سازنده Roblox به دنبال ۱ میلیارد بازیکن روزانه

شرکت روبلاکس توی گزارش مالی اخیر خود، برای فصلی که تا ۳۰ ژوئن ادامه داشته، رشد درآمدی را اعلام کرده است.

شناسه خبر: ۳۶۸۳۱۸
سازنده Roblox به دنبال 1 میلیارد بازیکن روزانه

راهنماتو - روبلاکس توی گزارش مالی اخیر خود، برای فصلی که تا 30 ژوئن ادامه داشته، رشد درآمدی رو اعلام کرده، اما به خودی خود افت‌هایی هم داشته. همچنین اعلام شده که تعداد کاربران روزانه فعال (Daily Active Users) نسبت به سال قبل 25% افزایش پیدا کرده و به 65.5 میلیون کاربر رسیده، که یعنی تونستن به هدفی که 1 میلیارد بازیکن فعال دارن، نزدیک تر بشن.

به گزارش راهنماتو، این شرکت توی نامه‌ای برای سهامدارانش در کنار گزارش درآمدی گفته: "با توجه به تنوع جغرافیایی و سنی از مخاطبان ما، به همراه سرمایه‌گذاری‌هایی که در محصولاتمون داشته‌ایم، مطمئنیم که داریم یک پلتفرم را ایجاد می‌کنیم که در طول زمان ممکنه به پشتیبانی از یک میلیارد بازیکن فعال در روز برسه."

اما به نظر می‌رسه تبدیل کاربرای رایگان به بازیکنان پردرآمد هنوز یک چالش باقی مونده، چون میانگین مبالغ رزرو شده برای هر بازیکن فعال به 11.92 دلار کاهش پیدا کرده، که هفتمین افت در این معیار در طی هشت فصل گذشته‌ رو داشته است.

در طول سال 2023، روبلاکس داره نقش خودش رو به عنوان یک هاب مجازی برای کسب‌وکارها و برندها در دنیای واقعی تثبیت می‌کنه. به عنوان مثال، در فوریه، دیو اند باسترز "ورود خود به دنیای متاورز" رو اعلام کرد و "تجربه‌های چندکاربره‌ای رو معرفی کرد که به دوستان این امکان رو می‌داد تا با هم بازی کنند و به شکل‌های نوآورانه‌ای به یکدیگر وصل شوند." همچنین، در ژانویه، H&M با ایجاد فضای تعاملی به نام H&M Looptopia حضور مجازی خودش رو به نمایش گذاشت که در این فضا بازیکنان با مواد و طرح‌ها بازی می‌کردند تا لباس‌های مجازی برای آواتارهای خودشون طراحی کنن. میشه گفت این عنوان و VR Chat تونستن در طی چند سال اخیر تبدیل به بهترین ارائه دهنده تجربه های مجازی بشن، به طوری که حتی شرکت بزرگی مثل Meta که قبلا با اسم فیسبوک شناخته میشد نتونست خودشو در این فضا با Meta Verseای که ارائه دادن جا بدن و خیلی سریع علارقم تمامی سرمایه گذاری هایی که روش شد، شکست خورد و از این صحنه به کنار رفت.

سال جاری هم به تغییرات در سیاست‌های تبلیغاتی روبلاکس پرداخته، از جمله پنهان کردن تبلیغات برای کاربران زیر ۱۳ سال و ممنوعیت تبلیغات نامناسب و نسبتا حال به هم زن.

پس با توجه به پیشرفت های Roblox نسبت به سال های گذشته و همچنین پیشرفت هایی که در زمینه قابل دسترسی بودن این بازی برای کاربرای خودشون انجام دادن میشه گفت این بازی در آینده نزدیک از عنوان یک بازی فراتر رفته و میتونه به فضایی تعاملی برای کاربرای خودش تبدیل بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها