(تصاویر) ۸ گیاه آپارتمانی رمانتیک با برگ های قلبی شکل

در ادامه زیباترین گیاهان قلبی شکل را مشاهده می کنید.

شناسه خبر: ۳۶۶۹۶۵
(تصاویر) 8 گیاه آپارتمانی رمانتیک با برگ های قلبی شکل

راهنماتو- این روزها نگهداری از گیاهان آپارتمانی به یک سرگرمی لذت بخش در میان مردم تبدیل شده است که علاوه بر زیبایی، رنگ و رویی تازه به فضای خانه می بخشند و محیط را باطراوت می‌کنند. در میان انبوه گیاهان آپارتمانی گیاهانی که برگ های قلبی شکل دارند، از زیبایی خاصی برخوردار هستند. اگر قصد دارید فضای داخل منزل یا محل کار خود را زیباتر کنید و یا یک گیاه آپارتمانی زیبا را به عنوان هدیه برای کسی خریداری کنید، ما خرید گیاهان قلبی شکل را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه زیباترین گیاهان قلبی شکل را مشاهده می کنید:

1- فیلودندرون برگ قلبی

به گزارش راهنماتو، فیلودندرون برگ قلبی یک گیاه خانگی مقاوم و زیبا است که از محبوبیت بالایی در بین علاقمندان به نگهداری گیاهان خانگی برخوردار است. این گیاه بومی مکزیک، برزیل و غرب هند است و با محیط های مختلف سازگار است. گیاه فیلودندرون برگ قلبی در برابر تغییرات محیطی، هر چند کوچک از خود سریعا واکنش نشان داده و با یادآوری زمان رسیدگی به گیاه، به شما کمک می کند تا از ابتلای گیاه خود به بیماری جلوگیری کنید. این گیاه در ابتدا برگ های براق و برنزه ای رنگ دارد، اما بعد از مدتی کوتاه سبز رنگ می شود. طول برگ های آن معمولا 10 تا 15 سانتی متر و ساقه های باریک آن نیز 2 متر یا بیشتر رشد می کنند.

فیلودندرون برگ قلبی

2- سروپژیا

سروپژیا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی زیبا با برگ های قلبی شکل نقره ای رنگ است. این گیاه گوشتی و گلدار و همیشه سبز با نام های مختلفی از جمله شراب شیرین، قلب زاویه دار، دلربا و زنجیره قلب‌ها نیز شناخته می شود. سروپژیا یک گیاه آویزی و آبشاری فوق العاده زیبا است که مقاومت بالایی دارد و طول آن اغلب به 2 متر می رسد. در صورت فراهم کردن شرایط ایده آل نگهداری در اواخر تابستان گلهای کوچک و فانوسی شکلی بر روی این گیاه ظاهر می شود. سروپژیا یک گیاه کمیاب و نسبتا گران قیمت است.

سروپژیا

3- هویا کری

هویا کری یا هویا قلبی یکی از زیباترین گیاهان قلبی شکل است که به نام قلب خوش شانس یا lucky heart نیز شناخته می شود. این گیاه بومی مناطق جنوب شرقی آسیا است و در زادگاه بومی خود در بین خاک و برگ های پوسیده درختان و یا ریشه های پوسیده آن ها رشد می‌کند و از رطوبت موجود در هوا استفاده می کند. هویا کری یک نوع ساکولنت است که می تواند تا 4 متر نیز رشد کند. این گیاه رونده برگ ها و ساقه های ضخیمی دارد و یک گیاه مقاوم به شمار می رود.

هویا کری

4- سرخس قلبی

سرخس قلبی یا همیونیتیس آریفولیا یک گیاه همیشه سبز است که از مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا می آید. این گیاه زیبا بومی آسیای جنوب شرقی است و به محیط های گرم و مرطوب علاقه دارد. گیاه سرخس قلبی علاوه بر زیبایی، از گذشته برای درمان دیابت و انواع خاصی از سرطان نیز مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه در نور غیر مستقیم خورشید و خاک مرطوب بخوبی رشد می کند.

سرخس قلبی

5- آنتوریوم

آنتوریوم یا گل فلامینگو یک گیاه بومی مناطق مرطوب گرمسیری جنگلی در جنوب آمریکا می باشد. این گل زیبا با برگ های قلبی شکل و چرمی براق متعلق به خانواده شیپوری ها است. گل آنتوریوم نماد خونگرمی و مهمان نوازی است و به عقیده برخی موجب خوش شانسی است. دوره گل دهی این گیاه بسیار طولانی است و از جمله گیاهان همیشه گل دار آپارتمانی به شمار می رود. آنتوریوم به نور کمی نیاز دارد و نور مستقیم خورشید می تواند موجب آسیب رساندن به آن شود. همچنین سعی کنید خاک نسبتا مرطوب برای این گیاه فراهم کنید.

آنتوریوم

6- برگ انجیری

برگ انجیری یا Monstera Deliciosa گیاهی با برگ های بزرگ است که در خانه تا ارتفاع یک و نیم متر هم می تواند رشد کند. ارتفاع این گیاه در محیط طبیعی و در جنگل‌های بارانی معمولا به سه متر می رسد. همه برگ های این گیاه قلبی شکل نیستند. اما برگ های جوان آن اغلب ظاهری شبیه یک قلب سبز با روزنه هایی منحصربه فرد دارند. مراقبت از این گیاه گرمسیری نسبتا ساده است و برای رشد به مقدار متوسطی آب و نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

 برگ انجیری

7- هوستا

هوستا گیاه زیبایی با برگ های قلبی شکل است که دوام بالایی دارد. این گیاه اغلب در باغچه نگهداری می شود، اما با فراهم کردن شرایط موردنیاز می توان آنها را در خانه نیز پرورش داد. بیش از 40 گونه مختلف از گیاه هوستا در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام ویژگی های ظاهری خاصی دارند. این گیاهان دوام نسبتا بالایی دارند و برای رشد به مقدار آب متوسط و نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند.

هوستا

8- پپرومیا کاپراتا

پپرومیا کاپراتا یک گیاه لوکس و مینیاتوری از خانواده فلفل‌ها می‌باشد. این گیاه دارای ساقه های کوتاه و برگ های قلبی شکل به رنگ های سبز، قرمز و بنفش است که در فصل تابستان و یا پاییز شکوفا می شود و شاخ و برگ های آن رشد سریعی ندارند. گیاه پپرومیا کاپراتا متعلق به برزیل است و معمولا تا حدود 20 سانتی متر رشد می کند. این گیاه بیش از 1000 گونه مختلف دارد که اغلب آنها نگهداری آسانی دارند. یکی از نکاتی که در نگهداری این گیاه باید به آن توجه کرد، این است که رطوبت بیش از حد خاک موجب آسیب رسیدن به آن می شود. این گیاه برای رشد به نور کم و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

پپرومیا کاپراتا

نظرات
پربازدیدترین خبرها