(ویدئو) آیا می توان یک هواپیمای آواکس را هدف قرار داد؟

گرانترین و مهمترین هواپیمای شناسایی نظامی جهان یعنی آواکس را می توان ساقط کرد؟

شناسه خبر: ۳۶۸۴۹۴
(ویدئو) آیا می توان یک هواپیمای آواکس را هدف قرار داد؟

راهنماتو- هواپیمای آواکس، نوعی هواپیمای شناسایی نظامی است که در اصل نوعی رادار هوایی برای شناسایی و بررسی هرگونه تجهیزات نظامی از جمله هواپیماها، کشتی ها و حتی زیردریایی هاست.

به گزارش راهنماتو، آواکس یکی از مهمترین و حیاتی ترین تجهیزات شناسی برای هر نیروی نظامی محسوب می شود اما یک سوال در اینجا مطرح است؛ این این هواپیما را می توان هدف قرار داد؟

احتمالا خیلی سریع پاسخ بدهید که بله می توان هواپیمای آواکس را هدف قرار داد ولی با وجود درستی پاسخ شما موضوع به همین سادگی هم نیست. آواکس یکی از مجهزترین سیستم های شناسایی نظامی را در خود جای داده است بنابراین هر حمله به سمت آن از همان ابتدا شناسایی خواهد شد. همچنین این هواپیما به طور معمول با سیستم جنگ الکترونیک در زمین مرتبط است پس این هواپیما به خوبی می تواند از منحرف کردن این حملات بهره بگیرد.

آواکس همچنین در لایه های نزدیکتر به خود نیز از چندین سیستم دفاعی بهره می برد. سیستم ضد موشکی حرارتی و همچنین اسکورت شدن با جنگنده های رهگیر از جمله این لایه های دفاعی نزدیک آواکس است.

به عبارت بهتر هدف قرار گرفتن هواپیمای آواکس امری تقریبا غیر ممکن محسوب می شود و آمارها نیز نشان می دهد که چنین هواپیماهایی به ندرت توسط نیروهای دشمن هدف قرار گرفته اند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها