کیک ۱۲ قاشقی بلدی؟!

خیلی از آدمها فکر می‎کنند کیک پختن کار سختی است اما کیک پختن ذوق و عشق می‌خواهد.

شناسه خبر: ۳۶۷۶۹۴
کیک ۱۲ قاشقی بلدی؟!

راهنماتو- «کیک دوست نداری؟! مگه می‌شه؟! کیک پختن چی؟!»

خیلی از آدمها فکر می‎کنند کیک پختن کار سختی است و باید خیلی دقت کنند مبادا بسوزد، موادش کم و زیاد شود، بعضی‌ها هم می‌گویند فر خوب لازم دارد و قالب‌های متفاوت. اما هیچ‌کدام این‌ها مهم نیست، کیک پختن ذوق و عشق می‌خواهد.

به گزارش راهنماتو، اینکه عطر کیک تازه توی خانه بپیچد و یک چای یا قهوه کنارش بگذارید و با عزیزان‌تان میل کنید وسوسه‌انگیز نیست؟ قطعا هست! این کیک خیلی ساده‌تر از آن است که بخواهید نادیده‌اش بگیرید! اصلا یادداشت هم نکردید به خاطر ۱۲ قاشقی بودن مقادیرش توی ذهن‌تان می‌ماند، پس این چند خط را بخوانید و یادداشت کنید و مهم‌تر از همه به آن عمل کنید. عصرهای تابستان حیف است الکی بگذرند و هدر شوند!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

۳ عدد

نمک کمی
وانیل

نصف قاشق چایخوری

شکر

۱۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

۱۲ قاشق غذاخوری

شیر

۱۲ قاشق غذاخوری

آرد

۱۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر

۲ قاشق چایخوری

رنده‌ی پوست لیمو

یک عدد

آب لیموی تازه

نصف یک عدد

خوب دقت کن:

تخم‌مرغ‌ها و شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا شکل کرم‌رنگ و پف‌آلودی به خود بگیرد. اصل‌کاری‌ترین بخش پختن کیک همین مرحله است! بقیه‌اش خیلی ساده است! روغن و شیر و پوست لیمو و آب لیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

حالا نوبت اضافه‌کردن آرد است. همیشه یادتان باشد برای هر مدل کیکی، آرد را حتما الک کنید. ۳ بار الک‌کردن باعث می‌شود تمام ناخالصی‌های آرد جدا شود و بافت منسجم‌تری از کیک‌تان تحویل بگیرید. آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کنید که یکدست شود و به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید. لازم نیست خیلی هم بخورد چون پف کیک می‌خوابد.

قالب کیک‌تان را آماده کنید. اگر کاغذ روغنی دارید که چقدر عالی، کف ظرف را با آن بپوشانید، اگر هم ندارید اصلا مساله‌ای نیست، کف قالب را با فرچه خوب چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید.

برای اینکه کیک درست کردن‌تان توی ذوق‌تان نزند لطفا همه‌ی نکات ریز اما مهم را رعایت کنید. یکی از آن نکات ریز روشن کردن فر ۱۵ دقیقه جلوتر است. داخل فر که گرم باشد کیک خیلی بهتر می‌پزد و نتیجه‌ی دلخواه‌تان را به شما می‌دهد. قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید. صدای بوق فر که بلند شد یک سیخ چوبی داخل بافت کیک قرار دهید اگر از مواد کیک چیزی به آن نچسبید یعنی وقت بیرون آوردنش است اما اگر دیدید هنوز پخت آن کامل نشده ۱۰ دقیقه دیگر به آن زمان بدهید. این به خاطر تفاوت فرهای مختلف است و اصلا مشکلی نیست.

- بوی وانیل و لیمو توی خانه پیچیده است، نه؟! بله تبریک می‌گویم شما کیک خوشمزه‌تان را پختید. نوش جان.

نظرات
پربازدیدترین خبرها