بدون این لوازم به دل طبیعت نرو!

در ادامه قصد داریم به معرفی ضروری ترین لوازم کمپینگ بپردازیم.

شناسه خبر: ۳۶۸۳۱۳
بدون این لوازم به دل طبیعت نرو!

راهنماتو- کمپینگ در طبیعت تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز در زندگی پرمشغله امروزی است که به شما کمک می کند با فاصله گرفتن از زندگی معمول دغدغه ها را به فراموشی سپرده و اوقات فراغت خوشی را سپری کنید. در هنگام کمپینگ می توانید در طبیعت چادر بزنید و یا در کاروان سراها و اقامتگاه های بومگردی اقامت کنید.

به گزارش راهنماتو، ترکیب کمپینگ با پیاده‌روی، کوه‌نوردی، ماهیگیری، رفتینگ در آب‌های خروشان و کایاک سواری بهترین تجربه را در سفر برای شما به ارمغان می آورد. در سفرهای طبیعت‌گردی اگر لوازم مورد نیاز را از قبل تهیه نکرده باشید دچار مشکل خواهید شد. از این رو جمع‌آوری لوازم طبیعت‌گردی و کمپینگ از مهم‌ترین مراحل سفر به شمار می‌رود. در ادامه قصد داریم به معرفی ضروری ترین لوازم کمپینگ بپردازیم. با ما همراه باشید:

1- چادر مسافرتی

اگر قصد دارید شب را در طبیعت بگذرانید، به همراه داشتن چادر را فراموش نکنید. چادر کمپینگ در حین سفر برای شما حکم خانه و سرپناه را دارد. راحتی و ظرفیت از جمله مواردی هستند که پیش از خرید چادر باید به آنها توجه کنید.

چادر

2- کیسه خواب

کیسه خواب یکی از لوازم ضروری کمپینگ است که امکان استفاده از یک رختخواب گرم و نرم در دل طبیعت را برای شما فراهم می کند. خواب آرام و کافی در سفر موجب شادابی و لذت بردن هر چه بیشتر از سفر شده و از شما در برابر سرما، رطوبت، حشرات و حیوانات محافظت می کند.

کیسه خواب

3- آستر کیسه خواب

در صورت استفاده از یک آستر برای کیسه خواب خود می‌توانید به طور منظم آستر را بشویید و نیازی به شستشوی مداوم کیسه خواب خود نخواهید داشت. زیرا با شستن مداوم کیسه خواب منجر به کم شدن عمر آن خواهید شد.

 آستر کیسه خواب

4- بالش

بالش یکی دیگر از لوازم ضروری برای استراحت در سفر است. یک بالش سفری مناسب مانند کیسه خواب به شما کمک می کند تا خواب راحتی داشته باشید و خود را برای ادامه سفر آماده کنید.

بالش

5- کوله پشتی

یک کوله پشتی مناسب کمپینگ با داشتن فضای کافی برای کیسه خواب، کیسه آب و ... برای گذراندن یک کمپینگ خوب ضروری است. کوله پشتی مناسب کمپینگ باید سبک باشد، به پشت شما فشار وارد نکند و موجب تعریق زیاد نشود.

کوله پشتی

6- چراغ قوه

چراغ های کمپینگ انواع مختلفی دارند که هر کدام کارکرد خاصی دارد. از جمله این چراغ ها می توان به اینورتر، چراغ پیشانی، چراغ قوه دستی و کمپ لایت اشاره کرد.

 چراغ قوه

7- جعبه کمکهای اولیه مسافرتی

کمپینگ و سفر به طبیعت به دلیل شرایط خاص عدم دسترسی به پزشک می تواند برای همه خطرناک باشد. به همراه داشتن کیف کمک های اولیه یکی از ضروریات سفر به طبیعت است که در صورت بروز حادثه به کمک شما می آید.

جعبه کمکهای اولیه مسافرتی

8- فلاسک

داشتن یک فلاسک مناسب برای نگهداری آب و غذا در سفر ضروری است. فلاسک تنها برای نگهداری آب جوش و چای طراحی نشده است و می توانید از آن برای نگهداری غذاهای مایع داغ نظیر سوپ نیز استفاده کنید.

 فلاسک

9- اجاق گاز مسافرتی

یک اجاق گاز مسافرتی به تهیه غذای سالم در سفر کمک می کند. این اجاق ها اندازه کوچکی دارند و سبک هستند و علاوه بر پخت و پز در شرایط سخت و برفی نیز به گرم نگه داشتن شما کمک می کنند.

 اجاق گاز مسافرتی

10- فیلتر تصفیه آب

از آنجایی که در کمپینگ ممکن است به آب تصفیه شده دسترسی نداشته باشید و ناچار شوید از آب رودخانه و دریاچه استفاده کنید، یک فیلتر تصفیه آب می تواند با از بین بردن رسوب و آلودگی ها آب آشامیدنی سالم در اختیار شما قرار دهد.

فیلتر تصفیه آب

11- ظروف پخت و پز

قابلمه و ظروف پخت و پز مسافرتی سبک و کم جا از دیگر لوازم ضروری کمپینگ هستند که نباید به همراه داشتن آنها را فراموش کنید.

ظروف پخت و پز

12- دوش سفری

در سفر و شرایطی که به حمام دسترسی ندارید، یک دوش سفری می تواند ناجی شما باشد. این دوش ها با داشتن مخزن و کیسه جاذب گرما، آب گرم را در اختیار شما قرار می دهند و به راحتی در کوله پشتی شما جای می گیرند.

دوش سفری

13- صندلی مسافرتی

صندلی های مسافرتی تاشو هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و شما می توانید به راحتی آنها را در طبیعت و سفر به همراه خود ببرید. اگر با نشستن طولانی مدت در روی زمین مشکل دارید، خرید یک صندلی سفری برای شما ضروری خواهد بود.

 صندلی مسافرتی

14- کرم ضد آفتاب

حتی اگر هوا ابری باشد، باز هم شما از اشعه های مضر خورشید در امان نخواهید بود. از این رو به همراه داشتن یک کرم ضد آفتاب خوب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی در سفر به طبیعت ضروری است.

 کرم ضد آفتاب

15- حوله مسافرتی

اگر قصد حمام کردن در کمپینگ را دارید، قطعا حوله یکی از لوازمی است که باید به همراه داشته باشید.

حوله مسافرتی

از جمله دیگر مواردی که باید در کمپینگ با خود همراه داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شارژر خورشیدی یا پاور بانک
  • شامپو خشک
  • دستمال مرطوب
  • ضد عفونی کننده دست
  • مسواک و خمیر دندان
  • کیسه زباله
  • پماد ضد گزش حشرات
نظرات
پربازدیدترین خبرها