سازنده ماد FiveM بخشی از Rockstar Games شد

گویا راکستارگیمز برنامه های بزرگی برای بخش آنلاین بازی بعدی GTA دارد.

شناسه خبر: ۳۶۸۴۲۷
سازنده ماد FiveM بخشی از Rockstar Games شد

راهنماتو- به نظر می‌رسه که Rockstar Games در مورد Grand Theft Auto 6 قصد داره یک سری تغییراتی رو بخش آنلاین این بازی اعمال کنه، چرا که اخیراً شرکت Cfx.re، سازنده مادهای FiveM و RedM برای Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 رو خریداری کرده.

به گزارش راهنماتو، Rockstar در یک بیانیه اعلام کرده که :"در چند سال گذشته، با هیجان تماشا کرده‌ایم که جامعه خلاق Rockstar راه‌های جدیدی برای گسترش امکانات Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 پیدا کرده‌اند، به ویژه از طریق ایجاد سرورهای مخصوص ایفای نقش در این بازی ها. به عنوان یک راه برای حمایت بیشتر از این تلاش‌ها، تازه‌ترین سیاست ما در مورد مادها را به طور رسمی برای ترکیب کردن مادهای ایجاد شده توسط جامعه خلاق این بازی تغییر داده‌ایم. ... با همکاری با تیم Cfx.re، ما آن‌ها را در پیدا کردن راه‌های جدید برای حمایت از این جامعه شگفت‌انگیز کمک خواهیم کرد و خدماتی که به توسعه‌دهندگان و بازیکنانشان ارائه می‌دهند را بهبود خواهیم بخشید."

مادهای FiveM و RedM امکاناتی جدید رو برای تجربه‌های چندنفره بازی ارائه می‌دهند که از حدود عادی GTA Online و Red Dead Online فراتر می‌روند. به عنوان مثال، FiveM اجازه استفاده از خودروها، نقشه‌ها، اسلحه‌ها و محتوای دیگر سفارشی رو می‌ده و همچنین امکان افزایش چشمگیر تعداد بازیکنان رو باعث شده. به همین دلیل، ماد FiveM به بخش مهمی از جامعه RP (Role Play) در GTA Online تبدیل شده.همونطور که در ابتدای امسال اعلام شد، این ماد در فوریه 2023 با تقریباً 270.000 بازیکن همزمان، تقریباً دو برابر تعداد افرادی که GTA 5 غیرماد شده را در Steam بازی می‌کنند، به شدت مورد استقبال قرار گرفته.

GTA RP، همانطور که از اسمش پیداست، بازیکنای خودش رو در نقش‌های خاصی در دنیای Grand Theft Auto که به طور معمول خارج از گیمپلی معمولی پلیس و دزدها هستش، قرار میده. این ممکنه به نظر بیاد که بیش از حد کمی معمولی و حوصله سربر باشه، اما بازی کردن در سرور هایی که اشخاص در آن کاملا در نقش هایی که بهشون محول شده، فرو میرن؛ میتونه خیلی جذاب و جالب باشه.

خرید Cfx.re نشان دهنده تغییر نظر Rockstar و Take-Two است، به طوری که سال‌ها در مقابل استفاده از ماد FiveM در GTA Online مبارزه کردن. در ماه آگوست 2015، Rockstar سه نفر از افراد مسئول ماد رو از Rockstar Social Club محروم کرد و گفت که FiveM "یک سرویس چندنفره غیرمجاز جایگزین است که شامل کدی برای تسهیل کرک شدن این بازی است." در نوامبر همون سال، گزارش‌ها نشون داد که Take-Two بازرسان خصوصی رو به خانه یکی از توسعه‌دهندگان مدد ممنوع شده فرستاده تا آن‌ها رو به توقف توسعه FiveM وا داره.

اما علاقه و جامعه این ماد پرطرفدار هرروز در حال افزایشه، پول همچنان در حال جریانه و در نوامبر 2022، Take-Two سیاست ماد GTA Online رو به گونه‌ای تغییر داد که عملاً با سیاست بازی تکنفره یکسان شد: به زبان ساده، تا زمانی که یک ماد تجاری نباشه، حقوق مالکیت معنوی رو نقض نکنه و تجاوزی به سرویس‌های چندنفره رسمی یا آنلاین نداشته باشه، استفاده از آن مجازه.

بنابراین، این خرید برای طرفداران RP یک اتفاق بزرگه، اما چیزی که این اتفاق را برای بقیه کامیونیتی این بازی مهم میکنه، اینه که آینده این بازی و GTA 6 رو روشن تر میکنه. بازی بعدی Grand Theft Auto هنوز در مرحله توسعه قرار داره و این خرید نشون دهنده اینه که Rockstar برای چندنفره GTA در آینده برنامه های بزرگی داره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها