(ویدئو) مخوف ترین تانک های تاریخ جهان

در این مطلب مروری بر خطرناک ترین تانک های تاریخ جهان داریم.

شناسه خبر: ۳۶۷۵۲۹
(ویدئو) مخوف ترین تانک های تاریخ جهان

پارسینه نوشت؛ در طول تاریخ، تانک های زیادی ساخته و طراحی شده اند اما در ادامه با مخوف ترین تانک های تاریخ جهان آشنا می شوید.

لئوپارد۱؛ تانکی برای نبردهای سنگین

لئوپارد ۱ ساخت آلمان تانکی برای میدان نبردهای سنگین است که در دهه ۱۹۶۰ طراحی و تولید شد. این تانک با ۴ خدمه ، دارای یک بدنه معمولی است که توسط یک دیوار نسوز به یک محفظه موتور در عقب و یک محفظه خدمه به جلو تقسیم شده است. کل برجک به صورت یک تکه ریخته می شود.

در این تانک، مخزن را می توان برای استفاده در یک محیط جنگ هسته ای-بیولوژیکی-شیمیایی آب بندی و تحت فشار قرار داد.

لئوپارد 1 قادر است سرعت جاده ای پایدار ۴۰ مایل در ساعت را داشته باشد و برد آن ۳۷۲ مایل است

تسلیحات اصلی این تانک، یک تفنگ اصلی ۱۰۵ میلی متری ۱.۷ و دو مسلسل ۷.۶۲ میلی متری است.

تانک چلنجر ۲؛ بی رقیب در میدان

چلنجر ۲ یک تانکی مخوف است که برای نابودی تانک های دیگر طراحی شده است. این تانک توسط ارتش بریتانیا در عملیات در بوسنی و هرزگوین، کوزوو و عراق مورد استفاده قرار گرفته است و هرگز آسیب چندانی ندیده است.

این تانک انگلیسی از ژوئیه ۱۹۹۴در ارتش خدمت کرده است. در مجموع ۴۰۸ دستگاه از آن برای نیروی زمینی بریتانیا و ۳۸ دستگاه برای ارتش سلطنتی عمان تولید شده‌است. چلنجر ۲ ، محصول بازطراحی کلی تانک چلنجر ۱ است.

وزن این تانک قدرتمند با ۴ خدمه، ۶۲.۵ تن است و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر در ساعت می رسد.

سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود.

تانک شرمن، ارزان و قابل اعتماد

تانک شرمن پرکاربردترین تانک آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود. بیش از ۵۰۰۰۰ شرمن بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ تولید شد. آنها در تمام نبردهای رزمی، نه تنها توسط ایالات متحده، بلکه توسط بریتانیای کبیر، فرانسه آزاد، چین و حتی اتحاد جماهیر شوروی استفاده شدند.

نقش اصلی تانک شرمن پشتیبانی پیاده نظام، پیشروی حملات و همچنین تقویت مواضع دفاعی بود. اگرچه اغلب در برابر همتایان آلمانی خود شکست می‌خوردند، اما نگهداری از شرمن‌ها آسان‌تر بود و به عنوان یک تانک مجهز شناخته می شدند.

تسلیحات اصلی تانک شرمن امریکا، توپ ۷۵ میلی‌متری است و همچنین دارای ۲ تیر بار روی بدنه و برجک است.

تانک آبرامز؛ مانورپذیر در زمین ناهموار

تانک جنگی آبرامز توسط شرکت کرایسلر دیفنس در دهه ۱۹۷۰ برای جایگزینی با تانک های قدیمی ام ۶۰ پاتن طراحی شد و خدمت خود را در سال ۱۹۸۰ آغاز کرد. نخستین نمونه اولیه دارای توپ ۱۰۵ میلی متری بود.

این تانک به حفاظت برتر خدمه (شامل شیمیایی/بیولوژیکی/هسته ای)، ذخیره ایمن مهمات برای جلوگیری از انفجار، سرعت و مانورپذیری در زمین ناهموار و تهویه کارآمد شناخته شده است. همچنین به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و برجک آن می تواند ۳۶۰ درجه در ۹ ثانیه بچرخد. می تواند از موانعی به ارتفاع ۴ فوت بالا برود و از یک خندق با عرض ۹ فوت عبور کند. سرعت آن ۴۵ مایل در ساعت است. تعداد تولید شده آن چیزی بیش از ۲۰۰۰ عدد است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها