برترین فیلم های وسترن قرن ۲۱ را از دست ندهید

امروز قصد داریم برترین فیلم های وسترن قرن ۲۱ را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۶۶۹۱۸
برترین فیلم های وسترن قرن 21 را از دست ندهید

راهنماتو- وسترن یک ژانر هنری است که در فیلم های سینمایی، سریال ها، داستان ها و حتی بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد. این ژانر یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین ژانرهای امریکایی است که اغلب در اواخر قرن نوزدهم (1865 تا 1900) پس از جنگ های داخلی در مرزهای امریکا، در منطقه جغرافیایی ترانس می‌سی‌سی‌پی با مناظر رمانتیک و زمین های روستایی رخ می دهد.

به گزارش راهنماتو، بعضی معتقدند که وسترن اصیل‌ترین گونه و مادر تمام ژانرها است و سینما با وسترن آغاز شده است. به قول آندره بازن، نظریه‌پرداز بزرگ سینما، اگر سینما یعنی حرکت، پس وسترن عالی‌ترین مصداق سینما و مظهر و عصاره آن است. هیچ فرم هنری دیگری همچون وسترن نتوانست با معدودترین و کم شمارترین کلیشه‌ها دهه‌ها کار کند و هربار نامکررتر و بکرتر جلوه کند. این ژانر از اوایل قرن بیستم تا دهه 60 میلادی محبوبترین ژانر سینمای هالیوود بود. امروز قصد داریم برترین فیلم های وسترن قرن 21 را به شما معرفی کنیم:

1- جنگوی رها شده (2012)

Django Unchained یک فیلم وسترن آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. بازیگران اصلی این فیلم جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن و ساموئل ال. جکسون هستند. این فیلم برنده 2 جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه شده است و در وب سایت imdb امتیاز 8.4 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام دکتر کینگ شولتز برای به دام انداختن سه برادر خلافکار، یک برده سیاه پوست به نام جنگو را می خرد. پس از اینکه جنگو موفق به کشتن آن خلافکاران می شود، اکنون نوبت دکتر کینگ شولتز است که به جنگو در یافتن همسرش که در چنگ یک مزرعه دار ثروتمند و بی رحم گرفتار شده است، کمک کند.

 جنگوی رها شده

2- از گور برخاسته (2015)

The Revenant یک فیلم آمریکایی در ژانر وسترن متجدد، حماسی به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو می باشد. فیلم‌نامهٔ این فیلم از رمان بازگشته نوشتهٔ مایکل پانک اقتباس شده و بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در 12 بخش نامزد شد و توانست 3 جایزه را از آن خود کند. فیلم از گور برخاسته در وب سایت imdb امتیاز 8 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: این فیلم سرگذشت واقعی یک شکارچی به نام هیو گلس را در قرن نوزدهم میلادی روایت می کند. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که گروهی به رهبری اندرو هنری برای جمع‌آوری پوست گوزن اعزام می‌شوند. این گروه مورد حمله‌ی گروهی از سرخپوست‌ها قرار گرفته و بسیاری از افراد گروه کشته می‌شوند و بقیه گروه سوار بر یک قایق بزرگ شده و فرار می‌کنند. آنها مجبورند تا رسیدن به یک مکان امن به فرار کردن ادامه دهند.

 از گور برخاسته

3- شهامت واقعی (2010)

True Grit یک فیلم امریکایی در ژانر وسترن به کارگردانی برادران کوئن است که بازیگرانی همچون مت دیمون، جف بریجز، جاش برولین و هیلی استاینفلد در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار بود و توانست جایزه فتای بهترین فیلمبرداری را تصاحب کند. این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام نوشته چارلز پورتیس است و در وب سایت imdb امتیاز 7.6 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: متی دختر نوجوانی است که پدرش توسط مردی به نام تام چینی کشته شده است. او در تلاش است تا با همراهی یک کلانتر دائم الخمر و پیر و یک جوان رنجر تگزاسی قاتل پدرش را پیدا کند.

شهامت واقعی

4- قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل (2007)

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford یک فیلم وسترن امریکایی به کارگردانی اندرو دامینیک می باشد و از جمله ستارگانی که در آن به ایفای نقش پرداخته اند، می توان به برد پیت، سام شپارد، کیسی افلک و مری-لوئیز پارکر اشاره کرد. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم برداری در اسکار شد و توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره ونیز و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در حلقه منتقدین فیلم نیویورک و جایزه ستلایت از آن خود کند. این فیلم در وب سایت imdb امتیاز 7.5 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: یک جوان احمق و ترسو به نام باب فورد که تصور می کند مستعد است، در سال 1881 این شانس را پیدا می کند که به همراه برادر بزرگتر خود، چارلی در آخرین سرقت برادران جیمز، شرکت کند.

قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل

5- تصنیف باستر اسکراگز (2018)

The Ballad of Buster Scruggs یک فیلم وسترن آمریکایی به کارگردانی برادران کوئن است و بازیگرانی همچون تیم بلیک نلسون، لیام نیسون، جانجو اونیل، جیمز فرانکو، تاین دالی، تام ویتس و زویی کازان در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در بخش اصلی حضور داشت و برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. فیلم تصنیف باستر اسکراگز در وب سایت imdb امتیاز 7.3 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: شش داستان از زندگی و خشونت در غرب وحشی درباره زندگی یک تفنگدار خواننده، یک سارق بانک، یک مدیر آژانس مسافرتی، یک مکتشف سالخورده، یک واگن قطار و تعدادی جایزه‌بگیر فاسد.

 تصنیف باستر اسکراگز

6- پیشنهاد (2005)

The Proposition یک فیلم جنگل‌نشین وسترن استرالیایی به کارگردانی جان هیلکات و نویسندگی نیک کیو می باشد که بازیگرانی همچون گای پیرس، ری وینستون، امیلی واتسون، جان هرت، دنس هاستون و دیوید ونهام در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه را از جشنواره فیلم ونیز و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از انجمن منتقدان فیلم سن دیگو دریافت کند. فیلم پیشنهاد در وب سایت imdb امتیاز 7.3 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: در دهه 1880 برادران برنز به علت جنايت و اذيت و آزار مردم از دست قانون فراري هستند. دو تن از این برادران دستگیر می شوند و پليس بريتانيايي به یکی از آنها پیشنهاد می دهد که اگر بتواند برادر سوم را بکشد، حاضر از آن دو را از مجازات نجات دهد.

پیشنهاد

7- متخاصمان (2017)

Hostiles یک فیلم درام، ماجراجوی و وسترن امریکایی به کارگردانی اسکات کوپر با بازی کریستین بیل، رزمند پایک، وس استودی، بن فاستر، جاناتان میجرز و تیموتی شالامی است. این فیلم با اقتباس از دست نوشته ای به قلم دونالد ای استوارت ساخته شده است و از افتخارات آن می توان به نامزدی دریافت دو جایزه ساترن و کسب یک جایزه در جشنواره انجمن منتقدان فیلم آستین 2018 اشاره کرد. فیلم متخاصمان در وب سایت imdb امتیاز 7.2 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: یک کاپیتان نامدار ارتشی که خصومت بسیاری با سرخپوستان دارد، در سال 1982 مامور می شود تا رئیس یک گروه سرخپوست و خانواده اش را تا محل زندگی قبلی اش همراهی کند. او که دشمن سرخپوست هاست، اکنون مامور حفاظت از آنها شده است. اما...

 متخاصمان

8- تبر استخوانی (2015)

Bone Tomahawk یک فیلم درام، ترسناک و وسترن محصول دو کشور امریکا و انگلستان است. کارگردان و نویسنده این فیلم اس کریگ زالر می باشد و ستارگانی همچون کرت راسل، پاتریک ویلسون، متیو فاکس، ریچارد جنکینز، لیلی سیمونز، اون جان آکایت، دیوید آرکت و فرد ملامد در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم از نظر فیلمنامه، کارگردانی و عملکرد بازیگران، مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است و از جمله افتخارات آن می توان به نامزدی دریافت یک جایزه ساترن و کسب یک جایزه در جشنواره فنگوریا چینسا 2016 اشاره کرد. این فیلم در وب سایت imdb امتیاز 7.1 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان: این فیلم در غرب وحشی روایت شده است و درباره زندگی یک کلانتر، معاون پیرش و یک تفنگدار است که همراه با یکدیگر عازم مناطق دورافتاده میشوند تا پزشک شهر خود که به دست غارنشینان آدمخوار گرفتار شده است، نجات دهند.

 تبر استخوانی

نظرات
پربازدیدترین خبرها