۱۰ گیاه آپارتمانی که امواج مضر وایفای را به خود جذب می کنند

طبق آخرین تحقیقات ناسا، گیاهانی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، می توانند به کاهش و جذب این تشعشعات مضر کمک کنند.

شناسه خبر: ۳۶۷۱۲۷
10 گیاه آپارتمانی که امواج مضر وایفای را به خود جذب می کنند

راهنماتو- رایانه، تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های بازی ویدئویی و لوازم خانگی هوشمند می توانند از طریق امواج وایفای به صورت بی سیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تجهیزاتی که از این فناوری استفاده می کنند، امواج الکترومغناطیسی (EMF) از خود ساطع می کنند. از جمله لوازم خانگی دیگری که این امواج را از خود ساطع می کنند، می توان به تلفن های بی سیم، دستگاه های بلوتوثی و ریموت کنترل درب باز کن اشاره کرد. طبق آخرین تحقیقات ناسا، گیاهانی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، می توانند به کاهش و جذب این تشعشعات مضر کمک کنند:

1- انواع کاکتوس

به گزارش راهنماتو، یکی از گیاهان موثر در جذب پرتوهای EMF کاکتوس ها هستند. از آنجایی که تشعشعات EMF در یک خط مستقیم حرکت می‌کنند، برای تاثیر بیشتر، توصیه می شود گیاه را مستقیماً بین خود و دستگاه ساطع کننده این تشعشات قرار دهید.

انواع کاکتوس

2- سانسوریا

سانسوریا یکی از موثرترین گیاهان آپارتمانی در جذب تشعشعات است. این گیاه محبوب همچنین با تولید اکسیژن در شب و حذف بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلین و تولوئن به تصفیه هوا نیز کمک می کند. به گفته دانشمندان، سانسوریا می تواند بیش از 100 نوع سم موجود در محیط اطراف را به خود جذب کند. آنها همچنین دریافتند که سانسوریا یک ضد آلاینده است که می تواند در مواردی به عنوان پادزهر برای اشکال خاصی از تشعشعات مورد استفاده قرار گیرد. توصیه می شود این گیاه را در نزدیکی روتر وای فای یا سایر دستگاه هایی که مقادیر بالایی تابش EMF از خود ساطع می کنند، قرار دهید.

سانسوریا

3- سرخس مارچوبه

سرخس مارچوبه گیاهی با شاخ و برگ های بسیار زیبا است که به راحتی می توان آن را در خانه پرورش داد. این گیاه بوی بسیار خوبی دارد و رنگ سبز روشن آن زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد. اگرچه این موضوع اثبات نشده است، اما گفته می شود که گیاه سرخس مارچوبه توانایی جذب مقداری تشعشعات الکترومغناطیسی را دارد. همچنین در گذشته نیز از خواص آنتی اکسیدانی این گیاه برای کمک به افرادی که در معرض انواع خاصی از تابش گاما قرار گرفته بودند، استفاده می شده است که ممکن است شایعه جذب تشعشات نیز از این موضوع ناشی شده باشد.

سرخس مارچوبه

4- فلفل بیتِل

محققان دپارتمان بیوشیمی انستیتوی علوم پایه پزشکی در کلکته هند با بررسی عصاره گیاه فلفل بیتِل دریافتند که این عصاره قادر است به روشی موثر از شکستن رشته DNA ناشی از تشعشعات جلوگیری کند. آنها ثابت کردند که عصاره این گیاه می تواند در شرایط خاص از DNA محافظت کند. آنها می گویند فلفل بیتِل گیاهی بسیار موثر در جذب تشعشعات محیطی می باشد.

فلفل بیتِل

5- گیاه گندمی (عنکبوتی)

گیاه گندمی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که توانایی جذب مقدار زیادی آلودگی را دارد. این گیاه حتی قادر است گازهای مضر مانند اسید فرمیک و آلدهید را از محیط پاکسازی کند. به علت توانایی شگفت انگیز گیاه گندمی در پاکسازی آلودگی های محیطی، اعتقاد بر این است که این گیاه در جذب تشعشعات نیز می تواند موثر واقع شود.

گیاه گندمی

6- فیکوس لیراتا (گیاه برگ کمانچه)

اگرچه شواهد روشنی مبنی بر اینکه گیاه برگ کمانچه می تواند تشعشعات را جذب کند، وجود ندارد، اما مدت هاست که این گیاه علاوه بر پاک کننده هوا از آلودگی، به عنوان جاذب تشعشعات نیز شناخته می شود. این موضوع احتمالا به علت مقدار آبی است که این گیاه در برگ های خود ذخیره می کند.

فیکوس لیراتا

7- گیاه سنگ لوتوس

گیاه سنگ لوتوس یکی از موثرترین گیاهان در تصفیه هواست و به عقیده برخی، این گیاه قادر است در جذب برخی تشعشات نیز موثر واقع شود.

گیاه سنگ لوتوس

8- نخل اریکا

نحل اریکا یکی از زیباترین نخل ها برای نگهداری در منزل، ادارات، شرکت ها و بانک هاست که قادر است فضای اطراف خود را از سموم و آلودگی ها پاکسازی کند. این گیاه همچنین می تواند مقداری بخار آب از خود خارج کند و توانایی خنک کنندگی محیط را دارد. اگرچه توانایی جذب تشعشعات توسط این گیاه اثبات نشده است، اما توانایی آن در بهبود کیفیت هوای محیط مطمئنا به کاهش آلودگی، چه الکترونیکی و چه غیر الکترونیکی منجر خواهد شد.

نخل اریکا

9- آلوئه ورا

آلوئه ورا واقعا یک گیاه فوق العاده است که علاوه بر زیبایی، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. این گیاه قادر است با از بین بردن فرمالدئید و بنزن موجود در هوا، به تصفیه آن کمک کند. علاوه بر این گفته می شود که گیاه آلوئه ورا می تواند برخی از تشعشات محیط را نیز به خود جذب کند.

 آلوئه ورا

10- گل آفتابگردان

گل آفتابگردان یکی از موثرترین گیاهان در جذب تشعشعات است. حتی گفته می شود پس از حادثه چرنوبیل، در مزارع آن منطقه میلیون‌ها گل آفتابگردان برای کمک به جذب تشعشعات کاشته شد. اگرچه آفتابگردان یک گیاه آپارتمانی محسوب نمی شود، ولی کاشت آن در حیاط خانه یا محل کار می تواند در جذب تشعشات موثر واقع شود.

گل آفتابگردان

نظرات
پربازدیدترین خبرها