۸ فیلم برتر جهان با محوریت زنان با اراده و قدرتمند

مروز قصد داریم بهترین فیلم های جهان با موضوع قهرمانان زن را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۶۵۴۷۱
8 فیلم برتر جهان با محوریت زنان با اراده و قدرتمند

راهنماتو- زنان زیادی در طول تاریخ وجود دارند که با پشتکار، توانایی و استعدادهای بی نظیرشان الهام بخش دیگران شده اند. زنانی با اراده و سختکوش که سخت ترین موانع را پشت سر گذاشته و بر هر مشکلی پیروز می شوند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از کارگردانان به ساخت فیلم هایی براساس زندگی آنها بپردازند. امروز قصد داریم بهترین فیلم های جهان با موضوع قهرمانان زن را به شما معرفی کنیم:

1- دختر میلیون دلاری (2004)

دختر میلیون دلاری

فیلم Million Dollar Baby یک فیلم درام امریکایی به کارگردانی کلینت ایستوود و نویسندگی پل هگیس است که بازیگرانی همچون هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن و جی باروشل در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی یک دختر 31 ساله به نام مگی است که از نوجوانی به عنوان پیش خدمت در یک رستوران کار می کرده و رویای ثروتمند شدن را در سر می پروراند. او سعی دارد یک مربی کارکشته و حرفه ای بوکس را مجاب کند تا مربیش باشد. این مربی در ابتدا از این کار سر باز می زند. اما باپافشاری مگی سرانجام می پذیرد. مگی با کمک مربی و تمرین‌های سخت خیلی زود پله های ترقی را طی می کند.

2- کوکو قبل از شانل (2009)

کوکو قبل از شانل

Coco Before Chanel یک فیلم در ژانر درام زندگی نامه ای به کارگردانی آن فونتن می باشد که بازیگرانی همچون آدری توتو، بنوآ پولورد، آلساندرو نیوولا و ماری جیلاین در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی مارگریت شانل (ملقب به کوکو شانل) را روایت می کند که پس از مرگ مادرش به همراه خواهرش به یک یتیم خانه در فرانسه می رود. او خیاط است و سعی دارد مهارت های خود را در راه تبدیل شدن به یک خواننده مشهور رشد دهد.

3- زنان کوچک (2019)

 زنان کوچک

Little Women یک فیلم درام امریکایی به کارگردانی گرتا گرویگ می باشد که از رمانی به همین نام نوشتهٔ لوییزا می الکات اقتباس شده است. از بازیگران این فیلم می توان به سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو، الیزا اسکانلن، لورا درن، تیموتی شالامی و مریل استریپ اشاره کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی چهار خواهر را به تصویر می کشد که وضعیت خوبی ندارند و پدرشان به علت وقوع جنگ جهانی، برای کمک به جنگ رفته است. این چهار خواهر سعی می کنند با مشکلات زندگی بجنگند و زندگی خود را اداره کنند.

4- بانوی آهنین (2011)

بانوی آهنین

Iron Lady یک فیلم تاریخی درام محصول کشور فرانسه و بریتانیا به کارگردانی فیلیدا لوید و نویسندگی ابی مورگان است که ستارگانی همچون مریل استریپ ‌، جیم برادبنت، سوزان براون، الکساندرا روچ ‌و اولیویا کولمن در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم زندگی «مارگارت تاچر» نخست وزیر سابق انگلستان را به تصویر می کشد؛ زنی که توانست از جاروکشی و کمک به پدرش پا به درون مردانه‌ترین حزب انگلستان گذارد، ازدواج کند، به رهبری حزب و سپس نخست وزیری برسد و کشور را در میانهٔ طوفان‌های سیاسی، فعالیت‌های تروریستی، جنگ منطقه‌ای و اوضاع نابسامان اقتصادی مدیریت کند.

5- چهره های پنهان (2016)

چهره های پنهان

فیلم Hidden Figures یک فیلم زندگینامه ای درام امریکایی به کارگردانی تئودور ملفی و نویسندگی آلیسون ریچارد و تئودور ملفی است که بر پایه کتابی به همین نام اثر مارگوت لی شترلی ساخته شده است.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی سه زن سیاه پوست به نام های کاترین، مری و دوروتی را روایت می کند که در دهه 1960 در ناسا کار می کردند. آنها با وجود نژادپرستی و نابرابری جنسیتی که با آن روبرو هستند، سخت برای رسیدن به رویاها و علایق خود در صنعت تحت سلطه مردان سفیدپوست تلاش می کنند. در نهایت می توانند به نقش کلیدی در پرتاب مهم فضاپیما به مدار دست پیدا کنند.

6- جین شدن (2007)

جین شدن

Becoming Jane فیلمی در ژانر زندگینامه‌ای، رمانتیک و درام به کارگردانی جولیان جرولد و نویسندگی کوین هود و سارا ویلیامز است که بازیگرانی همچون ان هتوی، جیمز مک‌آووی، جولی والترز، جیمز کرامول و مگی اسمیت در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی و عشق جین آستن نویسنده رمان های معروف اما، غرور و تعصب و عقل و احساس را پیش از محبوبیتش روایت می کند. عشقی که احتمالا الهام بخش رمان های مشهور او می باشد.

7- خشک شده (2015)

 خشک شده

فیلم Parched یک فیلم درام هیجان انگیز به کارگردانی Leena Yadav و نویسندگی Supratik Sen و Leena Yadav است که بازیگرانی همچون Radhika Apte، Tannishtha Chatterjee، Sayani Gupta و Surveen Chawla در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم محصول سه کشور امریکا، انگلستان و هند است.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی چهار زن به نام های رانی، لاجو، بیجی و جاناکی را روایت می کند که در روستای گجرات هند زندگی می کنند. آنها در زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه می شوند و می توانند با تلاش بسیار بر زندگی و سرنوشت مسلط شوند.

8- مولان (2020)

مولان

Mulan یک فیلم اکشن حماسی امریکایی به کارگردانی نیکی کارو و نویسندگی ریک جافا، آماندا سیلور، لورن هینک و الیزابت مارتین می باشد. از جمله بازیگران مطرح این فیلم می توان به لیو ییفئی، دانی ین، یوسون آن و جیسون اسکات لی اشاره کرد.

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی دختری است که خود را به جای پدرش جای می زند و به ارتش ملحق می‌شود تا جان پدر سالمندش را از این طریق نجات دهد. او بدون اینکه کسی متوجه جنسیتش شود، سالها در ارتش خدمت می کند و در تمام این مدت بدون هیچ گونه پاداش و چشم داشتی برای کشورش می جنگد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها