(ویدئو) چرا روسیه می خواهد دوباره جنگنده میگ ۳۵ را به میدان نبرد بازگرداند!

مسکو تصمیم گرفته است ناوگان هوایی خود را با میگ ۳۵ افزایش دهد.

شناسه خبر: ۳۶۶۱۱۲
(ویدئو) چرا روسیه می خواهد دوباره جنگنده میگ 35 را به میدان نبرد بازگرداند!

پارسینه نوشت؛ جنگ در اوکراین تمرکز را از موضوعات دیگر تغییر داده است و طی ماه های اخیر تولید انبوه جنگنده روسی میگ ۳۵ در رسانه های روسی به طور فزاینده ای مطرح شده است. در واقع، این یک حدس و گمان نیست، بلکه شروع مجدد تولید سریالی پیشرفته ترین جنگنده روسی مولتی ردیاب است.

در جریان نمایشگاه بین المللی نظامی Aero India-2023، مدیر اجرایی شرکت UAC، یوری اسلیوسار از تولید جدید میگ ۳۵ خبر داد.

به طور معمول، هر نیروی هوایی مدرن باید از یک سوم هواپیماهای سنگین و دو سوم جنگنده های سبک تشکیل شود. این امر در واقع تضمین مستقیم موفقیت نیروهای مسلح است. هواپیماهای نظامی سنگین برای حل پیچیده ترین وظایف رزمی، حتی غیر استاندارد طراحی شده اند.

واحدهای رزمی سبک به معنای واقعی کلمه همه جا حاضر هستند - آنها بخش بزرگی از ماموریت ها را انجام می دهند و می توانند در هر زمانی که نیاز باشد وارد شوند. به همین دلیل است که UAC جنگنده های میگ ۳۵ چه بسیار کارآمد هستند، را احیا می کند.

به گفته منابع در رسانه های روسی، تحویل میگ ۳۵ برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است و هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد آنها وجود ندارد.

در حال حاضر شش دستگاه در حال تولید سری هستند. دو فروند میگ ۳۵ دیگر تولید شد، اما نمونه اولیه بودند. شش فروند میگ ۳۵ به تیم Swifts منتقل شدند.

ایا میگ ۳۵ با جنگنده های غربی مقابله خواهد کرد؟

میگ ۳۵ یا پیشرفته ترین جنگنده روسی مولتی ردیاب در واقع مزایای زیادی دارد. اولا، تطبیق هر یک از جدیدترین سلاح ها با جنگنده های سبک مدرن آسان است، زیرا امکان تغییر را با سلاح های مدرن در کوتاه ترین زمان ارایه می دهد. ثانیاً، هواپیما به آرایه اسکن الکترونیکی فعال Zhuk_AM مجهز خواهد شد.

جنگنده های قدیمی F-15، F-16، F-18 از فاصله 200 کیلومتری در رادار ظاهر می شوند. به طور کلی عملکرد Zhuk-AM مشابه قابلیت های رادار F-16 است.

میگ ۳۵ پیشرفته ترین جنگنده روسیه است

این فقط نظر کارشناسان روسیه نیست. بسیاری از کارشناسان غربی نیز معتقدند که میگ 35 پیشرفته ترین جنگنده روسی است چرا که میگ 35 می تواند تا 30 هدف را ردیابی کند و به طور همزمان با شش هدف درگیر شود. این جنگنده پیشرفته توسط نشریه آمریکایی به عنوان "قدرت ذهن" توصیف شده است. یعنی این هواپیما به راحتی می تواند برای عملیات مستقل با سایر سکوهای هوایی و جنگنده های نیروی هوایی روسیه ادغام شود.

پیشرفته ترین جنگنده روسی مولتی ردیاب می تواند به حداکثر سرعت 2.25 ماخ برسد. این هواپیما می تواند تا ارتفاع 65000 پا پرواز کند و بدنه هواپیما به گونه ای طراحی شده است که 9G در محدوده های مثبت و 3G متر در محدوده های منفی مقاومت کند. MiG-35 از دو موتور توربوفن Klimov RD-33MK نیرو می گیرد.

این جنگنده کاملاً برای هدف قرار دادن مستقیم تانک ها، کشتی ها و توپخانه های سنگین اوکراین مناسب است. مجهز به بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده، موشک های هوا به هوا و هوا به زمین و یک توپ 30 میلی متری بسیار کشنده است. MiG-35 دارای یک غلاف جنگ الکترونیک یکپارچه است که آن را برای حمله به سیستم های دفاع هوایی دشمن بسیار مناسب می کند و بنابراین در جریان جنگ اوکراین نیاز به این جنگنده سبک ضروری می شود.

کارشناسان غربی به آن امتیاز «A» برای مانورپذیری می دهند. این جنگنده فوق العاده قابل مانور است

اگرچه روسیه در حال کار روی سوخو ۷۵ است اما به طور کلی، جدا از طراحی تک موتوره، رادار قوی تر و فن آوری های رادارگریز، این جنگنده به طور کامل همان مجموعه وظایف میگ ۳۵ را انجام می دهد.

به همین دلیل است که کارشناسان داخلی روسیه معتقدند مسکو تصمیم درستی برای افزایش ناوگان هوایی خود با میگ ۳۵ می گیرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها