها نیستید. این احساس از برآورده نشدن نیازهای اجتماعی و یا ناتوانی در برقراری ارتباط ارتباط اجتماعی موفق ناشی می شود.

به گزارش راهنماتو، اگرچه معمولاً تنهایی و تنها بودن با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اما باید بدانید تنها بودن لزوماً به معنای تنهایی نیست. تنهایی یک احساس است، در حالی که تنها بودن یک موقعیت یا حالت است. ممکن است توسط افراد زیادی مانند شریک زندگی، خانواده، همکار و دوست احاطه شده باشید، اما همچنان احساس تنهایی کنید. برعکس، ممکن است تنها باشید، اما احساس تنهایی نکنید. احساس تنهایی اغلب از یک تغییر بزرگ در زندگی ناشی می شود. خواندن کتاب یکی از کارهایی است که به ما کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنیم. امروز قصد داریم به معرفی هفت کتاب برگزیده با موضوع تنهایی بپردازیم:

1- فلسفه تنهایی

کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسونسن نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. این کتاب با استفاده از آخرین تحقیقات در زمینه فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی به بررسی انواع مختلف تنهایی و عوامل اجتماعی و روانشناسانه گرایش انسان به سوی تنهایی می پردازد. اسونسن در این کتاب به خواننده نشان می دهد که چگونه تنهایی می تواند بر کیفیت زندگی و سلامت روحی و جسمی انسان تاثیر بگذارد. همچنین به اهمیت دوستی و عشق می پردازد. این کتاب توسط خشایار دیهیمی به فارسی ترجمه شده است.

فلسفه تنهایی

2- آناتومی تنهایی

کتاب آناتومی تنهایی نوشته تیل سوان در خصوص چگونگی تاثیر تنهایی بر جامعه و علل افزایش بیماری های سلامت روان صحبت می کند. خانم سوان در این کتاب توضیح می دهد که چگونه تنهایی توسط عواملی مانند غم و اندوه، از دست دادن، ضربه روحی و... تقویت می شود. خواندن این کتاب به شما یاری می کند بر تنهایی خود غلبه کنید و با ارائه تمرین هایی به روبرو شدن با ترس ها و دست یابی به پذیرش کمک می کند. این کتاب یکی از بهترین کتاب ها با موضوع تنهایی است که توسط شهناز کمیلی‌زاده به فارسی ترجمه شده است.

آناتومی تنهایی

3- تنهایی: طبیعت انسان و نیاز به روابط اجتماعی

کتاب تنهایی: طبیعت انسان و نیاز به روابط اجتماعی نوشته جان‌تی کاچیوپو و ویلیام پاتریک به تأثير روابط بين انسان‌ها بر يکديگر می پردازد. نویسندگان این کتاب با انجام مطالعه بر روی افراد تنها، به این نتیجه رسیده اند که نحوه ادراک افراد از عوامل اجتماعي اصلی ترین عامل تنهایی است. این کتاب همچنین در خصوص اینکه چگونه تنهایی بر زندگی روزمره اجتماعی و شخصی ما تأثیر می گذارد و باعث مختل شدن رفتار ما می شوند، صحبت می کند. این کتاب توسط رامین علوی‌نژاد، شیرین کوشکی، آنیتا باغداساریانس و فاطمه گلشنی به فارسی ترجمه شده است.

 تنهایی

4- شجاعت در برهوت

کتاب شجاعت در برهوت نوشته برنه براون یکی از بهترین کتاب ها در خصوص تنهایی است که تصورات ما را در خصوص واژه های تعلق، وابستگی و تنهایی به چالش می کشد. براون در هفت فصل این کتاب با زبانی ساده تجربیات و نظرات خود را در خصوص رسیدن به خوداتکایی با خوانندگان به اشتراک می گذارد. او در این کتاب توضیح می دهد که چگونه تلاش برای تطابق با دیگران باعث می شود تا ما بیش از قبل احساس تنهایی کنیم. به عقیده این نویسنده، ما مجبور نیستیم به شخص، مکان یا محیط خاصی تعلق داشته باشیم. ما مردم خودمان هستیم و همانی هستیم که باید باشیم. براون با دیدگاهی تازه و با شوخ طبعی و دلسوزی ایده‌های قابل تاملی در خصوص روابط با خود و دیگران ارائه می دهد. این کتاب توسط سیده فرزانه حسینی به فارسی ترجمه شده است.

شجاعت در برهوت

5- دیگر تنها نیستی

کتاب دیگر تنها نیستی اثر استفانو بنی مجموعه ای از ده داستان کوتاه است. این کتاب درباره زندگی مردی است که به شغل انبارداری مشغول است. او اغلب موارد تنهاست و هیچ دوستی ندارد. دو دختر زیبارو که به شغل بازاریابی تلفن مشغول اند، در همسایگی این مرد مشغول به کار می شوند. او با توصیه این دو دختر گوشی «خورشید» با پیام «دیگر تنها نیستی» را خریداری می کند و همین موضوع باعث تغییر دیدگاه مردم نسبت به او می شود. این کتاب توسط محمدرضا میرزایی به فارسی ترجمه شده است.

دیگر تنها نیستی

6- حال النور آلیفنت کاملاً خوب است

کتاب حال النور آلیفنت کاملاً خوب است، داستان زندگی یک دختر سی ساله منزوی را بازگو می کند. این دختر شخصیتی عجیب و غریب و خشک و رسمی دارد. یک شخصیت ملال آور و عصا قورت داده که بسیار بی احساس به نظر می رسد. او به ظاهر از تنهایی خود لذت می برد و حالش خوب است. این دختر در طول این داستان با شخصیت هایی روبرو می شود که زندگیش را کاملا تغییر می دهند. این کتاب توسط شقایق سوادکوهی به فارسی ترجمه شده است.

حال النور آلیفنت کاملاً خوب است

7- وحشی

کتاب وحشی اثر شرل استرید به نوعی زندگینامه نویسنده این کتاب است. او در سن 22 سالگی مادر خود را از دست می دهد و در حالی که تا سن 26 سالگی نمی تواند با مرگ مادرش کنار بیاید و از زندگی کاملا ناامید است، تصمیم می گیرد شجاعانه‌ترین تصمیم زندگی خود را بگیرد و به تنهایی و پیاده هزاران مایل را از کالیفرنیا تا اورگان و ایالت واشنگتن سفر کند. او در طول سفر خود با مادر از دست داده اش صحبت می کند و سعی دارد با فقدان و شکست‌هایی که تا آن روز داشته کنار بیاید. این کار علاوه بر بهبود شرایط روحی، شرل را تبدیل به شخصی دیگر می کند. این کتاب توسط میعاد بانکی به فارسی ترجمه شده است.

 وحشی

نظرات
پربازدیدترین خبرها