۸ فیلم ترسناک بر اساس داستان واقعی که دیدنشان دل شیر می خواهد!

امروز قصد داریم بهترین فیلم های ترسناک جهان، که با الهام از واقعیت ساخته شده اند را به شما معرفی کنیم.

شناسه خبر: ۳۶۷۴۲۰
8 فیلم ترسناک بر اساس داستان واقعی که دیدنشان دل شیر می خواهد!

راهنماتو- «این فقط یک فیلم است» احتمالاً شما هم این عبارت را در حین تماشای یک فیلم ترسناک دیده اید و یا با خود تکرار کرده اید. این جمله یک مانترا است که از حملات پانیک ناشی از ترس تماشای فیلم های ترسناک جلوگیری می کند. حال تصور کنید که یک فیلم فقط یک فیلم نباشد و بر اساس داستان های واقعی ساخته شده باشد. وقتی یک فیلم بر اساس داستان های واقعی ساخته شده باشد، همه چیز متفاوت می شود. نزدیک بودن داستان یک فیلم ترسناک به واقعیت، به این معناست که این فیلم برای یک شخص دیگر جهنم واقعی بوده است. امروز قصد داریم بهترین فیلم های ترسناک جهان، که با الهام از واقعیت ساخته شده اند را به شما معرفی کنیم:

1- جن گیر- The Exorcist (1973)

کارگردان: ویلیام فریدکین

ستارگان: الن برستین، ماکس فون سیدو، جیسون میلر، لی جی. کاب و لیندا بلر

امتیاز آی ام دی بی: 8.1 از 10

ژانر: ترسناک، فراطبیعی

خلاصه داستان: کریس مک‌نیل یک بازیگر زن مشهور، دختری دارد که دچار تشنج شدید شده است و پزشکان از درمان او ناتوان مانده اند. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به دخترش کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس انجام می دهد، متوجه می شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده است. آنها باید به کلیسا بروند و مراحل جن گیری را انجام دهند. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی یک فرد 14 ساله که کشیش‌های کاتولیک در طی یک سال چندین بار او را جن گیری کردند، ساخته شده است. فیلم جن گیر در چهل و ششمین مراسم جایزهٔ اسکار، نامزد 10 اسکار بود که نهایتاً موفق به کسب 2 اسکار در رشته‌های «بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی» و «بهترین صدا» شد.

 جن گیر

2- احضار- The Conjuring (2013)

کارگردان: جیمز وان

ستارگان: پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، ران لیوینگستون، لیلی تیلور

امتیاز آی ام دی بی: 7.5 از 10

ژانر: ترسناک، معمایی، هیجان انگیزین

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی زن و شوهری به نام Carolyn و Roger می باشد که تصمیم به زندگی در یک خانه ی ویران شده واقع در جزیره Rhode می گیرند. اما با شروع به زندگی در این خانه اتفاقات غیرمعمولی روی می دهد. روزی Carolyn با یادداشتی از طرف خانواده قبلی که در این خانه زندگی می کردند، مواجه می شود که در آن به وجود نیروهای شیطانی در این خانه و کل این منطقه اشاره می کند. داستان این فیلم بر اساس یک سری اتفاقات واقعی در سال 1971 ساخته شده است. این فیلم برنده 15 جایزه و نامزد دریافت 22 جایزه شده است.

 احضار

3- فانوس دریایی- The Lighthouse (2019)

کارگردان: رابرت اگرز

ستارگان: رابرت پتینسون، ویلم دفو

امتیاز آی ام دی بی: 7.4 از 10

ژانر: درام، ترسناک، روانشناختی

خلاصه داستان: داستان این فیلم در اواخر قرم هجدهم میلادی رخ می دهد. دو نگهبان فانوس دریایی در یک جزیزه ی دورافتاده و اسرار آمیز در نیوانگلند زندگی می کنند. یکی از آنها که تازه استخدام شده است، ناچار است کارهای دشواری مانند سابیدن و روغن کاری دستگاهها و مرتب نمودن انبارهای مختلف را انجام دهد. فرد دیگر که قدیمی تر است، حق دارد به محل فانوس وارد شود. محلی اسرار آمیز که به نظر می رسد، ویک در آن تحت تاثیر نیرویی خاص قرار می‌گیرد. پس از مدتی اتفاقات شومی برای آنها رخ می دهد که زندگی شان را دگرگون می کند. این فیلم از یک رویداد واقعی به نام تراژدی فانوس کوچک که در سال 1801 برای دو نگهبان فانوس به نام ‌های توماس هاول و توماس گریفیث رخ داد، الهام گرفته شده است. فیلم فانوس دریایی نامزد دریافت 4 جایزه و برنده 6 جایزه شده است.

 فانوس دریایی

4- احضار 2 - The Conjuring 2 (2016)

کارگردان: جیمز وان

ستارگان: پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، فرانسیس اوکانر و سایمن مک‌برنی

امتیاز آی ام دی بی: 7.3 از 10

ژانر: ترسناک، فراطبیعی

خلاصه داستان: این فیلم دنبالهٔ فیلم ترسناک احضار می‌باشد که در سال 2013 اکران شد. پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا یکبار دیگر نقش دو متخصص مسائل ناشناخته به نام‌های اِد و لورِن وارن (بر اساس واقعیتی نقل شده از همین زوج) را ایفا می‌کنند. فیلم احضار 2 فروش 320 میلیون دلاری موفقی داشت و توانست در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را به دست آورد که از جمله آنها می توان به نامزدی دریافت یک جایزه ساترن و کسب یک جایزه در جشنواره گلدن تریلر اواردز 2016 اشاره کرد.

احضار 2

5- یک جنایت آمریکایی - An American Crime(2007)

کارگردان: تامی اوهاور

ستارگان: الیوت پیج، کاترین کینر،هیلی مک‌فارلند، آری گرینر

امتیاز آی ام دی بی: 7.2 از 10

ژانر: درام، جنایی

خلاصه داستان: این فیلم بر اساس داستان واقعی شکنجه و قتل سیلویا لایکنس توسط یک زن خانه دار اهل ایندیاناپلیس به نام گرترود بانیسزوسکی ساخته شده است. این زن فقیر شش فرزند دارد. مشکلات مالی باعث می شود او به نقطه ی فروپاشی روانی برسد و یکی از فرزندانش را به قتل برساند. همین موضوع موجب وحشت غیرقابل انکار سایر فرزندانش می شود. این فیلم نامزد دریافت سه جایزه امی ساعات پربیننده، گلدن گلوب و جایزهٔ انجمن نویسندگان آمریکا شده است.

یک جنایت آمریکایی

6- جن گیری از امیلی رز - The Exorcism of Emily Rose (2005)

کارگردان: اسکات دریکسون

ستارگان: لورا لینی، جنیفر کارپنتر، تام ویلکینسون و کلم فیور

امتیاز آی ام دی بی: 6.7 از 10

ژانر: درام، حقوقی، ترسناک، فراطبیعی

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی زندگی یک دختر نوزده ساله به نام امیلی رز را روایت می کند که بر اثر کم آبی، سوءتغذیه و همچنین جراحتهای ناشی از مراسم جنگیری توسط یک کشیش کاتولیک به نام پدر مور، جان خود را از دست می دهد. این کشیش به اتهام قتل بازداشت شده و در دادگاه مورد محاکمه قرار میگیرد اما... این فیلم در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به کسب یک جایزه ساترن و نامزدی دریافت چهار جایزه در جشنواره فنگوریا چینسا 2006 اشاره کرد.

جن گیری از امیلی رز

7- زودیاک - Zodiac (2007)

کارگردان: دیوید فینچر

ستارگان: جیک جیلنهال، مارک رافلو، رابرت داونی جونیور و آنتونی ادواردز

امتیاز آی ام دی بی: 7.7 از 10

ژانر: معمایی، مهیج، ترسناک

خلاصه داستان: این فیلم داستان قتل های واقعی را روایت می کند که به دست یک قاتل زنجیره‌ای انجام می شود. فیلم زودیاک نه تنها از حوادث واقعی الهام گرفته است، بلکه تلاشی است برای به تصویر کشیدن حوادث تاریخی، به همان شکلی که در واقعیت رخ داده‌اند. زودیاک جنایات واقعی دهه‌های 1960 و 1970 ارتباط قاتل با پلیس و مطبوعات را به تصویر می‌کشد.

 زودیاک

8- تماشاگر - The Watcher (2022)

کارگردان: کلوئی اوکونو

ستارگان: مایکا مونرو، کارل گلاسمن، بورن گورمن

امتیاز آی ام دی بی: 6.5 از 10

ژانر: ترسناک، روان شناختی

خلاصه داستان: در سال 2018 مقاله‌ای نوشته ریوز وایدمن به چاپ رسید که در آن، داستان واقعی و ترسناک درک و ماریا را روایت می کرد که در خانه رویاییشان با نامه های تهدید آمیز و عجیبی روبرو می شوند. این زوج در سال 2014 به خانه‌ای در نیوجرسی نقل مکان می‌کنند و در آنجا نیز نامه هایی تهدید آمیز دریافت می کنند. این فرد ادعا می کند که بر تمام اتفاقات این خانه نظارت می کند و همین اتفاقات برای اهالی قبلی خانه نیز رخ داده است.

تماشاگر

نظرات
پربازدیدترین خبرها