نگهداری سگ در سال ۱۴۰۲ چقدر هزینه دارد؟

اگر به فکر خرید سگ هستید و تاکنون تجربه ای در نگهداری سگ نداشته اید قبل از هرچیز حتما این مطلب را بخوانید تا با هزینه های نگهداری یک سگ آشنا شوید.

شناسه خبر: ۳۶۶۲۳۲
نگهداری سگ در سال 1402 چقدر هزینه دارد؟

راهنماتو- سگ یکی از محبوب ترین، باهوش ترین و وفادارترین حیوانات خانگی در جهان است که به عنوان «بهترین دوست انسان» از آن یاد می شود. اما نگهداری و شناخت این موجودات دوست داشتنی به آموزش، تلاش، صبر، هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. افراد بسیاری وجود دارند که اقدام به خرید سگ می کنند، اما پس از مدتی در تامین هزینه های مالی آن به مشکل می خورند و یا از رسیدگی های مدام به این حیوان وفادار خسته می شوند. اگر شما هم قصد نگهداری از سگ را دارید، لازم است پیش از هر چیز در مورد مخارج مربوط به آن اطلاعات کسب کنید. تامین مالی مهم ترین بخش از مسئولیت پذیر بودن شما در رابطه با این موجود دوست داشتنی را نشان می دهد.

به گزارش راهنماتو، هزینه نگهداری یک سگ، فقط به تهیه غذای آن مربوط نمی شود، این هزینه ها به چند بخش هزینه های ماهانه، سالانه و یکباره تقسیم می شوند. این هزینه ها بسته به به عوامل مختلفی از جمله اندازه، سن، منطقه زندگی، سبک زندگی و نیازهای فردی سگ شما می تواند متفاوت باشد. مجله معتبر money هزینه کلی نگهداری سگ را بر اساس جثه بندی به این صورت دسته بندی کرده است:

سگ های کوچک با متوسط طول عمر 15 سال: 1501 دلار

سگ های متوسط با متوسط طول عمر 13 سال: 15782 دلار

سگ های بزرگ با متوسط طول عمر 10 سال: 14480 دلار

1- هزینه خرید

اگر قرار نیست سگ را از کسی هدیه بگیرید و قصد خرید آن را دارید، اولین هزینه ای که باید در نظر بگیرید، قیمت خرید آن است. عواملی مانند نژاد، سن و سال، جنسیت، ژنتیک و وضعیت سلامت جسمانی می تواند بر قیمت خرید سگ ها تاثیر بگذارد. در ادامه قیمت خرید برخی از نژادهای سگ را مشاهده می کنید:

شیتزو: 12 تا 15 میلیون تومان

پودل: 35 تا 45 میلیون تومان

شیواوا: 15 تا 18 میلیون تومان

پامرانین: 25 تا 45 میلیون تومان

مالتیز: بین 25 تا 30 میلیون تومان

ژرمن شپرد: 8 تا 25 میلیون تومان

سگ

2- گرفتن شناسنامه

داشتن شناسنامه حیوانات، نشان دهنده هویت آنها است که همه چیز از نام، نژاد، رنگ مو، چشم، سن، کشور مبداء، نام و شماره تماس صاحب حیوان، جزئیات واکسیناسیون هاری، آزمایش خون و درمان انگل را در برمی گیرد. همچنین برای گذاشتن حیوان در پانسیون ارائه شناسنامه به عنوان سند سلامتی پت شما الزامی است. هزینه گرفتن شناسنامه برای سگ در برابر هزینه های نگهداری بسیار ناچیز است و با توجه به شرایط و زمان گرفتن شناسنامه چیزی در حدود 130 هزار تومان هزینه دارد.

شناسنامه سگ

3- واکسن ها و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه

صرف نظر از اینکه سگ خود را از کجا خریداری می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، نشان دادن آن به یک دامپزشک است. هزینه ویزیت در کلینیک توسط دامپزشک در حال حاضر 150 هزار تومان و هزینه ویزیت در خارج از کلینیک 400 هزار تومان می باشد. توله سگ ها تا حدود 16 هفتگی باید هر چند هفته یک بار به دامپزشک مراجعه کنند و هر بار بسته به نیاز، ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشند. بیایید برخی از هزینه های دامپزشکی سگ های خانگی را با هم ببینیم:

واکسن هاری: بین 150 تا 180 هزار تومان

واکسن چندگانه: بین 300 تا 380 هزار تومان

کاشت میکروچیپ: حدود 250 هزار تومان

قطره ضد انگل: حدود 120 هزار تومان

ضد انگل تزریفی: حدود 90 هزار تومان

سگ ها بنا به اقتضای سنشان در هر دوره از زندگی احتیاج به رسیدگی های مختلف دامپزشکی دارند. هر سال از زندگی سگ و گربه برابر تقریبا هفت سال زندگی انسان است و اگر حیوان یک سال به دامپزشک مراجعه نکند مثل این است که یک انسان 7 سال پزشک مراجعه نکرده است. به همین خاطر توصیه می شود که حداقل سالی دوبار حیوان را برای بازدیدهای دوره ای به مراکز دامپزشکی ببرید. هزینه چکاپ حیوانات بسته به سن، آزمایش های مورد نیاز و هزینه های درمانی می تواند متفاوت باشد.

واکسن

4- غذا

هزینه غذای سگ به جثه، سن و نژاد او بسنگی دارد. کاملا مشخص است که سگ های بزرگتر بیشتر از سگ های کوچک تر غذا میخورند. به علاوه هر نژاد سگ، غذای مخصوص به خودش را دارد. غذای سگ به دو نوع خشک و مرطوب تقسیم می شوند. این دو نوع غذا در میزان رطوبت، ماندگاری، میزان کالری و ... با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه قیمت چند نمونه از غذاهای سگ را مشاهده می کنید:

غذای خشک مفید Mini Dog Puppy (2 کیلوگرم): 163,000 تومان

غذای خشک سگ شدو مدل Maxi Adult (15 کیلوگرم): 1,370,000 تومان

غذای خشک سگ نوترینس مدل Original (2.5 کیلوگرم): 1,120,000 تومان

غذای تشویقی سگ دودوتی مدل Mix (350 گرم): 180,000 تومان

غذای تشویقی سگ ابیش مدل اسنک مرغ (100 گرم): 100,000 تومان

سگ

5- اسباب بازی:

بازی و سرگرمی بخش مهمی از زندگی، تربیت و آموزش سگ ها را دربرمی گیرد که موجب برقراری ارتباط صمیمانه تر و دوستانه تر با آنها می شود. برای سرگرم شدن این موجود دوست داشتنی باید حتما تعدادی اسباب بازی در اختیار او قرار دهید. قیمت برخی از این اسباب بازی ها را در ادامه مشاهده می کنید:

توپ: حدود 30 تا 60 هزار تومان

زنگ آموزشی: 95 هزار تومان

دندانی: 28 هزار تومان

چمن بازی: 520,000 تومان

طناب کنفی: 125,000 تومان

سگ

6- تختخواب

خواب یکی از مهم ترین قسمت های زندگی حیوانات است. به همین جهت فراهم کردن یک جای خواب مناسب برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها در هر جایی مانند روی زمین، مبل یا تختخواب شما می توانند بخوابند. اما تختخواب سگ مزایایی دارد که از جمله آنها می توان به گرم نگه داشتن بدن حیوان، کاهش استرس و اضطراب او در سفر، امکان تمیز کردن آسان در صورت ادرار کردن سگ و ... اشاره کرد. قیمت حدودی تختخواب سگ در حال حاضر به شرح زیر است:

تشک خواب سگ: از 50 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

لانه و جای خواب سگ: از 400 هزار تومان تا 5 میلیون تومان

باکس حمل سگ: از 300 هزار تومان تا 11 میلیون تومان

سگ

7- قلاده

قلاده وسیله ای است که اغلب به محض تصمیم به تربیت سگ از آن استفاده می شود. با کشیدن زنجیر قلاده به مرور حیوان متوجه درخواستی که از او داریم می شود، همچنین امنیت او و دیگران را نیز فراهم می کند. بسته به جنس و نوع قلاده و بند آن باید چیزی در حدود 30 تا 5,5 میلیون تومان برای قلاده و 60 تا 4 میلیون تومان برای بند آن هزینه کنید.

سگ

8- هزینه آرایشگاه

هزینه اصلاح موهای سگ بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه، نژاد، میزان مو نوع پیرایش می تواند متفاوت باشد. این کار چیزی در حدود 80 تا 150 هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت. شستشوی سگ با استفاده از شامپوی ضد کک، قارچ و کنه تقریبا بین 110 تا 200 هزار تومان هزینه دارد. برای کوتاه و سوهان کشی ناخن آنها نیز باید حدود 70 هزار تومان هزینه کنید.

سگ

9- هزینه های اضافی

از جمله دیگر هزینه هایی که می توان برای یک سگ خانگی در نظر گرفت، می توان به هزینه خرید دروازه سگ، دوربین امنیتی برای کنترل او زمانی که در خانه حضور ندارید، جلیقه اضطراب، هزینه پانسیون، داروهای آرام بخش سگ برای جلوگیری از اضطراب حیوان، ویتامین های تجویزی توسط دامپزشک و ... اشاره کرد.

سگ

نظرات
پربازدیدترین خبرها